Balandžio 30 d. 17:00 val. VDU menų galerijoje „101“ (Muitinės g. 7, Kaunas) atidaroma VDU Menų fakulteto profesoriaus Romualdo Požerskio paroda „Triukšmai ir šiukšlės“. Paroda kalba apie desocializuotą, dehumanizuotą meną ir savigarbą prarandančią politiką. Agresyvių medijų ir menininkų kūrinių „triukšmai“ bei „šiukšlės“ daro įtaką mūsų visuomenės vertybių suvokimui. Parodoje eksponuojamos fotografijos ir video kūrinys sukurtas naudojant 1967–1973 metais Požerskio filmuotą 8 mm kino medžiagą.
R. Požerskis sako, kad fotografija XIX a. vaizduojamajai dailei išspyrė taburetę iš po kojų ir ji vis dar kratosi kartuvių kilpoje. Dailininkai ėmė klaidžioti žmogaus pasąmonės labirintuose ir ieškoti meno grynumo abstrakcijoje, o „Art Povera“ ir „Junk Art“ pasekėjai, 50 metų pavėlavę, į muziejus ir galerijas tempia šiukšles ir triukšmą. Šios koncepcijos finansuojamos kaip bankrutavę bankai. Triukšmų menas nehumanizuotas, bedvasis produktas, užsienietiškų sąvokų ir koncepcijų karstas. Triukšmai sukelia atminties trūkinėjimą, loginio suvokimo trikdžius ir trukdo susikaupti. Triukšmo menas sukelia moralinių vertybių destrukciją. Išbalansuoja jausmų ir mąstymo pusiausvyrą. Triukšmo meno prigimtis – persisotinimas menu ir meno kraujomaiša. Triukšme nėra vietos žmogaus dvasios skrydžiui ir ežero pakrantės pavasario ryto garsams.
„Triukšmų ir šiukšlių duobėse paskendęs menas deformuojasi, praranda laiko ir prasmės orientaciją. Triukšmas iškreipia meno prigimtį. Nehumanizuotame triukšmų pasaulyje neliko vertybinių pamatų. Užgriuvus triukšmams ir skystoms šiukšlėms, tampi meno šiukšlyno dalimi. Triukšmų pasaulyje užprogramuota harmonijos ir grožio baimė. Destrukcijos meno fone talentingi autoriai niekinami, nes jie triukšmams atsparūs. Triukšmo fone vidutinybėms saugiau slėptis tarp vidutinybių. Moralinės destrukcijos rezultatas – meno projektų naratyvų nuobodulys. Šiukšlėse paskendusi savigarba”, – teigė R. Požerskis.
Paroda veiks iki gegužės 20 d.