Statant ir rekonstruojant naujus pastatus, jų parkavimo aikštelėse elektromobilių įkrovimo prieigų turės būti įrengta 20 proc. nuo bendrų automobilių stovėjimo vietų skaičiaus. Tai numatoma naujame Aplinkos ministerijos siūlomame statybos techniniame reglamente (STR).
Kaip pažymima Aplinkos ministerijos pranešime, gyvenamuose pastatuose šalia penktadalio vietų elektromobiliams dar turės būti įrengiama elektros kabelių infrastruktūra, kad vėliau kiekvienoje automobilių stovėjimo vietoje būtų galima įrengti elektromobilių įkrovimo prieigas.
Tai numato naujas STR, kurį siūlo aplinkos ministras. Šitie pakeitimai taip pat galiotų rekonstruojant ir gyvenamuosius (pavyzdžiui, daugiabučius), ir negyvenamuosius (pavyzdžiui, prekybos centrus) pastatus, tokia pati tvarka veiktų atnaujinant pačias stovėjimo aikšteles.
„Daugelis elektromobilių vairuotojų skundžiasi nepakankama infrastruktūra – reglamento pakeitimu siūlome išspręsti šį trūkumą. Elektromobilių era neišvengiamai prasidėjo, todėl pradedant naujas statybas ar rekonstrukciją reikės atsižvelgti į elektrinio amžiaus judumą“, – pranešime cituojamas aplinkos ministras Simonas Gentvilas.
Aukšto galingumo elektromobilių įkrovimo stotelė Garliavoje
Penktadalio taisyklė galios tuo atveju, jei pastate ar jam priklausančioje automobilių stovėjimo aikštelėje numatoma įrengti daugiau kaip 5 automobilių stovėjimo vietas.
Šiuo metu galiojantis STR nenumato būtinybės įrengti įkrovimo stotelių šalia gyvenamųjų namų, o negyvenamųjų pastatų aikštelėms buvo numatyta kas penktoje stovėjimo vietoje nutiesti kabelį, jeigu aikštelės dydis sudaro daugiau kaip 10 vietų.