Kad sutvarkytų viešojo transporto aikštelę, iš pradžių turės ją nupirkti – Kas vyksta Kaune

Kad sutvarkytų viešojo transporto aikštelę, iš pradžių turės ją nupirkti

Šioje teritorijoje yra įrengta autobusų ir troleibusų apsisukimo aikštelė, šaligatviai, viešojo transporto stotelės, troleibusų kontaktinės linijos su atramomis, apšvietimo tinklai. Tas Kauno meras, kuris kažkada palaimino šios infrastruktūros privatizavimą, dabar viešai neminimas. Užtat šiam merui (Visvaldui Matijošaičiui) su visa Kauno savivaldybės taryba reikia ieškoti išeities iš padėties.

Mat infrastruktūra, kuria naudojasi savivaldybės viešojo transporto įmonė „Kauno autobusai“ ir 10-ies maršrutų troleibusų bei autobusų keleiviai, be remonto jau atitarnavo jai numatytą eksploatuoti laiką. Tačiau remontuoti viso to svetimo turto miesto biudžeto lėšomis įstatymai neleidžia. Minėti inžineriniai statiniai, esantys Partizanų g. 89, Kaune, nuosavybės teise priklauso privatiems asmenims.

Portalas „Kas vyksta Kaune“ primena, jog vertindama šių inžinerinių statinių svarbą, teikiant Kauno miesto viešojo transporto paslaugas, savivaldybės įmonė „Kauno planas“ atliko „Teritorijos prie Partizanų g., V. Krėvės pr., Kaune, pasiūlymų schemą“. Joje nurodyta, kad „aikštelė aptarnauja 10 viešojo transporto maršrutų, jungiančių su visais miesto mikrorajonais, bei visi šie maršrutai pasiekia miesto centrą. Dainavos seniūnijoje, kuri yra tankiausiai apgyvendinta seniūnija Kauno mieste, visuomeninis transportas ir jo tolimesnis vystymas bei tobulinimas yra svarbus veiksnys, gerinantis miestiečių gyvenimo kokybę“.

Pažymėtina, kad apsisukimo aikštele darbo dienomis transporto priemonės pakaitomis naudojasi kas 5-10 minučių. Aikštelė yra patogioje vietoje – gyvenamojo rajono pakraštyje, gatvių sankryžoje ir pagal teritorijos funkcinį naudojimą patenka į „teritorijas, kuriose dominuoja gamybinė ar kita panaši ūkinė veikla su šių veiklų aptarnavimui reikalinga susisiekimo, inžinerine, paslaugų ir kita infrastruktūra. Aikštelėje funkcionuojantis viešasis transportas sujungia miesto mikrorajonus su pagrindine Kauno miesto pramonės zona miesto šiaurės rytinėje dalyje.“

Viešojo transporto aikštelė Partizanų gatvėje / „Google Maps“ nuotr.

Parengtoje pasiūlymų schemoje akcentuojama, kad susisiekimo infrastruktūra tiesiogiai yra susijusi su dabartine aikštelėje vykdoma veikla, ir ši teritorija, jos vieta bei pasiekiamumas – labai parankūs tolimesnei viešojo transporto veiklai vykdyti.

Savivaldybės administracija su UAB „Kauno autobusai“ 2019 m. gruodžio 6 d. sudarė Viešųjų paslaugų teikimo sutartį, pavesdama bendrovei vežti keleivius autobusais ir troleibusais reguliariais reisais vietinio (miesto) susisiekimo maršrutais Kaune pagal patvirtintus eismo tvarkaraščius ir išduotus leidimus. Savivaldybės administracija pagal savo kompetenciją yra atsakinga už jai priklausančios viešojo transporto infrastruktūros (stotelių, kelio ženklų, terminalų, sanitarinių mazgų galinėse viešojo transporto stotelėse, viešojo transporto kelio juostų) įrengimą, eksploataciją, priežiūrą ir atnaujinimą. O kol kas dėl neprižiūrėtos inžinerinių statinių dangos Partizanų gatvės aikštelėje gadinamos UAB „Kauno autobusai“ transporto priemonės.

Atsižvelgdamas į prastą jos asfalto dangą bei skubiai reikalingą inžinerinių statinių remontą, savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyrius inicijavo nekilnojamojo turto pirkimo procedūras ir parengė šio turto Partizanų g. 89 pirkimo ekonominio ir socialinio pagrindimo aprašą.

Prieš savivaldybės tarybos posėdį, kuris sušauktas antradienį, šis dokumentas paskelbtas viešai, bet jame anaiptol nenurodoma net apytikrė suma, kurios prireiks ieškoti Kauno miesto savivaldybės biudžete. Nors vienas iš sandorio dalyvių (savivaldybė) – viešas juridinis asmuo, disponuojantis viešaisiais finansais – mokesčių mokėtojų sudėto biudžeto lėšomis, pastarieji neinformuojami, kiek pinigų prireiks, išperkant iš privatininkų kažkada jų apdairiai įsigytą miesto nekilnojamąjį turtą – asfalto dangą aikštelėje, takus ir panašiai.

Tiksliau, žemę, ant kurios visa tai yra. Kadangi detalusis žemės sklypo planas nebuvo parengtas, reiškia, žemė tiems savininkams nepriklauso. Bet nesitiki, jog jie pabus altruistai, ir pasakys savivaldybei: „vis tiek viską čia reikia griauti, atiduodam dykai, kauniečių labui”. Tik labai abejotina, ar būtų verslininkai laikę metų metus tą „aukso kiaušinį“ (aikštelę ir kitą infrastruktūrą), jei valstybė būtų reikalavusi kasmet mokėti žemės nuomos mokesčius už sklypą, kuriame minimas nekilnojamasis turtas yra.

Panaši situacija buvo susiklosčiusi ir privatizuoto Vytauto parko atveju („pripliusavus“ prie jo Dainų slėnį bei trumpam atvykstančių atrakcionų pastatymui naudotą žemės plotą Neries pakrantėje, Jonavos gatvėje). Tiesa, Dainų slėnio takus, estradą ir suolus nusipirkęs verslas niekada netrukdė savivaldybei „dėl visuomenės intereso” prieš šventes tuos suolus paremontuoti. Ir nors privatininkai žemės nevaldė, bet galop savivaldybė turėjo atpirkt Dainų slėnį (infrastruktūrą, kuri pati nieko neverta ir reikalauja renovacijos, tiksliau – pakeitimo nauja). Už kiek ,- biudžetą sudedantiems mokesčių mokėtojams nepranešta.

Savivaldybės taryba 2020 m. spalio 20 d. sprendimu „Dėl teritorijos prie Partizanų g., V. Krėvės pr., Kaune, poreikio viešajam transportui“, pritarė šiam poreikiui. Tačiau dėl sandorio derinimai su pardavėjais užtruko, todėl tik šių metų vasario 1 d. priimtu tarybos sprendimu nutarta pirkti savivaldybės nuosavybėn 6236,24 kv. m ploto aikštelę, 521,36 kv. m ploto takus, o taip pat 360,62 kv. m ploto aikštelę.

Savivaldybės administracijos direktoriaus 2022 m. kovo 17 d. įsakymu sudaryta Pirkimo komisija atliko pirkimo procedūras „neskelbiamų derybų būdu“, tačiau birželio 9 d. nutarė jas nutraukti, „nes savininkų pasiūlytas pirkti turtas neatitiko pirkimo dokumentų“ (savininkai dalį infrastruktūros norėjo pasilaikyti). Todėl dabar savivaldybės taryba turi pripažinti netekusiu galios 2022 m. vasario 1 d. jos priimtą sprendimą ,,Dėl nekilnojamojo turto Partizanų g. 89, Kaune, pirkimo“.

Patikslinę savo nusiteikimą tęsti sandorį su savivaldybe, nekilnojamojo turto savininkai šios vasaros pradžioje (birželio 3 d.) raštu sutiko jai parduoti aikštelę ir takus esančius Partizanų g. 89, Kaune, ir įsipareigojo atlikti šių statinių atskyrimą nuo pagrindinio daikto – pastato-dispečerinės.

Birželio 6 d. buvo nustatyti nauji minimų statinių Partizanų g. 89, Kaune, kadastro duomenys, kurie įrašyti į Nekilnojamojo turto registro duomenų bazę. Todėl savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyrius, įvertinęs, kad viešojo transporto infrastruktūra, reikalinga UAB „Kauno autobusai“ užtikrinti viešųjų paslaugų teikimą, pakartotinai inicijavo nekilnojamojo turto Partizanų g. 89 pirkimo procedūras.

Nenupirkus šio turto, „turėtų būti tęsiamos teritorijos prie Partizanų g., V. Krėvės pr., Kaune, planavimo dokumentų rengimo procedūros žemės sklypui suformuoti ir paimti šį žemės sklypą ir sklype esančius inžinerinius statinius visuomenės poreikiams“, – teigiama Aiškinamajame rašte, kurį pasirašė savivaldybės Nekilnojamojo turto skyriaus vedėjas Donatas Valiukas.

Jis atkreipė dėmesį į tai, jog paėmimo visuomenės poreikiams procedūros trunka ilgą laiką. Tokiu atveju „Kauno autobusai“ ilgokai negalės užtikrinti kokybiškos paslaugos viešojo transporto, kuris minimoje aikštelėje apsisuka, keleiviams. Savo ruožtu savivaldybė negalės užtikrinti sutartinių įsipareigojimo vykdymo – viešojo transporto infrastruktūros priežiūros ir atnaujinimo.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA