Automobilio priežiūra gali atrodyti sudėtinga užduotis, ypač tiems, kurie nėra susipažinę su automobilio sistemų subtilybėmis. Tačiau reguliari techninė priežiūra yra būtina, kad išvengtumėte brangiai kainuojančio remonto ir automobilis ilgus metus sklandžiai veiktų. Šiame straipsnyje Toptis.lt ekspertai aptaria svarbiausias automobilio sistemas, kurias reikia reguliariai prižiūrėti, kad išvengtumėte brangaus remonto.
1. Variklio alyva
Viena iš svarbiausių automobilio sistemų, kurias reikia reguliariai prižiūrėti, yra variklis ir savalaikis jo alyvos keitimas. Variklio alyva tepa ir aušina judančias variklio dalis, apsaugodama nuo trinties ir perkaitimo. Laikui bėgant variklio alyva skyla, o dalis jos dar ir sudega, ir tampa mažiau veiksminga, todėl reguliariai jos nekeičiant gali būti padaryta rimta žala varikliui.
Rekomenduojamas daugumos automobilių alyvos keitimo intervalas yra kas 8 000 – 12 000 pravažiuotų kilometrų arba kas 12 mėnesių, priklausomai nuo to, kas įvyksta anksčiau. Tačiau šis intervalas gali skirtis priklausomai nuo automobilio markės ir modelio bei jūsų vairavimo įpročių. Norėdami nustatyti tinkamiausią alyvos keitimo intervalą savo automobiliui, pasikonsultuokite su patikimu mechaniku.
2. Stabdžiai
Stabdžiai yra dar viena svarbi automobilio sistema, kurią reikia reguliariai prižiūrėti. Stabdžiai yra atsakingi už automobilio sustabdymą ir jūsų saugumą kelyje. Laikui bėgant stabdžių trinkelės nusidėvi, todėl sumažėja jų veiksmingumas ir padidėja avarijų rizika.
Stabdžius rekomenduojama tikrinti bent kartą per metus arba kas 20 000 kilometrų. Tačiau jei pastebėjote kokių nors stabdžių problemų požymių, pavyzdžiui, girgždėjimą, šlifavimą ar minkštą stabdžių pedalo veikimą, nedelsdami patikrinkite stabdžius.
3. Transmisija (pavarų dėžė)
Pavarų dėžė yra atsakinga už pavarų perjungimą ir galios perdavimą iš variklio į ratus. Laikui bėgant, transmisijos skystis sudega arba skyla ir tampa nebe toks veiksmingas tepant ir aušinant judančias transmisijos dalis.
Rekomenduojamas transmisijos skysčio keitimo intervalas yra kas 50 000 – 100 000 kilometrų, priklausomai nuo automobilio markės ir modelio bei jūsų vairavimo įpročių. Tačiau jei pastebėjote bet kokių transmisijos problemų požymių, tokių kaip slydimas, šiurkštus pavarų dėžės perjungimas ar degėsių kvapas, nedelsdami patikrinkite transmisiją.
4. Aušinimo sistema
Aušinimo sistema reguliuoja variklio temperatūrą ir apsaugo ją nuo perkaitimo. Laikui bėgant aušinimo skystis gali užsiteršti, todėl sumažėja jo veiksmingumas ir padidėja variklio pažeidimo rizika.
Aušinimo sistemą rekomenduojama tikrinti ir praplauti kas dvejus metus arba kas 30 000 km, atsižvelgiant į tai, kas įvyksta anksčiau. Tačiau jei pastebėjote bet kokius perkaitimo požymius, pavyzdžiui, pakilus temperatūros matuokliui arba iš variklio kylant garams, nedelsdami patikrinkite aušinimo sistemą.
5. Padangos
Padangos yra vienintelė automobilio dalis, kuri liečiasi su keliu, todėl jos labai svarbios saugumui ir eksploatacinėms savybėms užtikrinti. Laikui bėgant padangos nusidėvi, todėl sumažėja jų efektyvumas ir padidėja avarijų rizika.
Padangas rekomenduojama tikrinti bent kartą per per sezoną, keičianti metų laikams. Patikrinkite padangų slėgį, protektoriaus gylį ir bendrą padangų būklę. Padangas pakeiskite, jei protektoriaus gylis yra mažesnis nei 1,5 mm vasarą ir 3 mm žiemą, arba jei padangos yra pažeistos ar netolygiai susidėvėjusios.
6. Akumuliatorius
Akumuliatorius yra atsakingas už automobilio užvedimą ir elektros energijos tiekimą elektros sistemoms. Laikui bėgant akumuliatorius praranda savo įkrovą ir tampa mažiau efektyvus, todėl automobilį užvesti gali tapti sunku, ypač šaltuoju metų laiku.
Akumuliatorių rekomenduojama tikrinti bent kartą per metus arba kas 12 000 km. Patikrinkite, ar akumuliatoriaus gnybtai nėra pažeisti korozijos, ir, jei reikia, juos išvalykite. Pakeiskite akumuliatorių, jei jis senesnis nei treji metai arba jei atsiranda gedimo požymių, pavyzdžiui, lėtai užsiveda arba gęsta priekiniai žibintai.
7. Diržai ir žarnos
Diržais ir žarnomis yra perduodama galia ir įvairūs skysčiai kitoms automobilio sistemoms. Laikui bėgant diržai ir žarnos gali susidėvėti arba būti pažeisti, todėl gali padidinti variklio pažeidimo ir sistemos gedimo riziką.
Diržus ir žarnas rekomenduojama tikrinti bent kartą per metus arba kas 12 000 km. Patikrinkite, ar nėra nusidėvėjimo požymių, įtrūkimų arba nuotėkio. Pakeiskite diržus ir žarnas, jei ant jų matomi pažeidimo ar nusidėvėjimo požymiai.
8. Oro filtrai
Oro filtrai filtruoja į variklį patenkantį orą nuo purvo, šiukšlių ir teršalų. Laikui bėgant oro filtrai gali užsikimšti, dėl to sumažėja oro srautas ir kyla variklio veikimo problemų.
Oro filtrus rekomenduojama tikrinti ir keisti kas 20 000 – 25 000 kilometrų arba kaip rekomenduoja automobilio gamintojas. Tačiau jei pastebėjote, kad sumažėjo variklio našumas, padidėjo degalų sąnaudos arba oro filtras yra nešvarus, nedelsdami jį patikrinkite ir pakeiskite.
9. Degalų sistema
Degalų sistema tiekia degalus į variklį ei palaiko tinkamą degalų slėgį ir srautą. Laikui bėgant degalų sistema gali užsikimšti arba būti užteršta, todėl gali kilti variklio veikimo problemų ir sumažėti degalų naudojimo efektyvumas.
Degalų sistemą rekomenduojama tikrinti ir valyti kas 50 000 kilometrų arba kaip rekomenduoja automobilio gamintojas. Tačiau, jei pastebėjote, kad variklio veikimas suprastėjo, padidėjo degalų sąnaudos arba vargsta laisvoji eiga, degalų sistemą reikėtų patikrinti nedelsiant.
Apibendrinant galima teigti, kad reguliari techninė priežiūra yra ypač svarbi, kad jūsų automobilis veiktų sklandžiai ir išvengtumėte brangiai kainuojančio remonto. Laikydamiesi rekomenduojamo automobilio techninės priežiūros grafiko ir nedelsdami spręsdami bet kokias problemas, galite užtikrinti, kad jūsų automobilis ilgus metus išliks saugus ir patikimas. Nepamirškite, kad net ir nedidelis prevencinis patikrinimas yra geriau nei ilgai trunkantis bei brangus remontas!