Grožio verslo edukatorė V. Šeputienė: „Kodėl vieni meistrai klesti, o kiti – praranda klientus“

Vilija Šeputienė / Organizatorių nuotr.

2020-ieji šalies grožio rinkoje išliks pažymėti kaip didžiųjų iššūkių ir drastiškai pasikeitusių darbo sąlygų metai. Pavasarį įvestas visuotinis karantinas virto stipriu ir netikėtu smūgiu, po kurio atsitiesti pavyko toli gražu ne kiekvienam grožio meistrui. Tiesa, ekspertai sutinka, jog, kaip ir kiekviena krizė, ši atvėrė terpę naujoms galimybėms, proveržiui bei reikšmingiems pokyčiams.

Grožio verslo edukatorės, vizažistės-kosmetologės, mokymų akademijos „Beauty guru“ įkūrėjos kaunietės Vilijos Šeputienės teigimu, išgyvenimo instinktas, apėmęs didžiąją dalį šalies grožio pasaulio, metų eigoje virto įkvėpimo ir noro tobulėti šaltiniu.

– Grožio rinkoje aktyviai veikiate jau keliolika metų, o greta profesinės veiklos, pastaruoju metu vis dažniau esate matoma kaip grožio pasaulio edukatorė ir mentorė. Kokius pokyčius pastebite iš arti bendraudama su grožio meistrais? Kaip pasikeitė grožio pasaulis dabar, jau dviejų karantino etapų kontekste?

– Galime išskirti du pagrindinius pokyčius – sampratos apie verslumo kanalų ir mentorystės bei edukacijos svarbos įsitvirtinimą. Turbūt pagrindinis ir svarbiausias aspektas, kurį grožio pasaulyje įtvirtino šis iššūkių kupinas periodas buvo tai, jog meistrai pamatė, kad tokiu etapu išgyventi gali tik tie, kurie turi išvystę papildomus veiklos kanalus: pardavimus, mokymus, socialinį kapitalą.

Jei negali teikti savo tiesioginės paslaugos, gali vystyti pardavimus ar kitais būdais socialinių tinklų aplinkoje prisitraukti naujų klientų tam momentui, kai veiklą galėsi atnaujinti. Tokiu būdu veikiantys grožio meistrai pavasarį tapo tarsi pavyzdžiu ir įkvėpimo šaltiniu tiems, kurie papildomų verslumo kanalų iki tol išvystę nebuvo. Natūraliai daugeliui kilo klausimas: o ką aš galiu padaryti, kad galėčiau išgyventi?

Išgyvenimo instinktas tapo įkvėpimo šaltiniu galvoti ir ieškoti būdų, kaip patobulinti savo darbo metodus bei jų spektrą. Atitinkamai, karantino kontekste šalies grožio pasaulio atstovai atrado edukacijos ir mentorystės teikiamą vertę. Meistrai pradeda suprasti, kad patys jie netaps visų jų veiklai svarbių sričių profesionalais, tad žinių bei patarimų reikia ieškoti ir iš šono. Grožio meistrų gretose atsirado pasaulyje jau ne vieną dešimtmetį atliekama asmeninių mentorių paieška, darbų delegavimo samprata.

Tiesa, yra ir nemaža dalis grožio pasaulio atstovų, kurie yra taip demotyvuoti klientų praradimo, sustabdytų įprastų darbų, jog net svarsto apie veiklos keitimą. Jie mato, jog kiti specialistai dirba ir uždirba, o jų atveju – darbų apimtys gerokai sumažėjusios. Jie išgyvena konkurencinį nokautą. Visgi, sėkmingieji pavyzdžiai tampa įkvėpimo šaltiniu, verčiančiu iš naujo peržiūrėti savo atliekamą veiklą, imtis pokyčių ir ją tobulinti.

– Kokios sritys šiandien, Jūsų nuomone, svarbiausios norint sėkmingai vystyti grožio srities veiklą?

– Natūralu, jog tobulėjant visam paslaugų sektoriui, išrankesnis darosi ir mūsų klientas. Jis nori gauti ne tik kokybišką paslaugą, bet ir pridėtinių verčių: kokybišką aptarnavimą, kokybišką aplinką, patarimus ir edukuojamąjį turinį bei kitas naudas. Tokiu būdu būtent jis diktuoja taisykles, kurios svarbios meistrui norint įsitvirtinti rinkoje. Svarbu pažymėti, kad pridėtinių verčių kūrimas ne tik padeda atrasti naujų, bet ir išlaikyti esamus klientus.

Atitinkamai, šiandien laimi tie, kurie skiria dėmesio asmeniniam tobulėjimui, vysto vizualiai patrauklią bei klientui naudingą socialinių tinklų aplinką, pardavimo kanalus. Taip pat meistrui ne mažiau svarbu ir tokios sritys, kaip laiko planavimas, teisingos kainodaros sudarymas, asmeninio įvaizdžio formavimas, kontaktų mezgimas ir kitos pamatinės bet kurios verslo organizacijos sritys.

Galiausiai, labai svarbu suprasti, kad grožio meistro veikla – nėra tik vienos ar keleto paslaugų suteikimas. Sėkmingas grožio meistras veikia tarsi solo verslas, kuriame visas organizacijos funkcijas jis atlieka vienas pats. Esame sau ir vadovai, ir marketingo bei reklamos funkcijų įgyvendintojai, ir motyvatoriai, ir net darbo vietą turime susitvarkyti patys. Svarbu suprasti, jog ne konkurencija ar kiti gretutiniai veiksmai, o tik mūsų pačių įdirbis ir pastangos gali lemti mūsų veiklos sėkmę.

– Kalbate apie edukuojamąjį turinį ir ryšio su klientu palaikymą už grožio salono ribų. Šiame kontekste ypatingai svarbus klausimas – kaip tinkamai išvystyti socialinių tinklų erdvę?

– Taip, šiandien socialinių tinklų erdvė ir socialinio kapitalo kaupimas yra viena iš svarbiausių sėkmingo grožio meistro veiklos sričių. Visgi, svarbu pažymėti, kad socialinių tinklų erdvė, sekėjų auditorija ir kiti susiję dalykai reikalauja kantrybės ir tęstinumo.

Jų kuriamai naudai pajausti reikia laiko bei kryptingos ir tikslingos veiklos, o pats turinys turi nešti naudą jau esamam arba potencialiam klientui. Kokybiškai komunikacijai neužtenka kelių pavienių įrašų per mėnesį. Norint atkreipti kliento dėmesį reikia bent keleto mėnesių kryptingo įdirbio.

Taip pat labai svarbu įsisąmoninti dažniausiai daromas klaidas. Svarbu ne tik keliamo turinio kokybė, bet ir estetinis pateikimas – tinkami ir patrauklūs vizualai. Jei nuotraukos, vaizdo įrašai ar kiti vizualai yra nepatrauklus, vartotojai gali net ir neskaityti, kas parašyta greta jų.

Žinoma, jog profesionalaus fotografo nepasikviesime kas kartą, kai norėsime užfiksuoti atliktą darbą. Dėl šios priežasties, kuriant turinį svarbu susipažinti su moderniais įrankiais bei mūsų rinkai pritaikytais specialistų patarimais, leidžiančiais nuotraukas tinkamai apdirbti tiesiog telefone.

– Akcentuojate pardavimų kanalo vystymą. Ar kiekvienas grožio meistras gali vykdyti ir sėkmingą pardavimų veiklą?

– Pardavimų kanalo išvystymas grožio meistrui sukuria alternatyvų pajamų šaltinį. Tai ypač svarbu tais atvejais, kuomet dėl tam tikrų priežasčių negalime vykdyti savo pagrindinės – paslaugos teikimo – veiklos. Iš savo edukatorės ir mentorės praktikos galiu patvirtinti, kad kryptingai auginamas pardavimų kanalas gali būti naudingas kiekvienam meistrui.

Puikiai matau, kad net ir pakankamai nedidelę auditoriją turintis meistras gali išvystyti tikrai gerus pardavimus. Juk jei klientas patikėjo savo odą, plaukus, veidą ar kūną mūsų atliekamai paslaugai, jis patikės ir mūsų kruopščiai atrinkta produkto rekomendacija.

Vilija Šeputienė / Organizatorių nuotr.

– Nuo ko patartumėte pradėti meistrui, išgyvenančiam sudėtingą, demotyvacijos ir sumažėjusio pelningumo lydimą veiklos etapą?

– Svarbu suprasti, jog jei situacija yra sudėtinga, reiškia tam tikri veiklos aspektai buvo apleisti praeityje. Visgi, jei tam tikri dalykai nebuvo nuveikti praeityje, dabar tam – tobulas metas. Tobulas metas parengti savo kitų metų strategiją, atliepiančią kiekvieną iš svarbiausių veiklos punktų.

Ką aš darysiu, kad kitais metais savo paslaugų kainą išlaikyčiau ar net padidinčiau? Kokių veiksmų pagalba užtikrinsiu pardavimų augimą? Kaip megsiu ryšį su esamais klientais ir pritrauksiu naujų? Tinkamai parengta asmeninė veiklos strategija ne tik leis išlikti rinkoje, bet ir padės atrasti stiprybių, kurių pats meistras anksčiau gal net nesitikėjo turįs.

– Ką tik baigėsi trečiąjį kartą nuotoliniu būdu jūsų organizuota konferencija „Verslo formulė grožio meistrams“, kurioje pagrindinis dėmesys buvo skiriamas būtent strategijos formavimui. Ar renginio tikslas ir buvo įkvėpti tuos, kurie šiandien susiduria su didžiausiais profesiniais iššūkiais?

– Tikrai taip, trečiosios konferencijos tikslas – įkvėpti meistrus sukurti aiškų artėjančių metų planą ir strategiją. Visiems, kurie pajautė, kad verslumas grožio srityje yra reikalingas, o verslumo temas pradėjo gilinti dar karantino metu, dabar yra apskritai tobulas metas teisingai pasiruošti ir naujuosius metus pradėti veikiant tikslingai bei kryptingai.

Dėka savo srityse patyrusių lektorių, savo žinias adaptavusių ir pritaikiusių specialiai grožio rinkai, konferencija tapo puikiu įrankiu išsamiai strategijai paruošti. Nuodugniai diskutavome apie laiko planavimo svarbą, savęs pristatymą ir pozicionavimą, mokesčių sistemos subtilybes, kūno kalbos bei neurolingvistikos svarbą, teisingos kainodaros sudarymą bei, žinoma, socialinių tinklų turinio bei vizualų kūrimą bei šioje aplinkoje dažniausiai daromas klaidas.

Kruopščiai atrinktas ir grožio sričiai adaptuotas temas pristatė tokie šalyje vertinami lektoriai kaip Gracijana Krivoš, kalbėjusi apie šiandieninius grožio pasaulio iššūkius, dr. Viktorija Starkauskienė, pristačiusi laiko planavimo ir kasdieninių veiklos prioritetų išgryninimo metodus, Julija Brodskė, kalbėjusi apie asmeninį savo, kaip specialisto, įvaizdžio formavimą.

Taip pat Asta Dagilė, pristačiusi mokestinės sistemos pasirinkimo bei tolimesnio jos valdymo patarimus, Žaneta Paunksnė, kalbėjusi apie teisingos kainodaros sudarymą, Edgaras Rimkus, kėlęs klausimą „Kaip parduoti neparduodant“.

Socialinių tinklų turinio kūrimo bei auditorijos pasiekiamumo subtilybes pristatė Monika Ra, o Dovilė Matt pasakojo apie tai, kaip patiems meistrams kurti estetiškai gražius socialinių tinklų vizualus. Galiausiai, Irmida Petrulė atliko įtraukiantį pranešimą apie asmeninį ir dvasinį tobulėjimą. Pranešimų įspūdį sustiprino mūsų partnerių „VitaJuwel“, „Watalook“, „Sens.usLietuva“ įsteigti prizai.

Tiesa, pastebėjome, kad tiems meistrams, kurių profesinė nuotaika šiemet buvo prasčiausia, konferencija davė daugiausiai naudos. Jie ne tik išgirdo savo veiklos problematiką, bet ir suprato, kad pokyčių poreikį išgyvena ne jie vieni.

Labai džiaugiuosi matydama, kad klausydami šių pranešimų grožio meistrai tame matė ypatingą vertę. Jų įspūdžiai, atsiliepimai ir aktyvumas mus tikrai įkvepia! Gavę be galo daug žinių kiekvienoje iš šiandien visiems mums svarbių temų, dabar konferencijos dalyviai eina kurti po kitų metų planą kiekvienai iš šių sričių.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA