„Luminor“ bankas klientams pranešė nuo pavasario didinantis kai kurių paslaugų įkainius, be to, atsiras ir naujų mokesčių. Kiti didieji komerciniai bankai teigia kol kas planų žengti konkurentų keliu neturintys.
„Luminor“ banko klientai šiomis dienomis sulaukė laiškų, kad nuo balandžio 1 d. didės kai kurių banko teikiamų paslaugų įkainiai. Pavyzdžiui, už papildomą „Visa Debit“ kortelę, iki šiol kainavusią 1 eurą per mėnesį, reikės mokėti 1,2 euro.
Be to, kortelės „Luminor“ banko klientams paštu nebebus siunčiamos nemokamai, už šią paslaugą reikės mokėti 2 eurus. Mokestis nebus taikomas tik jaunesniems nei 21 metų klientams, turintiems kortelę, ir klientams, užsisakiusiems pagrindinės mokėjimo sąskaitos paslaugą.
Standartinės pažymos parengimo mokestis „Luminor“ banke nuo balandžio bus 15 eurų (anksčiau buvo 10 eurų), o nestandartinės pažymos – pagal susitarimą, bet ne mažiau kaip 45 eurai (anksčiau buvo 15 eurų).
Susirūpinti reikėtų ir neaktyvias sąskaitas „Luminor“ turintiems gyventojams – už tokių sąskaitų administravimą bankas taikys 20 eurų mėnesinį mokestį. Jis bus taikomas, jei klientas, gavęs atskirą banko prašymą pervesti lėšas iš neaktyvios sąskaitos ir (arba) ją uždaryti iki nurodytos datos, jo neįvykdys.
Taip pat bus didinami nebeišduodamų krepšelių įkainiai: „Aktyvaus“ – iki 5 eurų/mėn. (anksčiau buvo 3,65 euro/mėn.), o „Auksinio“ – iki 6,50 eurų/mėn. (anksčiau buvo 5,5 eurų/mėn.).
„Luminor“ laiške klientams pažymima, kad jei jie sutinka su siūlomais pokyčiais, nieko daryti nereikia – nauji įkainiai įsigalios 2023 m. balandžio 1 d.
„Jei su pokyčiais nesutinkate, turite teisę nedelsdami, nemokamai ir be netesybų nutraukti paslaugų teikimo sutartis, kurioms jie turi įtakos. Tai galite atlikti iki 2023 m. balandžio 1 d., prieš tai pranešę mums raštu ir įvykdę visus su šiomis paslaugų sutartimis susijusius įsipareigojimus“, – rašo bankas.
Kiti planų kol kas neturi
Kiti didieji komerciniai bankai „Delfi“ teigia kol kas jokių paslaugų kainodaros pakitimų nenumatantys.
„Šiuo metu jokių pokyčių šioje srityje neplanuojame“, – nurodo „Swedbank“ atstovas žiniasklaidai Saulius Abraškevičius.
SEB banko valdybos narė ir Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovė Eglė Dovbyšienė taip pat tikina, kad pokyčių paslaugų kainyne artimiausiu metu nebus. Pasak jos, bankas paslaugų įkainius peržiūri kartą ar du per metus, atsižvelgdamas į poreikius, rinkos situaciją ir patiriamas paslaugų teikimo sąnaudas, kurios didėja dėl reguliacinių reikalavimų, taikomų finansų sektoriui.
„Pernai paslaugų kainyną atnaujinome rugsėjo 1 dieną. Peržiūrėdami įkainius atlikome minimalius, klientams reikšmingos įtakos neturėsiančius įkainių pokyčius, kuriuos lėmė išaugę tiekėjų paslaugų teikimo įkainiai“, – teigia E. Dovbyšienė.
Minimalus pagrindinių banko paslaugų mokestis SEB ir „Swedbank“ šiuo metu siekia 1 eurą, į šį paslaugų paketą įeina sąskaitos atidarymas, tvarkymas, uždarymas ir pinigų į ją įskaitymas.
Banko pažymų parengimas ir išdavimas SEB kainuoja 10 eurų, „Swedbank“ – 11,98 euro. Už netipinės pažymos parengimą SEB paprašys 30 eurų, „Swedbank“ informacijos apie tokias pažymas kainoraštyje nepateikia.
Tiek SEB, tiek „Swedbank“ internetu užsisakytas mokėjimo korteles klientams jų nurodytais adresais šiuo metu pristato nemokamai.
Daugiau naujienų skaitykite čia.