Sveikatos apsaugos ministras Arūnas Dulkys sako, kad pastojusios 11-metės atvejis rodo tai, kad moksleiviams ir jaunuoliams trūksta žinių lytiškumo tema. Jis taip pat pabrėžia, kad mokykloje dėstomos lytiškumo pamokos matomai prisideda prie gimdančių nepilnamečių skaičiaus šalyje mažėjimo.
„(Manome – ELTA), kad lytiškumo programą reikia tęsti ir reikia ugdyti moksleiviams ir jaunimui šitas žinias, nes tai rodo, kad tų įgūdžių ir žinių trūksta“, – žurnalistams trečiadienį Vyriausybėje kalbėjo A. Dulkys.
„Buvome tie žmonės, kurie stengėmės prisidėti, kad jos turinys būtų teisingas. (…) Matome tendencijas – jei prieš 5 metus mes turėjome beveik 200 atvejų, dabar nesiekia ir šimto. Tai reiškia, kad tos pastangos duoda savo vaisius. (…) Apie geresnį lytinį švietimą signalizuoja ir mažėjantis abortų skaičius – per 5 metus jų sumažėjo perpus“, – teigė jis.
Todėl, pažymėjo ministras, jis visiškai palaiko ir gyvenimo įgūdžių programos idėją.
„Labai palaikau gyvenimo įgūdžių programą. (…) Ji turi ugdyti kritiškumą, sąmoningumą, laiku atpažinti problemas ir padėti jas spręsti“, – pridūrė jis.
Antradienį naujienų portalas lrt.lt pranešė, kad Lietuvoje yra kūdikio besilaukianti mažametė, kuri pastojo, kai jai buvo 11 metų. Tai patvirtino Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos vadovė Ilma Skuodienė. Pasak jos, tarnybos apie situaciją informuotos rugsėjo pabaigoje.
Daugiau šia tema
Pastaruoju metu netyla diskusijos ir dėl Gyvenimo įgūdžių pamokų, kurių dalis skirta lytiškumo temoms. Rugsėjo pradžioje socialiniuose tinkluose paplito netikras dokumentas, esą naujosiose pamokose moksleiviai bus mokomi lytiškumo „pagal LGBT ideologijos standartus“.
Prezidentas Gitanas Nausėda rugsėjo pradžioje ragino įvertinti, ar šiuo metu Lietuvoje yra pakankamai mokytojų, galinčių įgyvendinti naująją programą. Jis užsiminė, kad, jei nėra pedagogų, kurie mokytų programoje numatytų dalykų, gyvenimo įgūdžių pamokų startą reikėtų vėlinti.
Tuo metu Seimo opozicinės frakcijos įregistravo projektą, kuriuo siūlo iš Gyvenimo įgūdžių programos išbraukti lytiškumo ugdymo dalį ir integruoti ją į dorinį ugdymą, kad tėvai galėtų pasirinkti, ar vaikui mokytis pagal tikybos, ar pagal etikos pamokoms pritaikytą programą.