Per Lietuvą savaitgalį prasirito WRC – pasaulio ralio čempionato traukinys. Galbūt ne traukiniu, o buldozeriu verta vadinti šį renginį, nes būtent dėl suniokotų kelių ir kiek neįvertintų sąlygų, pasaulio ralio čempionai Lietuvoje truko tik keletą valandų.
Tačiau labai liūdėti dėl to neverta – šiemet stiprių autosporto renginių Lietuvoje tikrai netrūksta – jau šį penktadienį Kačerginės „Nemuno žiede“ rinksis Europos drifto elitas, kuris susikaus dėl „PRESTIGIO EEDC“ – rytų Europos drifto čempionato III etapo laimėtojo vardo.
O susikauti tikrai bus dėl ko. Sudėtingiausia trasa čempionate, ar net visoje Europoje tituluojamas „Nemuno žiedas“ jau nuo antradienio pradės ruoštis dalyvių ir žiūrovų antplūdžiui – vienų kasmet sulaukiama virš trijų tūkstančių, kitų jau užsiregistravo per tris dešimtis.
Be jau aprašytos „TEAM EEDC“ Lietuvą ketiną aplankyti ir itin stiprūs Baltarusijos, Rusijos, Lenkijos, Ukrainos, Latvijos bei Suomijos sportininkai su žandikaulį atpalaiduojančia technika – 500 arklio galių čia patenkama į „ekonomobilių“ dalyvių zonos kampą, nes gebančių viršyti 800 bus tikrai daug.
Jų tarpe pamatysime ir keletą lietuvių, kurių tarpe tikimės išvysti ir „Autoplius“ Lietuvos drifto čempionato pastarąjame etape sužibėjusį „Promaksa Racing Team“ atstovą Andrių Čibirką.
Šis tituluotas Lietuvos drifteris ilgus metus kentėjo nuo galios trūkumo, tačiau praeitą savaitgalį įvykusiame etape Andriui pristačius savo atnaujintą automobilį abejonių neliko – „Čipas“ turi arklių ir moka jais naudotis. Tai jis parodė atlikdamas puikius kvalifikacinius važiavimus, tai jis įrodė finale laimėdamas prieš Timą Simnišką, visą trasą apsemdamas tirštais padangų dūmais.
Kol kas tikslių BMW agregato, „veliančio“ Andriaus ratus prametrų nežino niekas, ar bent jau nenori jų atskleisti, tačiau maži paukščiukai čiulba, jog tai apie 700 arklio galių. Pasirinkdamas toliau važiuoti su jau kone penkmetį eksplotuojamu automobiliu, šis pilotas išvengė gana ilgai trunkančio adaptacinio periodo, kai vairuotojui tenka pratintis netik prie galios prieauglio, bet ir prie pasikeitusios bazės, važiuoklės ir valdymo niuansų.
Žvelgiant į šio piloto pasirodymą iš šono, rodos kad vienintelis dalykas kas pasikeitė, tai Andriui pagaliau nebereikia engti savo variklio ir šis pasiduoda kiekvienam jo pageidavimui net nesukeldamas menkiausios abejonės ir taip leisdamas šypsenai užpildyti kauniečio šalmą.
Ar Andrius galėtų taptį šių metų „Prestigio EEDC“ sensacija? Kodėl gi ne. Ilgametė patirtis, puikiai paruoštas automobilis ir vienas techniškiausių vairuotojų, kadanors užaugintų Marijos žemėje. Aišku neverta pamiršti, jog kiekvienas naujas agregatas visada turi būti ibandytas ir visada gali rodyti „ožius“, tačiau bent kol kas problemų nekyla, o Andrius tampa viena iš tylių pozicijų, kurios gali įnešti sumaišties ir į Europos elito daržą, bei priminti, jog Baltijos šalyse yra netik Latvijos „HGK“ sportininkai.