Susipažinkite – nauji reikalavimai pavežėjams ir taksi vairuotojams | Kas vyksta Kaune

Susipažinkite – nauji reikalavimai pavežėjams ir taksi vairuotojams

ELTA 2023/12/06 16:07
Asociatyvi / R. Tenio nuotr.

Siekiant mažinti šešėlį ir užtikrinti didesnį keleivių saugumą bei geresnį aptarnavimą, nuo kitų metų gegužės planuojama pakeisti keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais teisinį reglamentavimą, praneša Susisiekimo ministerija.

Tarp svarbiausių pokyčių – šio verslo atstovai privalės turėti europinį ar NATO šalyje išduotą vairuotojo pažymėjimą, o taksi vairuotojai turės naudoti su spausdintuvu sujungtą taksometrą arba taksometrą ir kasos aparatą. Tokiems ministerijos siūlomiems Kelių transporto kodekso pakeitimams trečiadienį pritarė Vyriausybė, juos dar turės patvirtinti Seimas.

„Projektas buvo ilgai derintas su institucijomis, socialiniais ir ekonominiais partneriais, jam pritarta Šešėlinės ekonomikos mažinimo komisijoje“, – sako susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas.

Visų pirma, siūloma nustatyti daugiau reikalavimų vairuotojams, norintiems tapti taksi vairuotojais ar pavežėjais, įtvirtinamos pareigos keleivių vežimo organizatoriams, pavežėjams, taksi vairuotojams, taksi dispečerinėms bei taksi įmonėms.

Pavežėjai bei taksi vairuotojai privalės turėti galiojantį Europos Sąjungos (ES), Europos ekonominės erdvės (EEE) ar Šiaurės Atlanto sutarties organizacijos (NATO) šalyje, Šveicarijoje arba Ukrainoje išduotą vairuotojo pažymėjimą. Toks reikalavimas įvedamas įvertinus kitų ES valstybių narių – Airijos, Suomijos, Švedijos, Vokietijos ir kt. – praktiką.

Šiuo metu dirbti pavežėju ar taksi vairuotoju gali bet kurios šalies vairuotojo pažymėjimą turintis užsienietis, pakanka dvejų metų stažo vairuojant B kategorijos transporto priemonę. Lietuvos transporto saugos administracijos duomenimis, dabar su trečiosios šalies vairuotojo pažymėjimais mūsų keliuose važinėja apie penktadalis pavėžėjimo paslaugas teikiančių vairuotojų. Europinio standarto pažymėjimas iš esmės parodytų, kad užsieniečiai gali vairuoti saugiai, pagal Europoje priimtinas taisykles, jie jas išmano ir supranta.

Asociatyvi / Archyvo nuotr.

Leidimo vežti keleivius už atlygį lengvaisiais automobiliais prašantis juridinis asmuo turės būti registruotas ES arba EEE valstybėje narėje. Taip tikimasi užtikrinti teisingą informacijos pateikimą bei mokesčių sumokėjimą. Pavežėjų ir taksi vairuotojų dokumentai būtų tikrinami prieš išduodant leidimą, ne po to, o pasikeitus leidime nurodytiems duomenims bus privaloma informuoti Lietuvos transporto saugos administraciją.

Leidime nurodytą veiklą bus galima vykdyti tik su leidime nurodytomis transporto priemonėmis, jų skaičius nebus ribojamas, tačiau dėl pavėžėjimo ir taksi veikloms taikomų skirtingų reikalavimų jų transporto priemonėms, ta pati transporto priemonė negalės būti nurodyta ir taksi, ir pavėžėjimo leidime.

Taip pat taksi vairuotojai nuo kitų metų gegužės kelionės kainai apskaičiuoti privalės naudoti taksometrą, sujungtą su spausdintuvu, arba taksometrą ir kasos aparatą, kita įranga bus draudžiama. Taip siekiama užtikrinti sąžiningą kainą keleiviams ir mažinti šešėlinės veiklos vykdymo prielaidas, nes įtariama, kad vairuotojai deklaruoja ne visas pajamas.

Numatoma, kad Lietuvos transporto saugos administracija galėtų sustabdyti pavežėjų ir taksi vairuotojų leidimo galiojimą, jei gautų informacijos apie pažeidimus iš savivaldybių institucijų arba jų įgaliotų įstaigų priežiūros tarnybų. Taip pat numatyti nauji leidimo galiojimo panaikinimo pagrindai: kai pavežėjas ar taksi vairuotojas vykdo veiklą transporto priemone, kuri nėra nurodyta leidime, kai nebeatitinka reikalavimo būti nepriekaištingos reputacijos, kai nutraukia individualią veiklą bei kitais atvejais.

Šie Kelių transporto kodekso pakeitimai įsigalios nuo kitų metų gegužės 1 dienos, tačiau vairuotojams prisitaikyti prie pokyčių numatomas pereinamas laikotarpis – nepakeisti leidimai neteks galios tik 2025 m. gegužės 1 dieną.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA