Darnaus judumo planą baigiantis rengti Kaunas šį svarbų strateginį dokumentą pateikė visuomenės svarstymui, kuriame numatyti veiksmai, turintys iki 2030 metų kardinaliai pakeisti miestiečių judėjimo mieste įpročius. Iki liepos 7 dienos miestas laukia kauniečių pastabų ir pasiūlymų.
Kaip teigiama Kauno miesto savivaldybės Ryšių su visuomene skyriaus pranešime spaudai, moksliniais tyrimais įrodyta, kad labiausiai aplinką teršia ir klimato kaitai daugiausiai įtakos turi transporto sektorius. Lietuvoje išmetamųjų šiltnamio efektą sukeliančių dujų į atmosferą daugiausiai patenka dėl lengvųjų automobilių naudojimo.
Naujausi duomenys rodo, jog 57 proc. kauniečių kasdienėms kelionėms renkasi automobilius, 29 procentai naudojasi viešuoju transportu, 10 procentų vaikšto pėsčiomis ir 4 proc. važinėja dviračiais. Per pastaruosius 5 metus Kaune įregistruotų automobilių skaičius padidėjo nuo 109 iki 118 tūkst.
Privalo įgyvendinti
„Kalbant paprastai, miestui nieko nedarant automobilių skaičius toliau augtų, didėtų kamščiai ir augtų tarša bei triukšmas. Darnaus judumo planas yra skirtas sumažinti kelionių automobiliais skaičių, ypač miesto centre. Kiti sprendiniai skirti užtikrinti, kad kelionės viešuoju transportu užtruktų mažiau laiko, o dviratininkams bei judėjimo negalią turintiems kauniečiams judėti mieste būtų kur kas patogiau“, – pasakojo Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Tadas Metelionis.
Didelis dėmesys įgyvendinant svarbų strateginį miesto dokumentą bus skiriamas skatinant kauniečius judėti pėsčiomis. Bus tęsiamas pėsčiųjų takų tvarkymas, įrengiamos naujos viešojo transporto juostos, toliau atnaujinami autobusai ir troleibusai, plečiamas dviračių takų tinklas.
Milijoninės investicijos
„Baigiamo rengti Darnaus judumo plano tikslas – skatinti kauniečius rinktis kitas transporto rūšis nei asmeninis automobilis. Būtent tam bus skiriamos Europos Sąjungos lėšos. Pirmajame etape, per ateinančius keletą metų, investuosime apie 12 mln. Eur į intelektines transporto sistemas, pėsčiųjų infrastruktūrą atnaujinimą, dviračių saugyklas, viešojo transporto informacines švieslentes ir kitus patobulinimus“, – sakė T. Metelionis.
Anot jo, antrasis darnaus judumo plano etapas apima laikotarpį iki 2030 metų. Pagal parengtą strategiją bus investuojama į viešąjį transportą, bevariklį transportą ir jo pritaikymą specialiųjų poreikių turintiems žmonėms. Skaičiuojama, jog visam paketo įgyvendinimui iki 2030 metų prireiks 300 milijonų eurų investicijų.
„Šiuo metu Kaune turime apie 90 kilometrų dviračių takų tinklą, šaligatvius pritaikome tiek neįgaliesiems, tiek dviratininkams. Vasaros pabaigoje į Kauną pradės keliauti nauji troleibusai. Nuolat atnaujiname šviesoforines sankryžas, pėsčiųjų perėjas. Tai yra alternatyvos automobiliams, kurias ir toliau intensyviai plėtosime“, – kalbėjo T. Metelionis.
Kviečia teikti pastabas
Kauniečiai su Darnaus judumo planu gali susipažinti Kauno miesto savivaldybės puslapyje, o pastabų ir pasiūlymų iš kauniečių laukiama iki liepos 7 dienos ([email protected]). Liepos 18 d. planuojamas parengto plano viešas pristatymas.
Kauno miesto darnaus judumo planas – strateginio planavimo dokumentas, kurio tikslas yra spręsti Kauno miestui kylančius susisiekimo iššūkius, įgyvendinti tarptautinės transporto politikos nuostatas bei padaryti miestą patogų tiek vietos gyventojams, tiek miesto svečiams. Šio plano įgyvendinimas padės sukurti infrastruktūrą, skatinančią sveiką gyvenimo būdą, ir didins gyvenamosios aplinkos patrauklumą Kauno mieste.