Į Klaipėdos uostą atgabentas ir ketvirtadienį į baržą pakrautas autotransformatorius, skirtas Lietuvos ir Lenkijos elektros sistemų jungties „LitPol Link“ išplėtimui. Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorės „Litgrid“ vykdomas šalies energetinę nepriklausomybę didinantis projektas yra vienas svarbiausių Lietuvai kryptingai siekiant sinchronizacijos ir integracijos su kontinentinės Europos tinklais.
„Šiandien pasitinkame ne tik galingiausią autotransformatorių Baltijos šalyse, bet ir, esu įsitikinęs, svarbiausią. Tai pirmasis iš trijų įrenginių, kurie sudarys „LitPol Link“ jungties šerdį ir leis Baltijos šalių elektros sistemoms veikti vienu dažniu – kitaip tariant, sinchroniškai – su kontinentine Europa.
Po kelių mėnesių užbaigus „LitPol Link“ projektą būsime pasiruošę sinchroninio prisijungimo prie kontinentinės Europos bandymui. Šiuo metu visos institucijos dirba kartu tam, kad kuo greičiau galėtume būti pasiruošę tam atvejui, jei tektų neplanuotai atsijungti nuo Rusijos ir Baltarusijos elektros tinklų“, – sako energetikos ministras Dainius Kreivys.
„LitPol Link“ jungtis su Lenkija yra mūsų vartai į Vakarų Europą, o šis autotransformatorius – raktas į juos. Naujoji įranga atveria mums galimybę jau šiemet išbandyti mūsų pasirengimą sinchroniniam darbui su Lenkijos energijos perdavimo sistema, jei to prireiktų. Dar du autotransformatoriai Lietuvą pasieks artimiausioje ateityje.
Esu dėkingas „Litgrid“ kolegoms, kurie nepaisydami pandemijos nulemtų sudėtingų sąlygų dalyvavo Turkijoje esančioje gamykloje vykusiuose bandymuose, užtikrinant tiekiamos įrangos kokybę dar gamybos procese. Vykdydami šiuos darbus, lygiagrečiai vykdome kitus sinchronizacijai su kontinentine Europa svarbius projektus, kurių didžiausias – jūrinės jungties „Harmony Link“ statyba“, – pranešime žiniasklaidai sako Rokas Masiulis, „Litgrid“ generalinis direktorius.
Naujojo 400/330 kV galios autotransformatoriaus kelionė prasidėjo daugiau nei prieš mėnesį. „General Electric“ gamykloje Gebzėje, Turkijoje, pagamintas įrenginys buvo nugabentas į Derindžės uostą ir, pakrautas į laivą, iki Lietuvos keliavo daugiau nei 7000 km per Viduržemio jūrą, Atlanto vandenyną ir Baltijos jūrą.
Atplukdytas į Klaipėdą autotransformatorius ketvirtadienį buvo pakrautas į baržą Klaipėdos konteinerių terminale.
„Didžiuojamės galėdami dalyvauti šiame strateginiame tarpvalstybiniame energetikos projekte ir prisidėti prie Baltijos šalių elektros tinklų sinchronizacijos su kontinentinės Europos tinklais. Nors mūsų terminalas ir specializuojasi sunkiasvorių ir nestandartinių gabaritų krovinių krovoje, tačiau kiekvienas toks unikalus krovinys reikalauja preciziško operacijos planavimo ir ypač aukšto visų bendradarbiaujančių šalių profesionalumo. Džiaugiamės, kad krovinys pristatytas saugiai ir operatyviai“, – teigia Vaidotas Šileika, bendrovės „Klaipėdos konteinerių terminalas“ generalinis direktorius.
Vidaus vandens kelių direkcijos barža autotransformatorių Kuršių mariomis ir Nemunu iki Kauno krovinių uosto plukdys tris paras. Kaune 164 tonas sveriantis įrenginys bus perkeltas ant 39 m ilgio vilkiko ir specialios platformos sąstato, kuris, padedamas dar vieno vilkiko, nugabens krovinį į Alytaus rajone esančią „LitPol Link“ keitiklių stotį. Vežant autotransformatorių bus stabdomas eismas, todėl jo kelionė iš Kauno į Alytų vyks nakties metu.