Kauno geležinkelio stotis prigūžėjo aukščiausių šalies vadovų. Jie iš Kauno išbandė vieną svarbiausių ne tik miesto, bet ir visos Lietuvos strateginių projektų – „Rail Baltica 1“ vėžę.
Didžiausias Lietuvos istorijoje vykdomas projektas europinė vėžė „Rail Baltica“ jau keliauja į pabaigą. Pirmoji projekto atkarpa nuo Lenkijos iki Kauno bus baigta dar šiais metais. Viso projekto vertė – 300 mln. eurų. Šiuo metu jau padaryta 95 proc. visų darbų.
Tai ne tik galimybė traukiniais pasiekti Europą, tai kartu ir infrastruktūros gerinimas, mat įrenginėjant europinę vėžę, reikėjo pastatyti ar renovuoti 18 tiltų, 4 viadukus, 34 pervažas ir kt. dėl „Rail Baltica“ rekonstruotos šešios geležinkelio stotys.
Šiandien istorinė diena, mat pirmą kartą iš Kauno „Rail Baltica“ vėže keliavo Ministras pirmininkas ir kiti aukšti vyriausybės atstovai. Jie iš laikinosios sostinės geležinkelio stoties keliavo Marijampolės link, iki Kalvarijos geležinkelio stoties.
„Vizito tikslas – kartą per ketvirtį aptarti svarbiausius strateginius projektus, o „Rail Baltica“ papuola į tų strateginių objektų sąrašą, tad reikia vis tiek surasti laiko ir pasižiūrėti vietoje, kaip vyksta statybos. Kai visi pateiks ataskaitas, matysime, ar dokumentuose pateikta informacija sutampa su faktiniais atliktais darbais“, – kalbėjo ministras pirmininkas Algirdas Butkevičius.
Šio mėnesio gale Palemone bus atidarytas intermodalinis terminalas, kuriame bus užtikrintas krovinių gabenimas Europoje. Iš Kauno bus gabenami krovinių konteineriai, kurie sumažins apkrovas keliuose. Taip pat „Rail Baltica“ kelias atvers ir turistams galimybes traukiniais keliauti po visą Europą.