Pavojingai krentantis betonas nuo pėsčiųjų viaduko nepaskatino savivaldybės imtis darbų

Prieš keletą metų Kauną pasiekusi Europinė geležinkelio vėžė bei su ja susiję dideli infrastruktūros senajame traukinių tunelyje bei jo prieigose prie Kauno geležinkelio stoties pokyčiai žadino viltis, kad bus suremontuoti ir Žaliakalnio ir Aukštųjų Šančių šlaitus virš Tunelio gatvės jungiantys pėsčiųjų viadukai. Tačiau jais besinaudojantys kauniečiai dar kartą pasitikslino, kad viltis yra… (žinome, kieno motina).

Beje, šių eilučių autorė, dėl netolimos su geležinkelio tuneliu kaimynystės ko ne kasdien pro troleibuso langą turinti galimybę pamatyti tuos apšiurusius viadukus, netgi kartą susiskambino su visos Lietuvos geležinkelio infrastruktūros padalinio vadovu ir mėgino jį sugėdinti, kodėl „perėjų“ virš traukinių bėgių Kaune nesutvarko. O vadovas patikslino, kad tai – ne geležinkelio, bet Kauno miesto savivaldybės infrastruktūros objektai. Netgi pats apgailestavo, kad jų vaizdas tikrai nedera prie sparčiai modernėjančios geležinkelio aplinkos. Abejonių tuomet kėlė ir techninė šių, Kauno miesto savivaldybei priklausančių statinių būklė dėl viadukais besinaudojančių ar po jais važiuojančių (einančių) gyventojų saugumo. 2017 m. portale „Kas vyksta Kaune” buvo skelbta, kad nuo vieno iš viadukų dalis pertvaros netikėtai nukrito ant Tunelio gatvės dalies. Gerai, kad žalos tada niekam nepridarė.

Tuometinis Kauno savivaldybės administracijos vadovas Gintaras Petrauskas žurnalistams aiškino, kad miesto komunalininkai turi kitų svarbių darbų, ir kad „eilė tvarkyti viadukus Tunelio gatvėje dar neatėjo“. Paskui, jau kitam administracijos vadovui (Viliui Šiliauskui) stojus šeimininkauti Kaune, pradėti rengti viadukų remonto darbų projektai. Tuomet buvo 2020-ieji, kai jau žinota, jog 2022-aisiais Kaunas taps metų Europos kultūros sostine.

Tikėta, kad europinė sostinė savo svečius pasitiks normaliu vaizdu prie vienų iš miesto vartų – Kauno geležinkelio stoties, kad šie, artėdami traukiniu prie jos, pro langus nematytų „sovietinių vaizdelių“ – apšepusių senųjų viadukų. Pagal projektus žadėti kapitaliniai jų konstrukcijų pokyčiai, numatyta atnaujinti tiek viadukų, tiek jų prieigų apšvietimą. Anot Miesto tvarkymo skyriaus vedėjo Aloyzo Pakalniškio, abiejose Tunelio gatvės pusėse buvo suplanuota įrengti laiptus „sklandžiam pėsčiųjų patekimui ant viadukų“, o vieną iš jų netgi pritaikyti žmonėms su negalia, sumontavus specialius keltuvus.

Visa tai turėjo tapti realybe dar pernai, 2021-aisiais. Bet, pradėjus savivaldybei investicijas svarbesnėje vietoje, prie Geležinkelio esančiame turguje, viadukų Tunelio gatvėje remontas „nuplaukė į antrą planą“. Nors nauji laiptai visai netikėtai toje gatvėje atsirado. Tiesa, jie niekaip nesusiję su viadukais, kuriais kasdien naudojasi nemažai Kauno miesto gyventojų.

Apskritai sunku pasakyti, su kuo sietinas atsiradimas šių metalinių laiptų, prieš pusmetį Ąžuolyno šlaite nutiestų (ir naudotis draudžiančia juosta „uždarytų“), maždaug per porą šimtų metrų nuo Dainų slėnio, nuo seno turinčio plačius (irgi remontuotinus, kaip ir pats senasis amfiteatras) laiptus. Tunelio gatvėje naujieji laiptai užsibaigia ties jos bei Radvilėnų plento (netgi neturinčio jokių šaligatvių ir kelkraščių pėstiesiems) sankryža.

Pėsčiųjų perėjos toje vietoje nėra, o eismas čia toks intensyvus, kad neperbėgsi gatvės, sau nesukėlęs mirtino pavojaus. Tunelio gatvę (jos viena pusė – irgi be šaligatvio) žmonės kerta prie Dainų slėnio, ties viešojo transporto stotele. Viršuje nauji laiptai baigiasi ties Ąžuolyno šlaite esančia nedidele įgriuva. Vargu ar gali susilaukti lankytojų tokia įgriuva, o jų Ąžuolyno šlaituose su dažnai krentančiais bei ilgą laiką trūnijančiais vėtrų išverstais medžiais, yra ir daugiau.

Teko girdėti ir pajuokavimų, kad naujiems laiptams panaudotas ūkiškai besitvarkant miesto sutaupytas metalas. Gal nemažai jo anksčiau buvo nupirkta, lyg netolimoje perspektyvoje nujaučiant drastišką kainų kilimą? Juk ir kitos Kauno gatvės pastaraisiais metais smarkiai „metalizuotos“, – vien atitvarų, savo dizainu kažkaip primenančių senąją Sankt Peterburgo gatvių infrastruktūrą, kiek daug centre ar netoli jo atsirado.

Žodžiu, viadukai Tunelio gatvėje dar palūkės, o dabar reikia laukti naujų laiptų atidarymo iškilmių, gal ta proga ir mitinis Kauno žvėris jais nušuoliuos į Ąžuolyną, o tai vis po Nemuno salą ar Senamiestį jis šlaistosi, į miesto pakraščius reikiamo dėmesio neatkreipdamas…

Apleistas Adomo Mickevičiaus slėnis ir naujieji laiptai į Ąžuolyną

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA