Praėjusią savaitę pats didžiausias ir galingiausias valstybės įmonės Vidaus vandens kelių direkcijos (toliau – Įmonės) laivas – žemsiurbė „Nemuno-11“ pradėjo Nemuno upės vagos valymo darbus. Stebėti ir prižiūrėti vidaus vandens kelius, jų būklę, atlikti vagos valymo darbus visą navigacijos sezoną – viena svarbiausių įmonės užduočių.
Beveik 50 m ilgio, 10,8 m pločio ir 8 m aukščio laivas, pastatytas Čekijos Respublikoje 1997 metais, primena trijų aukštų gyvenamąjį namą. Tai nesavaeigis laivas, kurio nuvilkimui į numatytas darbo vietas naudojami Kaune pastatyti nauji vilkikai „Jogaila“ ir „Gediminas“. Vilkikai, pritaikyti dirbti sekliose upės vietose, žemsiurbę aptarnauja viso darbo proceso metu.
Žemsiurbe „Nemuno-11“ atliekami Nemuno upės farvaterio seklumų, kurias paprastai suformuoja įvairūs nešmenys iš upės dugno ir krantų, valymo darbai. Ji dirba vakuuminio siurblio principu, o nusiurbtas gruntas 400 metrų ilgio gruntolaidžiu supilamas į sąvartas prie kranto. Tokio galingumo žemsiurbės techninis našumas yra apie 900 kub. m per valandą.
Nemuno vagos nuo Kauno iki Atmatos žiočių valymo darbai, siekiant pašalinti seklumas farvateryje ir atstatyti vidaus vandenų kelio garantinius matmenis, bus atliekami visą 2012 m. navigacijos laikotarpį. Tai užtikrins reikiamas saugios laivybos sąlygas.
Vidaus vandenų kelių naudotojai apie navigacijos sąlygas eksploatuojamuose keliuose visuomet gali gauti informaciją įmonės Kelių skyriuje telefonu (8 37) 32 28 51, 32 12 34, naujausia informacija apie navigacijos sąlygas nuolat skelbiama įmonės tinklalapyje.