Vairavimo instruktorius įvardino didžiausias eismo kultūros problemas kelyje: situacija gerėja, bet yra ko pasimokyti

Tikriausiai daugeliui vairuotojų pažįstama situacija, kai automagistralėje persirikiavus į antrą eismo juostą, iš galo prisišliejęs vairuotojas nesilaiko saugaus atstumo, mirksi šviesomis ir ragina trauktis. Vienas iš daugelio galimų scenarijų: lenkimą atliekančio automobilio vairuotojas gali išsigąsti, staiga trauktis ir per skubėjimą sukelti eismo įvykį.

Vaizdo įraše įamžintos situacijos, kuriose atsiskleidžia vairuotojų tolerancija kitiems eismo dalyviams ir manevrai, be kurių eismo kultūros keliuose kartelė galėtų šoktelėti į viršų. „Kas vyksta Kaune“ užfiksuotas situacijas magistralėje komentuoja ilgametę Kelių eismo taisyklių (KET) mokymo patirtį turintis vairavimo instruktorius Aras Naurius Česiulis.

Negalima skubinti lenkimo

Pirmasis žingsnis kultūros keliuose link, neskubinti kitų vairuotojų. Kaip pažymi A. N. Česiulis, dažnai eismo dalyviai gali ir nepažeidinėti KET, tačiau toks poelgis, kaip vairuotojo skubinimas ir mirksėjimas ilgosiomis šviesomis taip pat gali būti prilygintas chuliganiškam vairavimui.

„Automobilio mirksėjimas ilgomis šviesomis gali būti traktuojamas kaip chuliganiškas vairavimas. Ilgųjų šviesų paskirtis ne skubinti vairuotoją atlikti manevrą. Jos skirtos naudoti važiavimui naktį, kuomet nėra apšviesta teritorija. Apskritai vairuotojas neturi teisės raginti važiuoti greičiau ar trauktis iš kelio“, – teigė A. N. Česiulis.

Ilgąsias šviesas išvydęs vairuotojas gali išsigąsti ir net pats pažeidęs KET kelyje sudaryti avarinę situaciją.

„Pavyzdžiui, kaip matyti vaizdo įraše, kliūtį antroje juostoje lenkiantis automobilio vairuotojas gali išsigąsti. Jis gali pradėti stipriai greitėti ir net viršyti greitį, pažeisti KET. Sulaukęs ilgųjų šviesų ir raginimo kuo skubiau trauktis iš kelio, automobilis gali bandyti per greitai grįžti į pirmąją eismo juostą, taip užlįsdamas prieš pat kitą transporto priemonę ir sudaryti avarinę situaciją“, – komentavo A. N. Česiulis.

Įsiliejimas į srautą

Dar viena priežastis, anot instruktoriaus, dėl kurios vairuotojams iškyla daugiau iššūkių – įsiliejimas į eismą iš greitėjimų juostų.

„Kai kurie vairuotojai vos pamatę, kad automobilis iš greitėjimo juostos tuoj rikiuosis į pirmąją juostą, paspaudžia greičio pedalą ir taip sudaro kliūtį įsilieti į srautą. Vietoje to, kad mandagiai pasitrauktų į antrą juostą ir įleistų“, – teigė A. N. Česiulis.

Taip pat instruktorius primena, kad nuo 2022-ųjų sausio 1-osios įsigaliojo KET 112 punkto pakeitimas. Dabar greitėjimo juosta važiuojantis ir į transporto srautą ketinantis įsilieti (persirikiuoti) vairuotojas privalo duoti kelią transporto srautu važiuojančiai transporto priemonei arba į lėtėjimo juostą persirikiuojančiai transporto priemonei.

Atstumo laikymasis

Kaip dar vieną būdą išvengti nesusipratimų kelyje A. N. Česiulis įvardina ir saugaus atstumo laikymąsi kelyje.

„Saugaus atstumo laikymasis tai yra tiek, kiek automobilis nuvažiuoja per dvi sekundes, pavyzdžiui, mieste. O dideliu greičiu važiuojant autostradoje, reikėtų orientuotis, kad būtina palikti dvigubą atstumą nuo kitos transporto priemonės“, – pabrėžia vairavimo instruktorius A. N. Česiulis.

Agresyvumas VS kultūra kelyje

Instruktorius palygino du vairuotojų tipus.

„Geras vairuotojas yra tas, kuris važiuoja pagal KET ir laikosi ekonomiško ir ekologiško vairavimo. Niekam netrukdo ir nekelia streso nei sau, nei aplinkiniams, namus pasiekia saugiai ir su šypsena.

Blogas vairuotojo pavyzdys, tas, kuris kuo įžūliau važiuoja, stengiasi iš taško A į tašką B nuvažiuoti kuo greičiau, bet kokiomis sąlygomis. Taip pat tas, kuris nevengia kelti avarinių situacijų ir, pavyzdžiui, lenkia be posūkio signalų, užkiša“, – pažymi A. N. Česiulis.

Jis pastebi, kad vairuotojų kultūra kelyje vis labiau džiugina, tačiau pabrėžia, kad tik atskyrus gerą pavyzdį nuo blogo, vairuotojai atkreips dėmesį į daromas klaidas.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA