Spalio 12 d. socialiniame tinkle „Facebook” sukurtas vieno žinomiausių pasaulyje kavinių tinklo įmonės puslapis. Lietuvos vartotojų dėmesį patraukė tai, kad sukurtas puslapis kelia užuominas apie galimas „Starbucks“ kavines Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose.
Per porą dienų puslapis jau buvo sulaukęs daugiau nei 700 patinka.
„Sveiki, visi! Karštos naujienos jau greitai! Pamėkite, kad sužinotumėte visas naujienas!“ (angl. Hello everyone! Hot news are coming! Like for updates!“. Tokiu šūkiu puslapio aprašyme kviečiama prisijungti prie „Starbucks“ kavos mėgėjų.
Dvejonių dėl tikrų puslapio kūrėjų tikslų kelia nuolat keičiama, atsirandanti, dingstanti informacija. Pavyzdžiui, kurį laiką puslapyje nurodytu mobiliuoju telefonu nebuvo galima susisiekti. Vėliau telefono numeris iš kontaktų dingo. Taip pat buvo ištrinta nuotrauka su „Starbucks“ tortu, kuria buvo kviečiama dalintis ir už tai gauti dovanų tortą.
Prekės ženklo „Starbucks“ teises Lietuvoje atstovaujančios advokatų kontoros „Valiūnas ir partneriai Ellex” atstovas Vytautas Mizaras teigė, kad minėtas atvejis feisbuke, kai pasinaudojama vienu žinomiausių pasaulyje prekės ženklų, yra žinomas ir apie tai yra informuota JAV bendrovė.
„Tikėtina, kad toks ženklo naudojimas (feisbuke – red.) yra pažeidimas“, – teigė pašnekovas.
Pasak jo, klientas yra pasiruošęs ginti savo teises ir šiuo metu yra svarstoma, kokių veiksmų galima būtų imtis.
„Bet koks tiek tiesioginiais, tiek netiesioginiais tikslais naudojamas tapatus arba klaidinamai panašus ženklas, yra prekės ženklo savininkų teisės pažeidimas. Juo labiau, kad „Starbucks“ ženklai yra visuomenėje labai žinomi, reputaciją turintys, tai jų naudojimas apima pažeidimus ženklą ar panašų ženklą naudojant tiek tapačioms prekėms, bet ir visais kitokiais tikslais“, – tęsė pašnekovas.
V. Mizaras teigė, kad nors internetinė erdvė leidžia interneto vartotojams norint išlikti anonimiškiems, esant galimiems pažeidimams išsiaiškinti, kas iš tiesų sukūrė puslapį, įmanoma.
Kaip pasakojo pašnekovas, su JAV bendrove „Starbucks“ advokatų kontora dirba nuo 2011 m.
Paklaustas, ar Lietuvoje jau buvo fiksuota kavos tinklo prekės ženklo teisių pažeidimų, V. Mizaras prisiminė, kaip prieš porą metų buvo užfiksuotas vienas pažeidimas: „Buvo pradėtas naudoti panašus į „Starbucks“ prekės ženklas, tik skyrėsi tekstinis užrašas. Šiuo atveju pavyko taikiai išspręsti ginčą ir nereikėjo bylinėtis. Oponentai sutiko nenaudoti prekės ženklo ir pašalinti žyminį kavinėje“.
Advokato teigimu, bendrovė tokiais atvejais turi teisę reikalauti, kad asmuo ar įmonė pašalintų prekės ženklus, taip pat įmonė, kurios prekės ženklo teisės pažeidžiamos, gali prašyti kompensuoti bendrovės patirtą žalą dėl prekės ženklo neteisėto panaudojimo.