Sveikintina, jog judrioje Užnerio gatvėje atliekami tvarkymo darbai, tačiau kitų gatvių gyventojai dėl nesukontroliuoto automobilių srauto smarkiai kenčia. Taip nutiko Vytėnų gyventojams, kai buvo uždaryta Užnerio gatvė, o darbininkams nepastačius apylanką nurodančių ženklų, didžiulis automobilių srautas atrado I. Štaro gatvę. Sąlyginai ramioje gatvelėje įsikūrę kauniečiai dabar kasdien kvėpuoja automobilių išmetamosiomis dujomis, keliamomis dulkėmis. Pavojus kyla ir gatvėje gyvenantiems vaikams bei pėsčiomis keliaujantiems gyventojams, nes gatvėje nėra šaligatvių, automobiliai vos prasilenkia ir nesaugo gatve einančių žmonių.
„Turime pavojingą situaciją I. Štaro g. Uždarius Užnerio g. ir nenurodžius iškart aplinkkelių, vairuotojai pradėjo ieškoti, kur pravažiuoti greičiau. Sutapimas ar ne, bet prie „Megos“ buvo patraukti blokai ir nuimtas „plytos“ ženklas ir visi ieškantys, kur pravažiuoti atrado I. Štaro g., kuri dabar yra virtusi tranzitine gatve, nors tam yra visiškai nepritaikyta“, – apie bėdų pradžią pasakojo Vytėnų gyventojai.
Anot jų, apie problemą, kad gatvėje automobilių srautai išaugo bent 10 kartų ir apverktinos būklės kelią reiktų greideriuoti, lyginti, buvo pranešta ir Kauno savivaldybės atstovams, bet sulaukta atsako, kad gatvė tvarkoma nebus. Savivaldybė parūpins tik gatvės laistymą, kad būtų mažiau dulkių. Kauniečiai pastebi, kad visa technika čia pat – tvarkomoje Užnerio gatvėje, tai kodėl apvažiavimui naudojama gatvė negalėtų taip pat būti patvarkyta?
„Kaimynė pasiskundė, kad einant su maža mergaite I. Štaro gatve, vos ant jos neužlėkė automobilis. Nes vietoj to, kad praleistų mamą su vaiku, tiesiog važiavo ant kojų. Nėra kur prasilenkti mašinoms, žvyrkėlis, nėra šaligatvių, kelias nebuvo daug metų tvarkomas, nors jau prieš 17 metų buvo įtrauktas į tvarkomų gatvių sąrašus, vėliau buvo ištrintas, nors gyventojų skaičius per 17 metų išaugo gal kokius 5 kartus“, – nemaloniais išgyvenimais dalijosi kauniečiai.
Anot gyventojų, problemų dėl pašalinio transporto jau buvo anksčiau, kai šalimais buvo statomas prekybos centras, bet tuo metu gyventojai buvo išgirsti ir gatvė tapo nepravažiuojama, nes apie situaciją pranešus Kauno miesto savivaldybei, buvo atvežti statybiniai blokai, kuriais buvo užtvertas kelias. Keistas sutapimas, bet prasidėjus Užnerio gatvės tvarkymo darbams, šie blokai dingo ir gatvė vėl tapo tranzitine.
Savivaldybės atstovai informavo, kad minimi blokai gatvėje buvo įrengti ne jų iniciatyva.
Apylankos ženklai sudėti pavėluotai
Dėl ženkliai išaugusių srautų vytėniškiai kaltina darbininkus, kurie apylankos ženklus sumontavo praėjus savaitei po Užnerio gatvės uždarymo. Dėl šios priežasties, tie vairuotojai, kurie jau buvo atradę I. Štaro gatvę, ir toliau ja važinėja dabar, nors yra kitas aplinkkelis.
„Uždėjo ženklą po savaitės ant „Megos“ tilto, važiuoti pro Vandžiogalos pl., kas yra visiškai neaišku, nes kaip nusuki į autostradą, kas žino, kur tas Vandžiogalos pl… jei nesinaudoji kokiu „Waze“ ir pan., o „Waze“ ir dabar veda per Štaro g. mašinas…“ – teigė gyventojai.
Kyla problemų dėl vaikų saugumo, automobilių būklės ir žmonių sveikatos
Gyventojai piktinasi savivaldybės abejingumu, o dėl blogos gatvės būklės kenčia visi gyventojai. Vieni bijo išeiti į gatvę, jog jų nepartrenktų automobilis, kiti bijo atsidaryti langus, nes teks kvėpuoti automobilių keliamomis dulkėmis. Pro neasfaltuotą gatvę važiuojantis didelis srautas automobilių gan greit išmuša naujas duobes, o jų nepastebėjusiems vairuotojams tenka stoti ir keisti prakiurusias padangas.
„Per duobes ir bordiūrus, per pora savaičių, bent 10 automobilių prasikirto padangas. Buvo pravažiavęs traktorius bent 2 kartus, sausai prabraukė duobes, kelis kartus atvažiavo sulaistyti gatvę, bet kaip toks eismas, tai tos duobės vėl tą pačią dieną susidaro. Tokie laikini sprendimai nėra esminiai, kas bus atsakingas nutikus nelaimei, jei kokia mašina užlėks ant vaiko, kažkas prasikirs padangas, ar susigadins kitaip automobilį? Jau nekalbant apie astma sergančius žmones, kurie negali būti savo kiemuose ir turi būti užsidarę namuose.
Ką daryti tėvams, kurių vaikai nuo triukšmo naktį negali miegoti. Tie, kas gyvena toje gatvėje, žinojo, kad tai nebus atvira gatvė, tai rodo ir oficialus planas, tai pažeidžia gyventojų interesus ir saugumo reikalavimus, nes tokie planai nebuvo suderinti su gyventojais ir oficialiai aplinkkeliai buvo nurodyti tik po savaitės, kada jau visi važinėjo pro I. Štaro g. Savivaldybė taip pat tyli, ar asfaltuos, ruoš projektą, ar paruoš pagrindus kelio asfaltavimui, jei jau dabar leidžia visą eismą per I. Štaro g., kodėl gyventojai turi kentėti dėl savivaldybės abejingumo ir neorganizuotumo…“, – retoriškai klausė jie.
Gyventojai labiausiai baiminasi, jog nėra užtikrinamas pėsčiųjų saugumas, o gatvėje gyvena ir ne vienas vaikas, kuris turi žygiuoti tarp didžiulio kiekio automobilių. Viena gyventoja atsiuntė nuotraukų, kuriose matyti intensyviai vykstantis eismas I. Štaro gatvėje. Tuo tarpu jai teko laukti, kol gatvė pratuštės, kad ji galėtų pasiekti savo namus stumdama kūdikio vežimėlį, nes šioje gatvėje vis dar nėra šaligatvių.
Net toje dalyje, kur gatvė yra asfaltuota, kyla tos pačios bėdos. Gyventojai dalijosi užfiksuotomis nuotraukomis, kaip jų langai namuose atrodo vos po kelių dienų nuo jų išvalymo. „Ką kalbėti apie tuos, kurie gyvena neasfaltuotoje dalyje?“ – klausė kenčiantys kauniečiai.
Teks pakentėti
Pasiteiravus apie situaciją Kauno savivaldybės atstovų, šie patarė pakentėti, kol baigsis numatyti Užnerio gatvės darbai.
„Darbai Užnerio gatvėje vykdomi dėl geresnio susisiekimo ateityje, todėl tikrai verta truputį pakentėti. Čia kelininkai darbuosis iki rugpjūčio pabaigos.
Riboti eismo I. Štaro gatvėje neplanuojame. Miesto ribose esančios žvyruotos gatvės laistomos nuolatos“, – komentavo Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Savivaldybė taip pat užsiminė, kad artimiausiu metu I. Štaro gatvės neplanuojama asfaltuoti, bet tokie darbai galėtų būti planuojami 2025 metais. Papildomai pasiteiravus, ar tikrai, eismo intensyvumui išaugus kelis kartus, neplanuojama duobių gatvėje lyginti dažniau, savivaldybė patikino, jog gatvė bus tikrinama reguliariai.
„Kauno miesto gatvių remonto ir priežiūros darbai vykdomi vadovaujantis 2023–2025 metų prioritetiniu sąrašu. I. Štaro gatvė į jį yra įtraukta. Tikėtina, kad čia darbai galėtų prasidėti 2025 metais.
Žvyrkelių greideriavimo ir priežiūros darbai atliekami atsižvelgiant į eismo intensyvumą, būklę, oro sąlygas, viešojo transporto maršrutus bei skiriamus asignavimus. Žvyruotų gatvių tvarkymas atliekamas 2 kartus per metus, pavasario ir rudens sezonu. Atsižvelgus į tai, kad dėl Užnerio g. remonto darbų I. Štaro gatvėje duobės išsimuša greičiau nei įprastai, jos būklę tikrinsime reguliariai. Atsiradus poreikiui, užsakysime papildomus greideriavimo darbus“, – situaciją papildomai pakomentavo Kauno savivaldybės administracijos Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.
Užnerio gatvė, šalia Prekybos ir laisvalaikio centro „Mega“, buvo uždaryta šių metų birželio antroje pusėje. Pirmiausia planuota atnaujinti požeminius tinklus, kiek vėliau kelininkai tvarkys ir iki keturių eismo juostų praplės važiuojamąją dalį, taip pat įrengs naujus šaligatvius, apšvietimą. Vytėnų ir Užnerio gatvių sankirtoje numatyta žiedinė sankryža.
Papildyta 2023.07.19
Kauno savivaldybės administracijos Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis papildomai pakomentavo situaciją I. Štaro gatvėje ir informavo, jog savivaldybė planuoja pagelbėti gyventojams lyginant šią gatvę bei įrengiant greitį ribojančius ženklus.
„Kauno miesto savivaldybė niekada neviešino šios trasos kaip galimo aplinkkelio. Tačiau, panašu, laikinai šia kelio atkarpa naudojasi ne tik vietos, bet ir kitų mikrorajonų gyventojai. Kol vyksta darbai Užnerio g., rekomenduojame apylanką Vandžiogalos pl.
Išgreideriuoti ir palaistyti I. Štaro g. planuojama artimiausiu metu. Taip pat bus įrengtas ženklas, leidžiantis važiuoti ne didesniu kaip 30 km/val. greičiu“, – teigė A. Pakalniškis.