Kuo toliau, tuo sunkiau šioje visuomenėje gyvuoti neturint išmaniojo telefono. Portalo „Kas vyksta Kaune“ skaitytojus piktina žinia, jog prie daugybę paslaugų administruojančios „Mano Kaunas“ sistemos įmanoma prisijungti tik turint išmanųjį telefoną, nors bendrovė tikina, jog yra ir kitų būdų, kaip galima gauti informaciją.
Panašių atvejų nereikia ieškoti toli – štai keleivių vežimo bendrovė „LTG link“ prieš porą mėnesių pranešė, kad visose geležinkelio stotyse Lietuvoje iki vasaros pabaigos nebeliks bilietų kasų.
Esą nuo šiol gyventojai, ypač pensininkai, nesinaudojantys internetu ar banko kortelėmis, turės dar papildomai eiti iki „Perlas“ terminalų, vietoje to, kad traukinio bilietus įprastai galėtų nusipirkti pačioje stotyje.
Panašus sprendimas Vilniuje priimtas ir dėl viešojo transporto bilietėlių. Nuo rugsėjo 1 d. nebeliko popierinių bilietėlių, tad nuo rugsėjo 1 d. vienkartinį bilietėlį galima įsigyti banko kortele ar išmaniuoju įrenginiu palietę validatoriaus ekraną. Vienintelė kita opcija – įsigyti ilgalaikę „Judu“ ar Vilniečio kortelę.
Panašu, jog skaitmenizacijos tendencijos neaplenkia ir Kauno miesto. „Kas vyksta Kaune“ redakcija susilaukė skaitytojo laiško, kurį piktina savivaldybei pavaldžios įmonės „Mano Kaunas“ sprendimas leisti prisijungti prie savitarnos tik būdais, kurie reikalauja išmaniojo telefono.
Svarbu pažymėti, jog per šios įstaigos savitarną galima apmokėti daugybė skirtingų paslaugų – bendrovių „Kauno energija“, „Kauno butų ūkis“, „Kauno švara“, „Kauno vandenys“ sąskaitas.
„Kodėl prie savitarnos sistemos nebegalima prisijungti per internetinę bankininkystę? Palikti prisijungimo metodai – savo esme tolygūs, kuriems reikalingas išmanusis telefonas ir/ar speciali mokama paslauga“, – žinutėje dėsto tvarka pasipiktinęs skaitytojas.
Skaitytojo manymu, du siūlomi prisijungimo būdai palieka senjorus ant ledo.
„Sutartys senjoro vardu 79 m. amžiaus, mygtukinis telefonas, nepalaikantis jokių identifikacinių priemonių. Ar norint prisijungti reikalingas būtinai telefonas, kurio vertė gali siekti 1000 eurų? “, – teigė skaitytojas.
„Tai akivaizdus diskriminacijos atvejis. Prašau nedelsiant ištaisyti susidariusią situaciją“, – pridūrė skaitytojas.
Uždarytos durys ir vienas veikiantis langelis
Kita skaitytoja portalui „Kas vyksta Kaune“ pasakojo, jog susimokėti sąskaitas nuvyko į įstaigos biurą, esantį adresu Statybininkų g. 3.
Tik susidūrė su keista problema – pastato durys buvo užrakintos, o ant stiklų užrašytas telefono numeris, kuriuo reikėtų kreiptis. Galiausiai į įstaigą pavyko patekti tik įeinant kartu su įmonės darbuotoju.
O įėjus į vidų paaiškėjo, jog įstaigoje šiuo metu veikia tik vienas aptarnaujantis langelis. Laimei, tuo metu klientų nebuvo daug.
Portalo „Kas vyksta Kaune“ žurnalistas pats nuvyko į įstaigą patikrinti, ar iš tiesų neįmanoma patekti į vidų.
Visgi nuvykus vidurdienį, durys buvo atviros, o viduje eilėje laukė kelios vyresnio amžiaus moterys.
Tačiau pasitvirtino skaitytojos informacija apie vieną aptarnaujantį langelį. Viena pakalbinta klientė teigė, jog kol kas eilėje ji ilgai nelaukia – ką tik atėjo.
Kita kalbinta klientė pridūrė, jog vieno kliento aptarnavimas šiuo metu užtrunka apie 15-20 minučių, tad nusidriekus eilėms, gali tekti užtrukti ir ilgiau.
Įstaiga – identifikacija reikalinga dėl saugumo
UAB Kauno miesto paslaugų centro direktorė Kristina Martinėnienė portalui nurodė, jog jungiantis prie savitarnos identifikacija reikalinga norint apsaugoti jautrius duomenis.
„Dėl duomenų apsaugos reikalavimų, jungiantis prie savitarnos būtina identifikacija, nes savitarnos sistemoje yra asmens duomenys, sutartys ir pan.“, – nurodė K. Martinėnienė.
Anot direktorės, daugelis klientų prie savitarnos prisijungiama naudodamiesi Smart ID priemonę.
„Naujų ir plačiausiai naudojamų identifikacijų atsiradimas (Smart ID) yra bankų moderni ir labai praktiška galimybė, kuria naudojasi beveik visi mūsų klientai. Pažymime, kad turime vertinti ir kaštus, nes kaip žinia bankų paslaugos yra brangios, todėl siekiame optimaliai, efektyviai ir daugumos poreikius atitinkančius sprendimus diegti“, – teigė įmonės direktorė.
Visgi ji pabrėžia, jog yra ir kitų būdų sužinoti reikiamą informaciją.
„Klientams spręsti klausimus palikta gausybė kanalų (ne tik savitarnos portalas) – info paštas, FB Mano Kaunas, nemokama skambučių linija, aptarnavimo centras. Tiek savitarnoje, tiek per [email protected] klientams yra sudaromos, keičiamos, nutraukiamos sutartys, tiekiamos atsikaitymo pažymos ir sprendžiami visi rūpimi klausimai“, – pabrėžia K. Martinėnienė.
„Pažymėtina, kas savitarnos portale Mano Kaunas klientai negali atsiskaityti, tai gali atlikti portale Viena sąskaita, Ignitis, Perlas Go, el. bankininkystėje ir grynųjų pinigų surinkimo vietose (Maxima, Perlas, Lietvos paštas) “, – pridūrė direktorė.