Į „Kas vyksta Kaune“ redakciją kreipėsi skaitytojas, siekdamas išsiaiškinti dėl pinigų gražinimo neįvykusios kelionės atveju.
„Kelionių agentūroje užsakiau 2 asmenims 7 dienų turistinę kelionę į Turkiją. Išvykti turėjome lapkričio mėnesį, tačiau dėl visame pasaulyje siaučiančio viruso ir karantino Lietuvoje paskelbimo mūsų kelionė buvo atšaukta. Kaip galėčiau atgauti savo pinigus?“, – teiravosi skaitytojas.
Į klausimą atsako advokatė Raimonda Lazauskienė
Pirmiausia tokioje situacijoje reikėtų kreiptis į kelionių agentūrą iš kurios užsisakėte kelionę. Dažniausiai tokios įmonės siūlo perkelti numatytą kelionę į kitą jums tinkamą laiką arba pasiūlyti, kaip kompensaciją, kuponus, kurie yra lygūs jūsų sumokėtai sumai ir už kuriuos per vienerius metus laiko galėsite atsiskaityti už būsimą kelionę.
Jei jūsų netenkina kelionės datos perkėlimas ar kompensacijos gavimas kuponais, turite teisę kreiptis į kelionių organizatorių raštu su prašymu nutraukti turistinę kelionę ir grąžinti sumokėtus pinigus, netaikant sutarties nutraukimo mokesčio.
Remiantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.751 straipsnio 5 dalimi kelionių organizatorius ne vėliau kaip per 90 dienų nuo dienos kai nelieka Turizmo įstatyme nurodytų apribojimų, kurių pagrindu kelionių organizatoriaus įsipareigojimų pagal organizuotos turistinės kelionės sutartį vykdymas tapo neįmanomas, grąžina visus turisto arba jo vardu sumokėtus pinigus už organizuotą turistinę kelionę.
90 dienų pinigų grąžinimo terminas taikomas karo, nepaprastosios padėties, mobilizacijos, karantino, ekstremalios situacijos atveju arba kai Lietuvos Respublikos piliečiams draudžiama išvykti iš Lietuvos ar kitų valstybių piliečiams atvykti į Lietuvą ir dėl to kelionių organizatoriams neįmanoma įvykdyti organizuotos turistinės kelionės sutarties sąlygų. Svarbu paminėti, kad minimos nuostatos yra taikomos ir iki įstatymo įsigaliojimo dienos sudarytoms organizuotų turistinių kelionių sutartims, jei kelionė neįvyko dėl aukščiau nurodytų aplinkybių.
Nepavykus su kelionių organizatoriumi taikiai išspręsti kilusio ginčo, jūs turite teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo sprendimo neteismine tvarka. Kreiptis į teismą šioje situacijoje reiktų tik tada, kai yra išnaudotos visos kitos galimybės susigrąžinti pinigus, tačiau nėra pasiektas rezultatas, tai yra, sumokėti pinigai už kelionę nėra grąžinti ar kompensuoti kitais būdais.