Vasaros pradžioje avariją, kurios metu nukentėjo moksleiviai, patyręs Žaliakalnio funikulierius, neveikia iki šiol. Šią senovinę transporto priemonę žadėta įveiklinti jau praėjusių metų pabaigoje, tačiau darbai užsitęsė ir terminus teko pratęsti. Kada vėl kauniečių bei svečių reikmėms tarnauti pradės Žaliakalnio funikulierius ir ar bus priimti sprendimai, užkirsiantys kelią panašiai nelaimei ateityje?
Žaliakalnio funikulieriaus veikla buvo sustabdyta birželį, kai vagonėlis nuriedėjo žemyn kartu su į ekskursiją atvykusiais ir juo besileidusiais moksleiviais. Nors pastarieji rimtesnių sužalojimų išvengė, tačiau būta ne tik šoko – kai kuriems teko atsidurti ir medikų rankose, o viena moksleivė, portalo žiniomis, ligoninėje buvo gydoma ilgiau kaip savaitę.
„Nesuspėjome ištęsėti pažado ir įveiklinti Žaliakalnio funikulieriaus praėjusių metų pabaigoje. Darbai tebevyksta. Pokraninis kelias pilnai paruoštas – atlikti paskutiniai patikrinimai bei užpilta skalda. Šiuo metu kaip ir kasmet remontuojami sudilę funikulieriaus mazgai. Manau, kad iki kovo mėnesio tikrai vėl atversime jį visuomenei“, – portalui „Kas vyksta Kaune“ sako bendrovės „Kauno liftai“ vadovas Jonas Guzavičius, kuris yra ir Kauno miesto savivaldybės tarybos narys.
Pasak jo, planuojama, kad šiai senovinei transporto priemonei pavasarį vėl pradėjus veikti, metus pavyks apsieiti be remonto darbų. „Kitais metais tokio didelio atstatomojo remonto nedarysime, veikiausiai jį pakartosime po trejų metų. Tačiau mėnesiui kitąmet vis tiek privalėsime stabdyti Žaliakalnio funikulieriaus veiklą“, – kalbėjo J. Guzavičius.
Paklaustas, kas per pastarąjį laiką buvo nuveikta, pašnekovas vardijo patobulinimus tarp kurių patenka ąžuoliniais pakeisti Žaliakalnio funikulieriaus pabėgiai, o šiuo metu esą atnaujinama ir elektros instaliacija.
Vasarą įvykusi nelaimė, nors ir po laiko, privertė atsigręžti ir į kitą svarbų aspektą – bus pakeistas ir Žaliakalnio funikulieriaus valdymas – kokiu greičiu jis judės, esą bus nustatoma kompiuterinėmis programomis. Kitaip tariant, iš pastarojo proceso ketinama eliminuoti žmogiškąjį faktorių, kuris ir tapo pagrindine vasarą įvykusios nelaimės priežastimi – funikulieriaus vagonėlis nukrito dėl mašinisto, kuriam nustatytas girtumas, klaidos.
„Mašinistui nebus leidžiama padidinti šios transporto priemonės greičio, jis galės tik sulėtinti riedėjimą. Dėl minėtų pakeitimų įgalinimo keičiamas elektros variklis. Prie jo primontuojamas dažnio keitiklis, kuris pagal programą automato principu skirtingais greičiais valdys funikulieriaus judėjimą skirtinguose kelio ruožuose“, – priemones, kurių buvo imtasi vardijo J. Guzavičius.
„Tiesa, mašinistas, dėl kurio klaidos, kai buvo viršytas funikulieriaus greitis, o sustabdžius pairo stabdžiai bei vasarą įvyko nelaimė, mūsų bendrovėje nedirba. Jis buvo atleistas už šiurkštų pažeidimą“, – pimena jis.
Bendrovei „Kauno liftai“ atnaujinamojo remonto darbai atsiėjo apie 30-40 tūkst. eurų.