Aeronautikos kompaniją „Boeing“ supa vien blogos žinios. Po dviejų lainerių „737 Max“ katastrofų, įmonė neseniai buvo paduota į teismą: akcininkai kaltina koncerną, esą jis slėpė informacija apie techninius trūkumus, skelbia „Fox news“
Apgaudinėjo akcininkus
„Boeing“ akcininkas Richardas Seeksas kaltina kompaniją pasirinkus pelną ir kompanijos augimą vietoje lėktuvų saugumo. Pasak jo, kompanija turėjo pasakyti visą tiesą apie lėktuvo saugumo problemas po to, kaip praeitų metų spalį nukrito „Lion air“ priklausantis laineris „737 Max“. Vietoj to, kompanija akcentavo potencialius lėktuvo pardavimus ir užtikrino, kad lėktuvas saugus, taip padidinant akcijų kainą, skelbia „Fox news“.
Taip pat jis kaltina įmonę skubinimu pateikti „737 Max“ į rinką, siekiant konkuruoti su „Airbus“ siūlomomis alternatyvomis. Paspartintas lėktuvo sertifikavimas, netikrinant detalių, kurios yra laikomos panašiomis, galėjo tapti viena iš priežasčių, kodėl nutiko abi katastrofos.
Iš karto po „Ethiopian Airlines“ katastrofos „Boeing“ vadovas pripažino, jog programa, kuri neleidžia lėktuvui prarasti minimalaus sklandymo greičio, aktyvavosi be reikalo, kas privedė prie avarijų. Tačiau įmonės atstovai teigia, jog naujausios programinės įrangos įdiegimas bei papildomos saugumo priemonės išsprendė problemą ir leis lėktuvams tęsti skrydžius.
Skaičiai drastiškai mažėja
Po dviejų katastrofų ir uždraudimo skraidyti su „737 Max“ laineriu finansiniai kompanijos rezultatai tapo tikrai prasti, rašoma „CCN“. Finansų rinkos atstovai išgąsdinti įvykių masiškai pardavė kompanijos akcijas. Tuo tarpu „Bank of America“ sumažino „Boeing“ akcijos klasifikaciją nuo „verta pirkti“ į „neutralu“, o akcijų kaina toliau krito, pasiekdama „dugną“ ties 362 doleriais.
„Bank of America“ analitikas Ronald Epstein įspėjo, jog toks reputacijos praradimas gali ilgam laikui paveikti „737 Max“ poziciją rinkoje. Pavyzdžiui, klientai toliau atsisako skristi su „737 Max“: 49 procentai visų 2018 metų ketvirto ketvirčio užsakymų buvo atšaukti.