Įgyvendinant bendrą Estijos, Latvijos ir Lietuvos projektą, antradienį ryte iš Estijos Muugos stoties išvykęs bandomasis Baltijos šalių intermodalinis traukinys „Amber Train“ trečiadienį ryte turėtų pasiekti Kauną. Taip dedamas pamatas geležinkelio krovinių gabenimo koridoriui tarp Šiaurės ir Vakarų Europos per Baltijos šalis.
Planuojama, kad traukinys maršrutu Muuga-Kaunas-Muuga važiuos du kartus per savaitę, o tikslus grafikas priklausys nuo bandomojo važiavimo.
„Pradedame bandomąjį važiavimą – tikrinsime, ar veiks krovinių pakrovimas, pasienio operacijos, keitimasis dokumentais ir duomenimis. Šį kartą geležinkeliu gabenama mediena, durpės ir statybinis putplastis“, – sakė Estijos valstybės kontroliuojamos geležinkelių logistikos bendrovės „Operail“ valdybos pirmininkas Raulis Toomsalas.
„Klientų susidomėjimas naująja paslauga jau yra“, – pridūrė jis.
„Lietuvos geležinkelių“ grupės valdomame Kauno intermodaliniame terminale puspriekabės bus perkraunamos į europinės vėžės vagonus ir toliau keliaus Vakarų Europos link, tuo metu „Amber Trai“ vagonai bus užpildyti kroviniais ir grįš į Muugos uostą, kur priekabos bus kraunamos į laivus, plaukiančius į Suomiją.
Latvijos, Estijos ir Lietuvos geležinkelių bendrovės 2018-ųjų gegužę Taline pasirašė sutartį dėl „Amber Train“ sukūrimo, tačiau iki šiol traukinys nevažiavo.
Kauno terminale pernai perkrauta daugiau nei 26,2 tūkst. standartizuotų konteinerių (TEU), šiemet pradėti reguliarūs pervežimai į Duisburgą Vokietijoje, Lenkiją. Planuojama, kad iki 2030 metų krovinių apimtys terminale turėtų siekti beveik 300 tūkst. TEU.