Vos publikavus tekstą apie tai, kaip su kainomis elgiasi didieji prekybos centrai per akcijas, pasipylė gausybė kauniečių pastebėjimų šia tema.
Dauguma jų tvirtino, kad jeigu kaina nepatinka – reikia tiesiog nepirkti prekės, o tokius kainų pokyčius pastebi jau ne pirmą kartą ir jie yra ne kas kita, kaip nepagarba pirkėjams. „Tipinis lietuviškas marketingas. Kvailiausia yra tai, kad jie mano esą vieninteliai gudručiai“, – tvirtino Virginijus. „Lietuvoje kainos niekada nebus tokios, kaip Anglijoje ar Vokietijoje, tačiau minimalios pagarbos pirkėjai vis tiek nusipelno. Su tokia veikla jie tik rodo savo požiūrį į pirkėją ir labiau save gerbiantis žmogus daugiau į tą parduotuvę neužsuks“, – svarstė jis.
Vis dėlto tarp komentavusiųjų pasitaikė ir nemažai parduotuvėse dirbančių kauniečių, kurie pasakojo savo istorijos pusę.
20 proc. – dar nieko
„Norėjau pasakyti, kad tie 20 proc. dar palyginus nieko“, – pasakojo Rūta. „Aš dirbau „Senukuose“ ir puikiai mačiau, kaip vyksta tas nuolaidų žaidimas. Manau visi žinome tą garsiąją trečiadienių akciją, kai visoms prekėms 30 proc. nuolaidos būna (tik nežinau, ar dar vis vyksta jos)“, – teigė ji.
Kaunietė pasakojo, jos jai tekdavo pasirūpinti prekių kainomis antradienį ir trečiadienį vakare ir labiausiai įsiminė vienas konstruktorius vaikams. „Labiausiai man įstrigo „Lego“ konstruktoriaus kaina. Jo kaina buvo 199,9 eurai. Su „nuolaida“, trečiadienį, kaina – 139,9 eurai. Visi juos intensyviai pirko, nes artėjo pagrindinės metų šventės… Tačiau atėjus kitai dienai, jau po akcijos, kaina tapo 129,9 eurai. Tai yra labai geras pavyzdys, kodėl negalima pasitikėti prekybos centrais ir jų skelbiamomis akcijomis“, – įsitikinusi portalo „Kas vyksta Kaune“ skaitytoja.
Kainų niekas nekelia
Tuo tarpu rūbų parduotuvėse dirbančios kaunietės tvirtino, jog kainų niekas nekelia, mat ant originalių kainų visuomet klijuojamos Lietuvos rinkos kainos. „Jūs man visi tokie juokingi! Būtent per „Jamam“ sugebėjot atklijuoti lipduką ir patikrinti kainą? Darykit tai kasdien, per paprastas dienas, tą patį pamatysite“, – tvirtino viena jų, dirbanti rūbų parduotuvėje „Akropolyje“.
„Mes gauname prekes iš Ispanijos su tomis kainomis, tačiau prisideda mokestis siuntimo ir t.t., tad turime uždėti lietuvišką kainą! Kaip ir visur kitur! Kaip jūs nesuprantat?“, – stebėjosi ji.
Moteriai antrino ir Kaja, teigusi, jog kainų skirtumai – savaime suprantami ir atsirandantys dėl pervežimo išlaidų. „Akivaizdu, kad mažesnė kaina yra Ispanijoje (šalyje, kurioje įsikūręs šitas brandas), o viršutinė dažniausiai būna daugiau ar mažiau didesnė, nes rūbai į Lietuvą ne ant debesų atplaukia – visiems reikia mokėti atlyginimus“, – tvirtino ji.
Kita kaunietė, dirbanti Anglijoje, taip aiškino tą patį. „Originali kaina eurais yra skirta tik Ispanijai ir Portugalijai. Visos prekės ateina į Angliją tik su ta etikete ir tada sandėliai Anglijoje arba pačios parduotuvės klijuoja kainas ant viršaus, kurios skirtos šiai šaliai“, – pasakojo ji. „Dažnai kaina svarais keičiama 29,99 eurų – 29,99 svarų, nes kaštai išvežinėt prekes iš sandėlių Ispanijoje į Ispaniją yra daug mažesni, nei į kitas šalis. Matot konspiracijos teorijas ten, kur jų nėra…“ – teigė moteris.
Taip daroma ne visur
„Visų pirma nereikia smerkti ir šmeižti visų parduotuvių, ne visose taip yra daroma“, – tvirtino kita kaunietė. „Perkainuoti tūkstančių prekių per naktį fiziškai neįmanoma… Ir dvigubos kainos, kaip šiame skunde rašoma, tokią dieną kaip „Jamam“ labiau pastebimos“, – įsitikinusi ji.
„Pati prieš mėnesį pirkau kelias prekes ir jau tada radau kainų lipdukus, po kuriais slėpėsi mažesnės kainos. Tas pats buvo ir prieš pusę metų ar prieš metus. Kainų kaita vyksta nuolat“, – pasakojo moteris. „Pati dirbu prekyboje ir žinau, kad kainos kinta, dėl padidėjusios savikainos ar transportavimo kaštų. Nereikia kelti vėjo, kad radote dvigubas kainas – tai natūralu“, – tvirtino ji. Pasak kaunietės, nenorint nustebti, reikia dažniau lankytis parduotuvėse ir stebėti kainų pokyčius. Tiesa, ji sutinka, kad sukčiaujama kai kur tikrai gali būti. „Sutinku, kad galbūt yra parduotuvių, kurios elgiasi nesąžiningai, kaip kad ir tai, jog nuolaidas daro jau dieną prieš didįjį išpardavimą, bet tikrai ne visos. Pati dirbu vienoje „Akropolio“ parduotuvėje jau penkerius metus ir niekada nebuvo kainos dirbtinai padidintos prieš „Jamam“, – pasakojo ji.
Jei ir jūs norite pasidalinti savo užfiksuotais vaizdais ar perduoti informaciją apie įvykius Kaune, rašykite specialios funkcijos „Pranešk naujieną“ pagalba.