Siekdama gerinti viešojo transporto sistemą bei paskatinti juo naudotis daugiau gyventojų, Kauno savivaldybė svarsto apie tokias naujas jo rūšis, kaip greitieji daugiau keleivių galintys pervežti atskiromis juostomis riedantys autobusai arba tramvajus.
Įvertinti tokius atnaujinimus turėtų per septynis mėnesius planuojama parengti galimybių studija, kurios pirkimą savivaldybė paskelbė šią savaitę.
„Europoje šitos opcijos (greitieji autobusai arba tramvajai – BNS) turbūt yra populiariausios. Didieji miestai taip pat turi metro linijas, tačiau manome, kad Kauno miestas nėra toks didelis, kad pagal savo dydį ir gyventojų kiekį galėtų jas sau leisti“, – BNS sakė Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vadovas Martynas Matusevičius.
„Matome, kad realiausia būtų arba greitieji autobusai, arba tramvajus, gal dar gausime ir kitokių pasiūlymų. (…) Tai yra labiausiai turbūt finansiškai prieinamos ir daugiausia pridėtinės vertės duodančios (alternatyvos – BNS)“, – pridūrė jis.
2019 metais savivaldybės tarybos patvirtintame Kauno darnaus judumo plane numatytos trys preliminarios skirtingas miesto vietas turinčios sujungti linijos, kuriomis turėtų kursuoti naujos rūšies viešojo transporto priemonės.
„(Galimybių studijoje – BNS) jos irgi bus įvertintos, ar yra tinkamos. Galbūt bus parinkta kažkokia kita linijų alternatyva. (…). Jos turbūt labiausiai aptarnautų mikrorajonus, kur vyrauja daugiabučiai, pagal darnaus judumo duomenis matome, kad iš čia vyksta didžiausias kiekis kelionių“, – teigė M. Matusevičius.
Planuojama, kad viena iš numatomų naujos viešojo transporto priemonės linijų jungtų Šilainius ir Šančius, kita – Raudondvario plentą, Vilijampolę, Kauno klinikas ir prie Pramonės prospekto esantį pramoninį rajoną, trečia – Eigulius, Dainavą, pramoninį ir stoties rajonus bei Aleksotą.
Rengiant galimybių studiją taip pat planuojama įvertinti svarstomų viešojo transporto rūšių technines galimybes bei apklausti apie 10 tūkst. Kauno gyventojų apie jų keliones viešųjų transportu bei lūkesčius.
„Matome, kad (viešojo transporto tobulinimo – BNS) poreikis yra didelis ir nusprendėme pasidaryti studiją, kuri atsakytų ir parinktų alternatyvą talpesniam ir greitesniam viešajam transportui“, – teigė M. Matusevičius.
Kauno savivaldybės atstovas nenurodė, kada miesto gatvėse galėtų pasirodyti naujos transporto priemonės bei kiek kainuotų jų įdiegimas.