Dėl tiesiamo Pietrytinio aplinkkelio Petrašiūnuose virsta pušys | Kas vyksta Kaune

Dėl tiesiamo Pietrytinio aplinkkelio Petrašiūnuose virsta pušys

R. Tenio nuotr.

Kauno pietrytinis aplinkkelis jau skinasi kelią pro ilgametes Petrašiūnų pušis. Ties Kauno hidroelektrine atsivėrė properša, kuria ruošiamasi tiesti naują eismo arteriją. Savivaldybės teigimu, medžiai krenta su leidimais, o kirtimai atliekami suplanuotai. Priešakyje dar nusimato daug darbų tam, kad kauniečiai galėtų naudotis nauja kelio jungtimi.

„Dėl kokių priežasčių taip drastiškai kertamas pušynas prie Kauno marių, šalia HESo? Ar pušų kirtimui išduoti leidimai??“ – teiravosi sausio viduryje virstančias pušis pastebėję kauniečiai.

Susisiekus su Kauno savivaldybės atstovais, šie patikino, jog aplinkkelio darbai atliekami ir spygliuočiai kertami turint visus reikiamus leidimus.

UAB „Kauno keliai“ pagal rangos darbų viešojo pirkimo sutartį planuoja iškirsti 2,4 ha vidutinio tankumo miško. Taip pat numatytas pavienių medžių kirtimas: planuojama šalinti 74 minkštos veislės medžius ir 5 kietos veislės medžius. Iškirsti medžiai smulkinami, raunami ir išvežami jų kelmai.

Kirtimo darbus atliekantys UAB „Kauno keliai“ atstovai nurodė, jog visa šalinama mediena, krūmai yra vežami biokuro gamybai AB „Kauno energija“ (Jėgainės g., Kaunas).

„Jau pašalinti medžiai ir krūmai yra pristatyti biokuro gamybai. Atlikus darbus visos medienos atliekos bus suvežtos biokuro gamybai, nes šiuo metu dar ne visi medžiai ir krūmai yra pašalinti“, – teigė UAB „Kauno keliai“ projektų vadovė Kristina Mockapetrienė.

Vienas svarbiausių susisiekimo infrastruktūros projektų – Pietrytinio aplinkkelio statyba – sparčiai juda į priekį, o tranzitu vykstantiems vairuotojams naujas kelias leis greičiau ir patogiau apvažiuoti šią miesto dalį, vykstant tarp Palemono ir Marijampolės plento. Tuo metu Petrašiūnų gyventojai, savivaldybės teigimu, galės lengviau atsikvėpti nuo transporto srautų.

Atnaujintas Ateities plentas

Nuo Amalių pervažos iki miesto ribos einančios beveik 4 km ilgio gatvės atnaujinimas yra svarbi vystomo Kauno pietrytinio aplinkkelio projekto dalis. Šiuo projektu remontuojama ne tik gatvės danga, tačiau ir įvažų dangos, taip pat šalia gatvės įrengti pėsčiųjų takai, trinkelėmis išklotos keleivių laukimo aikštelės. Ateities plentas išplatintas: nuo Amalių pervažos iki sankryžos su Taikos prospektu suprojektuotos 3 eismo juostos, o nuo šios sankryžos iki Kauno miesto ribos – 4 eismo juostos, informavo UAB „Kauno keliai“.

Po remonto atidarytas Ateities plentas 2019-ųjų rugpjūtį

Rekonstruojant atkarpą, pastebėjus poreikį, projekte buvo atlikti pakeitimai ir nuo Amalių pervažos iki Biruliškių gatvės įrengtas dar vienas takas pėstiesiems. Taip pat kapitališkai suremontuotas Ateities plente esantis avarinės būklės viadukas: išardytos buvusios konstrukcijos (perdanga, viaduko atramos), naujai įrengti poliai ir pamatai, sumontuotos atramų plokštės, įrengta statinio perdangos plokštė, taip pat atlikti viaduko viršaus pakloto įrengimo darbai.

Per pastaruosius kelerius metus suremontuoti tiltai per Jiesią ir Kauno hidroelektrinę, sutvarkytas ir Ražiškių viadukas.

„Iki šiol niekas nepasikeitė – iš viso Pietrytinį aplinkkelį sudarys 4 etapai. Antrajame laukia Ateities pl. rekonstrukcija nuo A1 automagistralės iki Palemono g., įrengiant 2,6 km ilgio gatvę.

Trečiame etape rekonstrukcijos sulauks 5,1 km atkarpa Marijampolės plente, o ketvirtame žemiau hidroelektrinės numatyta naujo tilto ir jo prieigų statyba“, – aiškino Kauno savivaldybės Statybos valdymo skyriaus vedėjas Vigimantas Abramavičius.

Nauja atkarpa iki Kauno HE

Darbai toliau tęsiasi ir jau ruošiama teritorija, kurioje bus nutiesta likusi atkarpa, jungianti Ateities plentą ir T. Masiulio gatvę ties Kauno hidroelektrine. Kauno savivaldybė dėl minėtų darbų 14,6 mln. eurų vertės sutartį su UAB „Kauno keliai“ pasirašė 2021 m. rugsėjo 30 d. Pagal ją numatyti „Ateities plento tęsinio nuo Palemono g. iki T. Masiulio g., Kaune, 1-osios atkarpos nuo Palemono g. statybos darbai“.

Greta Ateities plento, nuo Palemono iki T. Masiulio gatvės, kelininkai įrengs dviejų eismo juostų 3,5 km kelią, gyventojus nuo triukšmo apsaugos tankesni želdiniai ir užtvaros.

Kertami medžiai Pažaislio šile
T. Masiulio gatvėje prie Kauno HE tilto kertamos pušys / R. Tenio nuotr.

„Pietrytinis aplinkkelis – didelis projektas, susidedantis iš daug etapų. Pirmuosius darbus planuojama užbaigti kitąmet. Po Amalių pervaža pastatyti 4 tuneliai. Viename nutiesta ir eksploatuojama R. Kalantos gatvė, kitame, skirtame mūsų įrengiamai naujai gatvei, jau pakloti lietaus nuotekų tinklai ir suformuotas gatvės sankasos pagrindas bei drenažas.

Įgyvendinant pirmąjį aplinkkelio statybos etapą numatyta ir 4 metrų aukščio bei 165 metrų ilgio triukšmo slopinimo akustinė užtvara ties Raktažolių gatve. Kitur transporto keliamą triukšmą mažins tankūs želdynai ir suformuoti apsauginiai šlaitai“, – naujienų portalui nurodė Kauno savivaldybės Statybos valdymo skyriaus vedėjas Vigimantas Abramavičius.

Dėl antros atkarpos tvarkymo 2022-ųjų gruodžio 9 d. Kauno miesto savivaldybės administracija sudarė dar vieną rangos sutartį su UAB „Kauno keliai“ dėl „Ateities plento tęsinio nuo Palemono g. iki T. Masiulio g., Kaune, 2 atkarpos nuo M. Gimbutienės g. statybos darbų“. Šios sutarties vertė – daugiau nei 7,5 mln. eurų.

Pagal pastarąją sutartį numatyta šioje atkarpoje atlikti paruošiamuosius darbus (gatvės ašies nužymėjimas, kelio ženklų demontavimas, kelio bortų ardymas ir kt.), pavienių medžių kirtimą, žemės darbus, vandens nuvedimą (šulinių įrengimas, drenažo ir latakų įrengimas), dangų konstrukcijos įrengimo darbus (asfaltbetonio sluoksnio įrengimas, paruošimas ir tvarkymas).

Taip pat numatoma iš betoninių trinkelių dangos įrengti pėsčiųjų ir dviračių takus, saleles, bortus, taip pat naujus kelio ženklus bei pasirūpinti horizontaliuoju kelio ženklinimu. Planuojama sumontuoti apsauginius barjerus ir tvoreles.

Atidarius naują aplinkkelį, atsiras patogi jungtis tarp Vilniaus-Kauno greitkelio ir Marijampolės. Specialistų skaičiavimais, užbaigus pietrytinį aplinkkelį, A1 magistralės atkarpoje nuo Palemono iki IX forto transporto srautas turėtų sumažėti 17 procentų.

Pagal sutartį, atliktiems darbams nustatomas 10 metų garantinis terminas.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA