Kilęs pasipiktinimas, kad po didžiųjų prekybininkų privačių prekės ženklų etiketėmis slepiasi „Vičiūnų“ produkcija, netyla iki šiol. Paaiškėjo, kad kai kuriuos produktus ši kritikos sulaukianti įmonė gamina ir „Norfos“ bei „Rimi“ prekybos tinklams. Prekybos tinklai tai patvirtina.
Dar praėjusią savaitę viešojoje erdvėje nuvilnijo nepasitenkinimas, kad „Vičiūnų“ produkcijos vengiantys pirkėjai šios įmonės gaminių į savo pirkinių krepšį galėjo įsimesti visai netyčia. Šis pavadinimas pasislėpė po privačių prekės ženklų vardais, kuriuos vysto atskiri prekybininkai.
Iš pradžių šiame kontekste nuskambėjo „Maxima“ ir „Iki“, šią savaitę akys nukrypo ir į „Lidl“, o dabar paaiškėjo, jog tas pats vyksta ir „Norfos“ bei „Rimi“ prekybos tinkluose.
Primename, jog Kauno mero Visvaldo Matijošaičio šeimos valdomi „Vičiūnai“, nepaisant visuomenės spaudimo ir net protestų, vis dar nepaliko Rusijos rinkos, Kaliningrade veikia įmonės gamykla.
Dėl tokios „Vičiūnų“ laikysenos dalis gyventojų šiuos gaminius boikotuoja.
Kaip matyti iš Delfi gautų nuotraukų, „Norfos“ prekės ženklui „Kolumbo“ įmonei priklausanti gamykla „Plungės kooperatinė prekyba“ gamino surimi lazdeles, o „Vičiūnai ir partneriai“ – lašišą.
Tiesa, ant produktų etikečių nurodoma, kas ją pagamino.
Šį faktą „Norfos“ atstovas Darius Ryliškis patvirtino, tačiau plačiau nekomentavo, ar įmonė imsis kokių nors veiksmų.
„Norfa“ prekiauja „Vičiūnų“ produkcija. Ši bendrovė, kaip ir kitos įmonės, gamina kai kuriuos produktus, kuriuos mūsų bendrovė pažymi privačiais prekės ženklais“, – Delfi nurodė D. Ryliškis.
Po privačiomis etiketėmis slypinčios produkcijos galima rasti ir po „Rimi“ prekių ženklais „Rimi Smart“ bei „Rimi“.
„Plungės kooperatinė prekyba“ bei kita „Vičiūnų“ įmonė „Baltic Food Partners“ tinklui gamino surimi lazdeles, silkių filė.
Tiesa, ant gaminių etikečių ši sąsaja nenurodoma – minima tik tai, kad produktas „pagamintas Lietuvoje pagal specialų „Rimi“ užsakymą.
Kad tai „Vičiūnų“ gaminys, galima atsekti tik pagal gamintojo kodą – šis yra nurodomas ant kiekvienos prekės. Suvedus kodus į openfoodfacts.org svetainę, identifikuojama, kad tai – „Vičiūnų“ produktai.
„Rimi“ ryšių su visuomene ir korporatyvinės atsakomybės vadovė Eglė Krasauskienė nurodė, jog „Vičiūnų“ gamyklos Lietuvoje gamina nedidelę dalį „Rimi“ privačios linijos produkcijos pagal anksčiau priimtus įsipareigojimus.
„Jiems pasibaigus, dėl sutarties atnaujinimo vertinsime visas kontekstines aplinkybes“, – Delfi sakė E. Krasauskienė.
Kaip reagavo kiti prekybos tinklai
Praėjusią savaitę į viešumą iškilus šiai informacijai „Maxima“ nurodė, kad nuo lapkričio 1 dienos nutraukė bendradarbiavimą su „Vičiūnais“ dėl privataus prekės ženklo „Well done“ produkcijos gamybos.
Daugiau šia tema
Kiti prekybos tinklai kol kas apie jokius konkrečius žingsnius nepranešė.
„Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė nurodė, jog „privačių etikečių gamintojai nuolat konkursuojami, tad ne visada gamintojai išlieka tie patys“.
„Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė Delfi nurodė, kad asortimente turi tik kelis „Vičiūnų grupės“ produktus, o į klausimus apie konkrečius tolimesnius tinklo žingsnius neatsakė.
„Vičiūnai ir partneriai“, „Plungės kooperatinė prekyba“ ir „Baltic Food Partners“ priklauso „Vičiūnų grupei“.
Jos užsiima žuvies produktų gamyba. „Baltic Food Partners“ dirba 399 žmonės, „Plungės kooperatinė prekyba“ – 993, o „Vičiūnai ir partneriai“ – 656 darbuotojai. Visos gamyklos įsikūrusios Plungėje.
Daugiau naujienų skaitykite čia</a