Seimas antradienį pritarė pataisoms, pagal kurias bus įteisinti antialkoholiniai variklio užraktai. Girtas už vairo prigriebtas pažeidėjas, automobilyje sumontavęs tokį prietaisą, prarastą vairuotojo pažymėjimą galės atgauti greičiau. Tuo metu siūlymas alkoblokus diegti nuomojamuose automobiliuose pakankamo parlamentarų palaikymo nesulaukė.
Antradienį Seimas po svarstymo pritarė Vyriausybės rengtoms pataisoms, nuo 2020 metų įteisinančioms antialkoholinius variklio užraktus. Tam, kad naujos nuostatos būtų priimtos, Seimas turės balsuoti dar kartą.
Numatoma, kad teisėsaugos institucijos galės spręsti, kurią iš dviejų administracinio poveikio priemonių skirti asmeniui, neblaiviam vairavusiam transporto priemonę. Pats pažeidėjas taip pat turės teisę pasirinkti, ar sumoka skirtą baudą su teisės vairuoti atėmimu ilgesniam laikotarpiui, ar netenka teisės vairuoti trumpesniam laikui, bet su sąlyga, kad atgavęs vairuotojo pažymėjimą tam tikrą laiką negalės vairuoti automobilio be jame įrengto antialkoholinio variklio užrakto.
Vairuotojui, kuris pasirinks vairuoti automobilį su privalomai įrengtu antialkoholiniu variklio užraktu, pagal naują tvarką bus privaloma įgyti vairuotojo pažymėjimą su apribojimo kodu „69“. Šis žymuo reikštų, kad prasižengęs vairuotojas galės vairuoti tik transporto priemones su jose įmontuotais antialkoholiniais variklio užraktais.
Tuo pačiu antradienį nepritarta siūlymui nuomojamuose automobiliuose privalomai įrengti vadinamuosius alkoblokus. Parlamentarai pritarė Teisės ir teisėtvarkos komiteto (TTK) siūlymui projektą grąžinti iniciatoriams tobulinti. Anot komiteto, siūlymas nuomai skirtoje transporto priemonėje privalomai įrengti mechanizmą, leidžiantį užvesti variklį tik atlikus blaivumo testą, apsunkintų tokių verslo įmonių veiklą.
„Nuomoti automobiliai sudaro tik nedidelę dalį eisme dalyvaujančių transporto priemonių, be to, nėra statistinių duomenų, kurie pagrįstų, jog būtent nuomoti automobiliai padaro didesnį transporto įvykių kiekį dėl vairuotojo girtumo. Sukurti papildomus reikalavimus vien nuomojamų transporto priemonių grupei nebūtų nuoseklu ir pagrįsta“, – teigiama TTK išvadoje.
Komiteto teigimu, vienai ūkio subjektų grupei būtų sukurta neproporcingai didelė prisitaikymo išlaidų našta. „Tvarkietis“ Remigijus Žemaitaitis minėtą projektą buvo parengęs po šių metų balandį įvykusios tragiškos avarijos, kai „CityBee“ automobilį vairavęs neblaivus asmuo rėžėsi į taksi automobilį. Žuvo jame sėdėjusi mergina, o vairuotojui nustatytas 1,51 promilės girtumas.