Tokio troleibuso Kaunas dar nematė | Kas vyksta Kaune

Tokio troleibuso Kaunas dar nematė

R. Tenio nuotr.

Šiandien į miesto gatves išriedėjo neįprastas viešasis transportas. Lietuvių kurtas permatomas troleibusas Kaune važinės kelias dienas.

Prie Kauno savivaldybės pristatytas naujasis troleibusas „Dancer“. Jis sukurtas Klaipėdoje, tačiau tame mieste nėra troleibusų linijos, tad transportas išbandomas Kaune. Tiesa, keleivių kol kas šis troleibusas neveš. Jis skirtas tik bandomiesiems važiavimams ir juo galės važiuoti tik keli tyrėjai.

„Modifikuotam troleibusui buvo atlikta privaloma techninė patikra ir jis gali važiuoti bendrojo naudojimo keliais, tačiau kol kas negali vežti keleivių. Jame numatyta keletas darbo vietų inžinierių tyrėjams. Bandymų metu bus tikrinama, kiek energijos suvartoja prisijungus prie kontakto. Taip pat planuojame atsijungti nuo troleibuso linijos ir nuvažiuoti iki artimiausios gyvenvietės ir atgal. Tyrimų metu pamatysime ir kitus techninius parametrus“, – kalbėjo vienas iš pagrindinių kūrėjų prof. Rimantas Didžiokas.

Kaune troleibusas važinės iki 19 dienos. Transporto priemonę galima bus pamatyti įvairiuose viešojo transporto maršrutuose.

Troleibusas žavi šviesa

Akį traukia tai, jog transporto priemonė visa permatoma. Korpusas pagamintas iš kompozitinių medžiagų, kurias sukūrė „Vėjo projektai“. Pasak gamintojų, stiklo ir anglies pluošto derinys lengvas, tačiau tvirtas. Taip pat norima, jog troleibusas būtų varomas švaria energija tam, kad visiškai sumažinti taršą. Dizainas kuriamas taip pat iš medžiagų, kurios artimos natūraliems gamtos ištekliams.

„Moderniam miestui būtina derinti ekologiją su keleivių pervežimu, todėl šis troleibusas atrodo tikrai gerai. Nustebino tai, jog troleibusas labai skaidrus, kaip ir dabartinė savivaldybė“, – juokavo vicemeras Simonas Kairys.

Permatomas troleibusas perdarytas iš jau nurašytos priemonės

„Dancer“ perdarytas iš 1984-aisiais pagaminto „Škoda“ troleibuso. Jo bendra masė – 8000 kg, leistina apkrovos masė – 7220 kg. Transporto priemonės ilgis – 11 340 mm.

„Mes šį troleibusą atidavėme jau atgyvenusį. Jo vertė pasikeitė kitaip. Prieš tai svėrė virš tonos. Šis troleibusas sumažina ir energijos kiekį. Džiugu, kad naujovės ateina į miestą, nes tai betriukšmė transporto priemonė. Po patobulinimų troleibusas važiuos dar tyliau“, – kalbėjo AB „Kauno autobusai“ projektuotojas V. Šimkus.

Naktį nušvinta įvairiomis spalvomis

Transporto priemonės kėbulas permatomas, tamsiu paros metu jis gali virsti interaktyviu, įvairiomis spalvomis švytinčiu meno kūriniu.

„Pagrindiniai tikslai yra svorio palengvinimas ir energijos taupymas, todėl tai atsispindėjo ir dizaine. Iki visai radikalių sprendimų bandome visokias koncepcijas, kur yra atviros perspektyvos. Čia galima matyti ir dangų, kai įprastiniuose troleibusuose – tik pilkas sienas. Pasaulinio lygio kampanijos tik dabar pradėjo kalbėti apie permatomumą ir interaktyvumą, o mes tai jau turime dabar. Didžiausia naujovė – kompozicinė plokštė. Ji veikia dvejopai. Dienos metu ji į transporto priemonę įleidžia daugiau šviesos. Vakare yra atvirkštinis efektas, kur galima naudoti įvairius projektorius“, – kalbėjo įmonės „Vėjo projektai“ dizaineris Marius Ščerbinskas.

Projekto vykdytojai tikina, jog LED kompozicinėse plokštėse būtų galima rodyti įvairias reklamas, senamiesčio vaizdus ar skelbti kitą informaciją.

Naujasis troleibusas Kauno gatvėmis važinės iki savaitės pabaigos. Tikimasi, jog išbandžius visus techninius parametrus, būtų pradėta tokių troleibusų gamyba ir jie galėtų vežioti keleivius po miestą. Tiesa, dar reikėtų juos padaryti žemagrindžius, nes dabartinis prototipas padarytas iš senojo troleibuso, kuris dar buvo su laiptais.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA