Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ 2022 m. uždirbo 1,985 mlrd. eurų pajamų – tai 12,8 proc. daugiau nei ankstesniais metais, tačiau dėl išaugusių veiklos sąnaudų bei prekių savikainos pelningumas sumažėjo 1 procentiniu punktu, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Didžioji dalis bendrovės „Maxima LT“ investicijų 2022 m. buvo nukreipta parduotuvių formatų vienodinimo projektui bei veiklos efektyvumui didinti. Prekybos tinklas taip pat toliau nuosekliai didino darbo užmokesčio fondą – jis buvo 9 mln. eurų didesnis nei ankstesniais metais.
„Metai buvo kupini iššūkių – jie prasidėjo su vis dar besitęsiančia koronaviruso pandemija bei veiklos ribojimais didesnėms parduotuvėms. Vėliau prasidėjo pasaulį sukrėtęs Rusijos karas Ukrainoje – nuo pat pirmos jo dienos solidarizavomės su ukrainiečiais ir teikėme pagalbą karo pabėgėliams, iš prekybos išėmėme rusiškos ir baltarusiškos kilmės prekes, kaip ir iki šiol sekame sąrašą juridinių asmenų, įtrauktų į ES sankcijų paketą, ir nebendradarbiaujame su sankcijų sąraše esančiais tiekėjais“, – teigia Tomas Rupšys, „Maxima LT“ generalinis direktorius.
Prekybos tinklo „Maxima“ apyvarta pernai siekė 1,985 mlrd. eurų ir per metus paaugo 12,8 proc. Prekybos tinklo pajamų augimą lėmė didesnis pirkėjų apsipirkimų tinklo parduotuvėse skaičius, kurį liudija išaugęs kvitų skaičius, taip pat ūgtelėjusi vidutinio krepšelio vertė.
„Vidutinio krepšelio vertės didėjimą iš dalies galima sieti su infliacija, tačiau kvitų skaičiaus augimas rodo, kad gyventojai mūsų prekybos tinklą rinkosi dažniau. Be to, įpusėjus metams, pradėjome vykdyti antiinfliacinę iniciatyvą „Kainų kaina“, kuri dar labiau išplėtė akcinių prekių pasirinkimą ir leido užtikrinti pirkėjams būtiniausius kasdienio vartojimo maisto produktus bei buities prekes už ypač mažą kainą.
Taip atliepiame šiandien besikeičiančius pirkėjų įpročius, sudarydami daugiau galimybių planuoti savo pirkinius ir dar daugiau sutaupyti. Tai pastiprino mūsų konkurencingumą ir prisidėjo išlaikant rinkos dalį praktiškai tokiame pačiame lygyje kaip ir pernai“, – sako „Maxima LT“ generalinis direktorius.
2022 m. „Maxima LT“ priskaitė ir į valstybės biudžetą sumokės 191,6 mln. eurų vienuolika skirtingų mokesčių – 7,4 mln. eurų daugiau nei 2021 m.
2022 m. grynojo pelno apskaityta 88,5 mln. eurų – tai yra 3,8 mln. eurų daugiau nei 2021 m. Veiklos pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą bei amortizaciją (EBITDA) 2022-aisiais siekė 174,6 mln. eurų – beveik 2 mln. eurų daugiau nei ankstesniais metais.
EBITDA pelningumas, nepaisant reikšmingo pajamų augimo, per metus sumažėjo 1 procentiniu punktu ir siekė 8,8 proc. Didžiausią įtaką pelningumo mažėjimui praėjusiais metais turėjo ženkliai išaugusi elektros energijos kaina.
„Metams įpusėjus, susidūrėme su rekordiškai didelėmis elektros kainomis ir, kaip visi gyventojai bei verslas, atsidūrėme rekordinės per šį dešimtmetį infliacijos gniaužtuose. Energijos išteklių taupymui bei vartojimo efektyvumo didinimui pernai skyrėme ypatingą dėmesį – 90 proc. „Maximos“ parduotuvių ir visuose 6 logistikos centruose įdiegtos LED apšvietimo sistemos kai kuriais mėnesiais leido sutaupyti apie 20 proc. elektros sąnaudų.
Per metus apšvietimo modernizavimas leidžia suvartoti 17,5 mln. kWh mažiau elektros energijos. Įvairių procesų efektyvumo didinimas parduotuvėse, sandėliuose, transportavimo grandyje mums leido suvaldyti reikšmingai padidėjusias sąnaudas neperkeliant jų klientams“, – teigia T. Rupšys.