Pernai pavasarį pradėtas tiesti Pietrytinis aplinkkelis ima panėšėti į transporto arteriją – intensyviausi darbai dabar vyksta tarp Amalių pervažos ir Palemono gatvės. Pirmąjį statybų etapą planuojama užbaigti per metus, o priešaky laukia dar kelios didžiulio projekto dalys.
Ateities plente dar reikės pakentėti
Kauno miesto savivaldybės Statybos valdymo skyriaus vedėjas Vigimantas Abramavičius „Kas vyksta Kaune“ informavo, kad baigti įrengti pagrindinės gatvės trasos pagrindai, pastatyta akustinė sienelė, paklota dalis asfalto ten, kur tai buvo galima padaryti.
Didžiausias iššūkis, šiuo metu vairuotojams galintis kelti sunkumų – dviejų žiedinių sankryžų įrengimas Palemono, Biruliškių gatvių ir Ateities plento sandūroje.
„Kad nereikėtų visiškai uždaryti eismo, iki birželio 1 d. įrengsime vieną pusę žiedo, tuomet naująja dalimi paleidę eismą, įrenginėsime kitą žiedo pusę. Šie darbai sudėtingesni dėl pro čia važiuojančio transporto.
Dar vienas nedidelis žiedukas įrengiamas Palemono gatvėje. Požeminės komunikacijos – vandentiekio, kanalizacijos, lietaus nuotekų, elektros, dujų – jau visiškai paklotos, dabar įrengiami pagrindai ir formuojamos gatvės“, – vardijo V. Abramavičius.
Tuo pačiu kyla viadukas per Palemono gatvę. Šio objekto konstrukcijos jau pastatytos, dabar betonuojamas viršus. Taip pat darbai pradėti atkarpoje nuo Kauno hidroelektrinės iki M. Gimbutienės gatvės.
Kaip vasarį rašė „Kas vyksta Kaune“, čia iškirsta dalis pušyno, nukasami šlaitai, vykdomi žemės darbai. Prie T. Masiulio gatvės statybos tik prasideda.
Pirmo etapo pabaiga – po metų
V. Abramavičius nurodė, kad pirmojo etapo Pietrytinio aplinkkelio statybas pagal sutartį numatyta baigti 2024-ųjų balandį.
„Jeigu viskas eisis gerai, žiema nebus labai sunki, eismą galbūt paleisime anksčiau, o kitą pavasarį tikimasi iki galo sutvarkyti aplinką, apželdinimą ir priduoti šią atkarpą Valstybinei komisijai.
Svarbiausia, kad „išlindome“ iš po žemių, sutvarkėme visas komunikacijas. Dabar jau matosi, kas vyksta, nes šiaip viskas užkasta, perkasta, ir neaišku, kas kur bus“, – pažymėjo Statybos valdymo skyriaus vedėjas.
Primename, kad darbus pagal 14,6 mln. eurų vertės rangos sutartį atkarpoje tarp Ateities plento ir Amalių pervažos atlieka UAB „Kauno keliai“. Pirmo etapo antros kelio dalies nuo M. Gimbutienės iki T. Masiulio gatvės statybos pernai gruodį pasirašyta sutartimi taip pat patikėtos „Kauno keliams“. Šie darbai atsieis 7,5 mln. eurų.
Tikisi sumažinti srautą magistralėje
Kaip anksčiau skelbė Kauno miesto savivaldybė, iš viso Pietrytinio aplinkkelio statybų projekte numatyti 4 etapai. Antrajame laukia Ateities plento rekonstrukcija nuo A1 automagistralės iki Palemono gatvės, įrengiant 2,6 km ilgio kelią.
Trečiame etape – 5,1 km ilgio Marijampolės plento atkarpos rekonstrukcija, o ketvirtasis – pats ambicingiausias – naujo tilto ir jo prieigų bei jungčių statyba žemiau hidroelektrinės.
Atidarius naują aplinkkelį, bus sukurta jungtis tarp A1 greitkelio ir Marijampolės plento, leidžianti įsilieti į „Via Baltica“ apvažiavus Kauną iš rytų. Eismo ekspertų skaičiavimais, baigus aplinkkelį, A1 atkarpoje nuo Palemono iki IX forto transporto srautas turėtų sumažėti 17 proc.