Ne kartą prekybos centruose teko pagalvoti, jog akcijų metu nurodyta kaina nesiskiria nuo paprastos. Būtent šia tema portalo „Kas vyksta Kaune“ skaitytojas ir norėjo padiskutuoti.
Šį vakarą prekybos centre Maxima, esančiame Kaune, Demokratų gatvėje turėjau ilgą pokalbį su apsaugos darbuotoju, kadangi su savo telefonu nufotografavau vienos prekės kainą. Praėjus vos keletui akimirkų po to, kai nufotografavau prekę prisistatė apsaugos darbuotojas ir pareikalavo, kad tučtuojau ištrinčiau nuotrauką, kadangi prekybos centre fotografuoti negalima.
Pirmas klausimas, kuris man kyla, yra, ar apskritai prekybos tinklai turi teisę drausti fotografuoti prekes ar jų kainas. Mano manymu, prekybos centras yra vieša erdvė ir aš kaip vartotojas turiu teisę nusifotografuoti prekę ar jos kainą tam, kad galėčiau palyginti kainą ar prekę, arba tiesiog nusiųsti nuotrauką kitam asmeniui ir paklausti, ar prekės kaina yra „gera” arba ar tai yra ta prekė, kuria aš turiu nupirkti.
Tačiau jums rašau ne dėl to. Prekė, kuria aš nufotografavau yra alus „Volfas Engelman Flandrijos pinta“. Šis alus turėjo raudoną kainoženklį (kuris Maxima tinkle reiškia akciją) ir karulį „akcija“, šio alaus kaina raudoname kainožeklyje buvo 1,19 EUR. Kainoženklyje nebuvo nurodyta kaina ne akcijos metu (prisegu nuotrauką). Taigi, aš manau, kad toks prekės žymėjimas yra apgaulingas ir klaidina pirkėjus. Kadangi šio alaus reguliari kaina tiek Maxima, tiek ir kituose tinkluose yra 1,19 EUR. Tinklapyje nėra nurodyta, kad šiam alui vyksta akcija, tačiau šiame puslapyje yra įdėta akcija tos pačios linijos alui „Volfas Engelman IPA“. Šio alaus reguliari kaina nurodyta 1,19 EUR, kaina akcijos metu 0,95 EUR. Taigi, akivaizdu, kad alui Flandrijos pinta akcija nevyksta ir raudonas kainožeklis ir karulis uždėtas tam, kad suklaidinti pirkėjus ir išparduoti neapyvartų alų šioje parduotuvėje.
Ilgo pokalbio metu apsaugos darbuotojas iš pradžių man bandė paaiškinti, kad šiam alui vyksta akcija, kad viskas yra normalu ir pan. Po to kai aš jam pasakiau, kad aš žinau, jog šio alaus reguliari kaina yra 1,19 EUR jis man pradėjo aiškinti, kad būk tai nauja parduotuvės darbuotoja suklydo ir uždėjo raudoną kainoženklį per klaidą, kai paklausiau, kodėl yra uždėtas ir karulis jis vėl pasakė, kad čia tos pačios naujos darbuotojos klaida. Prie mano akių jis nuėmė karulį (kainoženklį paliko) ir pasakė, kad klaidą ištaisys ir pakeis kainoženklį. Bet kuriuo atveju, manau, kad tai yra ne tiesa ir ryt šioje parduotuvėje bus ta pati situacija.
Ši situacija parodė, kad prekybos tinklas Maxima yra labai gerai „išdresiravęs“ savo darbuotojus ypač apsaugos darbuotojus ginti jo interesus. Tačiau aš esu dirbęs kitame prekybos tinkle ir žinau, kad parduotuvės darbuotojai neturi teisės patys savo nuožiūra keisti kainoženklių ir ypač žymėti prekes akcijos karuliais prieš tai negavus nurodymo iš savo tiesioginio vadovo ar marketingo skyriaus. Už tokius pažeidimus darbuotojai yra baudžiami piniginėmis baudomis. Ir aš esu įsitikinęs, kad ši „akcija” yra suplanuota tam, kad kaip jau minėjau, išparduoti perteklinį prekių likutį.
Aš žinau, kad apsaugos darbuotojas, kuris reikalavo manęs ištrinti nuotrauką, tiek salės darbuotoja, kuri uždėjo raudoną kainoženklį dirbo savo darbą ir vykdė vadovybės nurodymus. Tačiau tai nėra pirmas kartas, kai Maximoje matau tokias „akcijas”, kuomet yra uždedamas kainoženklis, kuris reiškia akciją nors prekės kaina yra reguliari. Manau šios „akcijos” dažniausiai vyksta mažose vieno X parduotuvėse, kur tam tikros prekės nepasiteisina arba artėja jų galiojimo laiko pabaiga. Tokios akcijos parodo, kad Maxima negerbia savo klientų ir visais įmanomais būdais bando išpešti iš savo klientų, kiek įmanoma daugiau pinigų.
Šiuo laišku aš noriu atkreipti Jūsų dėmesį, kad Jūs savo ruožtu informuotumėte visus Lietuvos gyventojus būti atidžiais ir neapsigauti ant apgaulingų akcijų, kurių tikslas išsivalyti prekių likučius neprarandant pelno ir galbūt net gaunant papildomą marketinginį palaikymą iš tiekėjo užsistovėjusių prekių likučio sumažinimui. Vienintelis dalykas, kurio bijau, jeigu ši istorija pasieks dienos šviesą, kad apsaugos darbuotojas arba skyriaus darbuotojai gali gauti pinigines baudas, dėl to kad nesiėmė visų įmanomų veiksmų, kad ši nuotraukas nebūtų pašalinta (beabejos aš nuotrauką ištryniau parduotuvėje tam, kad užbaigčiau ilgą pokalbį ir galėčiau nusipirkti prekes, dėl kurių aš atėjau į parduotuvę).
Grįžtant prie pirmo klausimo natūraliai kyla kitas klausimas, kodėl aš turiu gerbti prekybos tinklo taisykles, jeigu prekybos tinklas negerbia manęs.
Tai – portalo „Kas vyksta Kaune“ skaitytojo nuomonė, už kurią redakcija neatsako. Jei ir jūs norite pasidalinti savo nuomone, užfiksuotais vaizdais ar perduoti informaciją apie įvykius Kaune, rašykite specialios funkcijos „Pranešk naujieną“ pagalba.