Vokietija visada buvo automobilių pasaulio orientyras, o jos pramonė visada priekyje, kas susiję su tyrimais ir inovacijomis. Nenuostabu, kad keli vokiški prekės ženklai visada pirmauja automobilių vartotojų vertinimuose visame pasaulyje. Pavyzdžiui, „Volkswagen“ yra vienas iš pramoninių koncernų, kasmet į rinką įvedantis daugiausiai automobilių: jei turite „Volkswagen“ automobilį, galite apsilankyti RRR, tinklalapyje, skirtame „Volkswagen“ automobilių dalims ir daugybei kitų prekės ženklų automobilių, „Volkswagen“ dalys. Šiame straipsnyje pažvelgsime, kaip vyksta nacionalinėje rinkoje.
Rinkos augimas
Vokietijos automobilių rinka vėl šypsosi. 2024 metų pirmasis mėnuo buvo geriausias per paskutinius keturis metus, nuo pandemijos pradžios, kuri priverstai sulėtino ir turėjo niokojančių poveikių, su daugiau nei 213,000 naujų vienetų pristatymų.
Tai reiškia 19,1 proc. augimą, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, bet taip pat ir 11,7 proc. sumažėjimą, lyginant su gruodžio 2023 metų pristatymų aukščiausia riba. Taip pat svarbu pabrėžti, kad pradžios 2023 metų duomenys buvo ypač neigiami: tai buvo antras žemiausias rodiklis nuo 1991 metų.
Bendrai, atrodo, kad šių duomenų skaitymas gali labai priklausyti nuo palyginimo laikotarpio. Prognozės nepadeda: pagal kai kuriuos įvertinimus, Vokietijos naujų automobilių rinka gali išaugti 1,3 proc. ir sustoti tik šiek tiek po 3 milijonų, pagal kitus, procentinės kaitos ženklas gali būti neigiamas.
BEV mažėjimas?
Vokietija atrodė laukusi, kada bus pakartotas nepatenkinamas 2023 metų sausio mėnesio rezultatas, kuris buvo neigiamas dėl elektromobilių (EV) registracijų sumažėjimo. Šis sumažėjimas buvo iš dalies sąlygotas kai kurių skatinamųjų priemonių panaikinimo, su – 32 procentų kaitos ženklu, palyginus su 2022 metų sausiu. Palyginti su 2023 metų sausiu, BEV, tai yra elektros varikliu ir baterijomis varomų transporto priemonių, pardavimai sumažėjo beveik 59 proc., bet beveik +24 proc. procentinio kaitos ženklo.
Elektriniai automobiliai sudarė 10,5 proc. visų automobilių, registruotų 2024 metų pirmą mėnesį, o PHEV, t. y. įkraunamųjų hibridinių automobilių, pradžia buvo kur kas ryškesnė, augdami daugiau nei 60 proc., palyginti su praėjusiais metais ir išlyginant beveik – 20 proc., palyginti su gruodžiu.
Prognozės metų pabaigai
Paskutiniai įvertinimai rodo, kad EV gali užimti penktadalį bendro Vokietijos automobilių rinkos dalies iki 2024 metų pabaigos, pralenkdami 2023 metų 18,4 procentinį rodiklį. Vis dėlto, visiškai elektriniai automobiliai įsitraukia į augimo tendenciją, kurią skatina naujos gamybos iššūkiai.
Tikimasi, kad EV gali pralenkti pusę pristatymų iki 2029 metų pabaigos ir pasiekti tris ketvirtadalį iki 2031 metų, o po dešimties metų visiškai elektrinių transporto priemonių, važinėjančių Vokietijoje, bendras skaičius gali viršyti 90 proc. Priešinga kryptimi juda įkraunamųjų hibridinių automobilių kelias: tikimasi tam tikro stabilumo ar švelnaus augimo 2024 ir 2025 metais, tačiau rinkos dalis atrodo mažės, nors ir lėtai.
Įkrovimo iššūkis
Vokietijoje, kaip ir daugelyje kitų pasaulio šalių, įkrovimo infrastruktūra toliau yra spraga ir vienas iš pagrindinių kliūčių siekiant tikslų įdiegti 15 milijonų visiškai elektrinių transporto priemonių iki 2030 metų. Vokietijos Transporto ministerija buvo paskelbusi didelius investicijas į įkrovimo stotis, siekiant pasiekti milijono slenkstį iki 2023 metų, bet paskutiniai tyrimai rodo, kad dabartinis tempas nėra tinkamas tikslui pasiekti.
Automobilių pramonės gamintojų ir tiekėjų didelės investicijos į elektromobilumą, baterijų technologiją, autonomines vairavimo technologijas ir vis augančią skaitmenizaciją, vis dėlto, gali natūraliai prisidėti prie progreso ir vis labiau skubios laikomos perėjimo.
Degalų variklių nuosmukis
Pažiūrėjus į skaičius, susijusius su benzino ar dyzelino variklio transporto priemonėmis, matyti 16,9 proc. augimas, lyginant pirmą 2023 metų mėnesį su 2024 metų sausiu. Nepaisant šio augimo, benzino rinkos dalis sumažėjo 38,3 proc., ir panaši eiga buvo ir dyzelinių variklių atveju, kurie sumažėjo 19,2 proc.
Ekspertai teigia, kad tai gali būti lemiamas lūžio taškas degalų variklių istorijoje, nes tikimasi, kad nuosmukio tendencija gali sustiprėti: benzino variklių rinkos dalis šiemet turėtų siekti apie 34 proc. ir nuo 2025 metų turėtų nukristi žemiau trečdalio, pradedant nuo 2027 metų perduodant pramoninę vairą EV.
2030 metais benzino variklių automobiliai gali sudaryti apie 10 proc. visų naujų registracijų. Daug ryškesnis nuosmukis laukiamas iš dyzelinių variklių: jų rinkos dalis jau gali nukristi žemiau 10 proc. jau 2026 metais.