Ilgai laukti darbai pasiekė Aleksotą, tačiau Akacijų gatvėje gyvenantys žmonės susidūrė su dilema, mat Kauno savivaldybė nusprendė išardyti ir sumažinti jų automobilių stovėjimo aikštelę. Problema kilo dar prieš gerą dešimtmetį, kai namų kvartalo vystytojas šią aikštelę pastatė valstybinėje žemėje ir jos neįregistravo. Kauniečiai tikisi supratimo, nes baiminasi, kad po atliktų darbų dalies automobilių nebus kur statyti.
Dar 2007 metais pradėtas statyti namų kvartalas „Aleksoto vilos“ būsimiems gyventojams žadėjo požeminę automobilių aikštelę, atvykstantiems svečiams – aikštelę šalia įėjimo į kvartalą. Deja, požeminės aikštelės visiems gyventojų automobiliams nepakanka, o į prie sklypo pastatytą papildomą aikštelę kėsinasi savivaldybės atstovai.
Netikėtas prašymas
Susisiekus su namų kvartalo bendrijos pirmininku Vaidu Vitunskiu, šis išsamiau pakomentavo susidariusią situaciją ir prašė savivaldybės supratingumo, nes naujasis projektas gyventojams esą sukels daugiau rūpesčių nei patogumų.
„Iš mūsų savivaldybė nori atimti parkavimo vietas. Turėjo pirmadienį prasidėti darbai, bet mes sutarėme su kaimynais visais, ir parkingas buvo visiškai pilnas – „Kauno tiltai“ visą dieną prakrapštė nosį.
Net normalaus pranešimo negavom, lapkričio 10 dieną gavau laišką, kurį atsiuntė neaiškus asmuo, nei prisistatė kaip savivaldybės ar „Kauno tiltai“ atstovas, tiesiog informavo, kad turim patraukti automobilius ir bus atliekami darbai“, – apie nepatikimus perspėjimus dėl darbų pradžios pasakojo namų kvartalo pirmininkas.
Aikštelė nelegali
Pirmininko teigimu, prieš pradedant gatvės remonto darbus, bendrija kreipėsi į Kauno savivaldybę, jog būtų galima įrengti nuožulnų užvažiavimą stovėjimo aikštelėje, kur nėra trinkelių, tačiau su juo susisiekė Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis ir informavo, jog vystytojas, statydamas kvartalą, neperdavė dokumentų dėl įrengtos stovėjimo aikštelės, todėl ši aikštelė laikoma nelegaliu statiniu valstybės žemėje. Nors ja gyventojai naudojasi jau maždaug 14 metų.
„Paties vystytojo koncepcijoje, projekto pristatyme buvo išdėstyta ta vizija, kad bus požeminė aikštelė ir papildomos vietos prie sklypo, bet pasirodo jis iki galo to nesuderino, todėl dabar turim problemą“, – apie neištesėtus pažadus kalbėjo V. Vitunskas.
Pirmininko teigimu, savivaldybės atstovai teisūs, kad vystytojas turėjo įregistruoti aikštelę, bet jo manymu, derėtų kalbėti ne apie tai, kas buvo padaryta ar nepadaryta, o apie tai, kaip dabar spręsti problemą, kad bendruomenei būtų patogu ir kiltų kuo mažiau problemų ateityje.
„Požeminiame parkinge yra 43 stovėjimo vietos, kurių dalis priklauso vystytojui, dalis išpirkta, o visa kita dalis yra išnuomota. Tai ten jau maksimaliai ji užimta, ne guminis tas parkingas, netelpa daugiau automobilių. 50 butų yra, o 43 vietos. Mes dabar kalbam tik apie gyventojų poreikius, tai jau jiems neužtenka tų vietų, o ką kalbėti apie svečius? Tai jie turi visi viešuoju transportu atvažiuoti?“ – klausė jis.
Į gyventojų poreikius neatsižvelgia
Kaunietis pastebi, kad savivaldybė tvarkymo darbus atlieka neatsižvelgdama į gyventojų poreikius. Jo manymu, gatvėje galėtų ir darbai būti padaryti, ir gyventojai laimingi.
„Pagal statybų reglamentą, numatyta įrengti maksimalų, 2,6 metro tako plotį – nei mūsų bendruomenei, nei toliau gyvenantiems tokio pločio takas paprasčiausiai nereikalingas. Kai mes anksčiau kreipėmės dėl pėsčiųjų takų šioje gatvėje, tai savivaldybė nurodė, kad jie neturi lėšų jų įrengti, bet kai mes pasikreipėm dėl to nuožulnaus bortelio, tai ne tik lėšų atsirado, bet ir sumažino mums parkavimo vietų gerokai“, – problemą įvardijo jis.
Anot kauniečio, automobilių parkavimo problema yra opi, ir sumažinus esamą aikštelę, apie 30 automobilių neturės vietos. Jei gyventojai automobilius paliks gatvėje, jie užims beveik visą gatvę.
„Iš 28 palieka tik 8 ir kur tuos 20 automobilių reikės dėti? Kitoje kelio pusėje, išilgai kelio, dar 10 automobilių stovi, tai tikroji situacija dar blogesnė. Ir skaičiuojant į ateitį, tai vienam automobiliui reikia apie 5-6 metrų išilgam pastatymui, tai reiškia, turim 30 automobilių kažkur pastatyti. Kai neliks aikštelės, visi jie greičiausiai stovės gatvėje, tai turim 150 metrų eilę automobilių, beveik visa gatvė bus vien automobiliai“, – skaičiavo jis.
Anot V. Vitunskio, šioje vietoje užtektų minimalaus šaligatvio pločio ir tokiu atveju galėtų likti statmenai statomų automobilių stovėjimo aikštelė.
„Yra numatytas 5 metrų gatvės plotis, bet automobiliams prasilenkimas bus labai sudėtingas. Užsiminiau apie tą plotį, tai jie pradėjo kalbėti apie minimalius reikalavimus, apie kelio kategoriją ir jų manymu, tokio siaurumo kelias išsprendžia greičio problemas. Kuo siauriau, tuo lėčiau važinės, bet gal ne tokia prevencija turėtų būt, o kitokie būdai, pavyzdžiui – gulintys policininkai, kalneliai ir kiti apribojimai“, – numatytą darbų projektą aptarė V. Vitunskas.
Liks be šilumos ir karšto vandens
Pašnekovas teigia, jog savivaldybės numatyti darbai gali atsiliepti ne tik vairuotojų patogumui, bet ir gyventojų gerbūviui. Daugiabučius karštu vandeniu ir namų šiluma aprūpina šalia esanti katilinė, kuri turi būti pildoma specialiomis pakuromis, bet prie jos neliks galimybės privažiuoti, jei bus atlikti numatyti tvarkymo darbai.
„Katilinė yra kūrenama granulėmis ir jos į bunkerius pakraunamos per stogą. Bunkeriai pripildomi, kai atvažiuoja specialus automobilis su manipuliatoriumi ir iškelia toną granulių virš stogo ir jas ten pakrauna.
Ir šito naujausio projekto apimtyje, ten yra žalia zona, net privažiuoti nebegali. Sustoti kaip ir gali, bet virš automobilio, visai šalia yra ESO linija, reiškia negali niekaip pakrauti bunkerių. Kitaip tariant, mes liksim be šildymo ir karšto vandens. Visiškas absurdas“, – aiškino bendrijos pirmininkas.
„Mes nepasiduosim taip lengvai, toliau su kaimynais tarsimės ir neleisim griauti“, – teigė V. Vitunskas.
Automobilius patrauks su institucijų pagalba
„Kauno tiltai“ personalo direktorė Jūratė Mališkienė teigia, kad darbai Akacijų gatvėje jau vyksta, o su pasitraukti iš stovėjimo vietų nenorinčiais gyventojais leis tvarkytis atitinkamoms institucijoms.
„Darbai Akacijų gatvėje Aleksote vyksta. Šiuo metu įrenginėjami bortai, pagrindai, ruošiamasi kloti asfaltą. Už gyventojų informavimą apie planuojamas vykdyti statybas atsakingas užsakovas. Mūsų žiniomis, gyventojai buvo informuoti.
Projekto metu bus atlikti visi užsakovo numatyti darbai. Dėl automobilių patraukimo bus kreipiamasi į už viešą tvarką atsakingas institucijas įstatymų nustatyta tvarka“, – teigia ji.
Savivaldybė: pokyčiai svarbūs viso kvartalo gyventojams
Situaciją dėl planuojamos mažinti stovėjimo aikštelės Akacijų gatvėje pakomentavo Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.
„Reikėtų pradėti nuo to, kad vietos gyventojai dalį parkavimo vietų įsirengė valstybinėje žemėje, to nederinę su savivaldybe. Kad kažkas parašė pirkimo ir pardavimo sutartį nereiškia, kad ji oficiali ir galiojanti. Suprantame, kad šioje teritorijoje vietų poreikis automobiliams išlieka. Dėl šios priežasties įrengdami šaligatvį bei dviračių taką esame numatę ir 8 išilginio parkavimo vietas.
Būtina suprasti, kad šie pokyčiai svarbūs viso kvartalo gyventojams – automobiliai važiuos lygia kelio danga, o vaikai šaligatviu saugiai pasieks šalia esančias švietimo įstaigas. Iki šiol šioje vietoje saugumo trūko. Minėto sklypo gyventojai, be įrengtų išilginio parkavimo vietų, automobilius galės statyti savo teritorijoje ir turimoje požeminėje automobilių stovėjimo aikštelėje“, – nurodė jis.
Jis patikslino, jog darbai Akacijų g. atliekami pagal susisiekimo komunikacijų remonto ir rekonstrukcijos darbų sutartį. Jos pagrindu remontuojama ir daugiau miesto gatvių. Akacijų g. šioje sutartyje neišskiriama kaip atskiras objektas.
„Numatyta įrengti ne 2,5, o 2 m pločio pėsčiųjų taką, išlaikant tolygų tako plotį visoje gatvėje ir užtikrinant patogų judėjimą visiems kvartalo gyventojams. 1,5 m pločio takas prie statmeno parkavimo, išlaikant saugų atstumą, netelpa. Patiksliname, kad be suderinimo įrengta 20, o ne 28 automobilių stovėjimo vietos“, – teigė A. Pakalniškis.
Akacijų g. remontas prasidėjo rugpjūtį. Visus darbus planuojama užbaigti kitų metų pavasarį.