Kaune užgimusi siuntų platforma „Siųsk pigiau“ mini dešimtmetį: augant sektoriui, augame ir mes

Kasmet pasaulyje išsiunčiama milijardai siuntų, o dėl pandemijos užsidarius valstybių sienoms, siuntiniai tapo vienu iš būdų palaikyti artimus ryšius su tolėliau gyvenančiais artimaisiais. Jau dešimtmetį siuntas iš vieno pasaulio kampelio į kitą pristatyti padeda ir Kaune savo veiklą pradėjusi siuntų siuntimo platforma „Siųsk pigiau“.

Apie užgimusią idėją, iššūkius ir it kumštį stiprią bei motyvuotą komandą mintimis dalijasi įmonės direktorius Mindaugas Šilkūnas. Anot kauniečio, per dešimtmetį keitėsi ne tik rinka, bet ir lietuvių siuntų gabenimo įpročiai, technologinės galimybės bei pačios įmonės požiūris į vykdomą veiklą bei klientų poreikius.

Įkvėpė asmeninis poreikis

Dažnai juokaujama, kad geriausios idėjos gimsta iš tingumo – žmonės ieško būdų, kaip palengvinti savo buitį ir taip atrandami puikūs sprendimai įvairioms problemoms. Panašiai prasidėjo ir „Siųsk pigiau“ kelias – įmonės vadovas pastebi, jog prieš dešimtmetį ieškoti inovatyvaus sprendimo paskatino poreikis pačiam siųsti siuntas. „Žmonės buvo labiau pripratę naudotis pašto arba autobusų, nedidelių autobusiukų, tokių kaip Anglija – Lietuva, vežėjų paslaugomis. Kurjerius Lietuvoje samdydavo vienetai, kadangi tai dažnu atveju buvo prabanga, o štai tuo metu užsienyje kurjerių tarpininkai jau buvo populiarūs, tad pamaniau, kad būtų naudinga užpildyti šią nišą ir gimtinėje“, – įmonės ištakas prisimena M. Šilkūnas.

Taip gimė tai, ką šiandien žinome kaip „Siųsk pigiau“ – įmonė, bendradarbiaujanti su 11 vietinių bei tarptautinių partnerių, klientus aptarnaujanti ne tik internetinėje platformoje, bet ir biuruose Kaune bei Vilniuje.

Mindaugas Šilkūnas / Organizatorių nuotr.

Didžiausias iššūkis – pandemija

Įmonė netruko atrasti savo klientus, o su jais atkeliavo ir pirmieji galvosūkiai. Koją darbui be priekaištų veiklos pradžioje kišo ir automatizacijos trūkumas. Mindaugas pasakoja, jog pirmuosius klientų užsakymus darbuotojai pateikdavo rankiniu būdu, tad žmogiškos klaidos pasitaikydavo dažniau. „Kartą darbuotoja netyčia supainiojo gavėjų adresus ir siunta, užuot nukeliavusi į JAV, atsidūrė Australijoje. Laimei, gavėjas buvo lietuvis, tad labai greitai viską išsprendėme ir siunta buvo nugabenta ten, kur ir reikėjo“. Anot pašnekovo, tokios situacijos paskatino ieškoti automatizuotų sprendimų – sukurti kainų skaičiuoklę, kurioje klientas pateiktų informaciją apie siuntą, o sistema jam atsiųstų jau sugeneruotus siuntos dokumentus.

Anot Mindaugo, net ir automatizavus dalį procesų, didžiausias iššūkis visuomet buvo šventinis laikotarpis. „Siuntų srautas tuomet būna itin didelis, todėl dirbame labai intensyviai norėdami užtikrinti, kad klientų siuntos pasiektų draugus ir artimuosius bet kuriame pasaulio kampelyje.“

Tuomet 2020 m. pradžioje visą pasaulį supurtė COVID-19 pandemija ir kai valstybės aplink užsidarinėjo, siuntų pristatymas akimirksniu tapo viena reikalingiausių paslaugų. Siuntose – dovanos draugams ir artimiesiems, kasdieniai pirkiniai, net ir aukštųjų mokyklų baigimo diplomai. „Tuo laikotarpiu buvo daug nežinomybės – kiek viskas truks, kokie pokyčiai laukia, o reaguoti reikėjo greitai, juk kurjerių tarnybos tapo pagrindiniais pagalbininkais gabenant daiktus ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Nedelsėme ir rūpindamiesi tiek savo darbuotojų, tiek klientų gerove, prie kolektyvo pakvietėme prisijungti naujus kolegas“, – teigia įmonės vadovas.

Būtent dėl išaugusios komandos, siuntų skaičiaus ir klientų pasitikėjimo, M. Šilkūnas neslepia – pandemija šiam sektoriui atnešė naudos. „Siuntų skaičius išaugo, bet labai greitai adaptavomės ir pastiprinome savo komandą. Per patį pandemijos įkarštį ir blogėjant epidemiologinei situacijai, visiems darbuotojams buvo suteikta galimybė dirbti iš namų, todėl jie galėjo jaustis ramūs dėl savęs“.

„Siųsk pigiau“ / Organizatorių nuotr.

Be komandos – nė žingsnio

Kalbėdamas apie „Siųsk pigiau“ plėtrą ir augimą, kaunietis visuomet akcentuoja, jog visa tai būtų neįmanoma be lojalios ir itin gerai susidirbusios komandos. „Didžiuojamės, kad mūsų komanda rodo iniciatyvą ir yra suinteresuoti bendra tiek įmonės, tiek kolektyvo gerove, nuolat tobulėja ir kiekvienas auga savo srityje.“

Nenuostabu, kad ir pasiteiravus apie sėkmės ingredientus, pirmiausia paminimi M. Šilkūną supantys kolegos. „Jų atsidavimas, inovatyvių sprendimų paieška ir noras tobulėti labai stipriai prisideda prie įmonės sėkmės. Visi palaikome vieni kitų iniciatyvas ir siekiame bendro tikslo“, – teigia vadovas.

Kaip dar vieną svarbų sėkmės faktorių pašnekovas pamini nuolat „Siųsk pigiau“ platformoje diegiamas klientų poreikius išpildančias IT naujoves. „Siekiame augti ir nebijome pokyčių. Nuolat ieškome naujų partnerių, siūlome naujas paslaugas, ieškome inovatyvesnių technologinių sprendimų. Juos rinkdamiesi stengiamės ne aklai vaikytis naujausių tendencijų, o išgirsti savo klientų nuomonę – koks sprendimas jų patirtį naudojantis platforma padarytų geresne. Iš kiekvienos pastabos mokomės ir atrandame būdus būti geresniais.“

Sužibėti rinkoje padeda patirtis

Nenuostabu, jog per dešimtmetį keitėsi ne tik „Siųsk pigiau“ kolektyvo dydis ir darbo principai, bet ir pati siuntų rinka. Pašnekovas, kaip bene didžiausią pokytį įvardina stipriai išaugusį siuntų siuntimo poreikį. „Prieš 10 metų siuntos būdavo siunčiamos paštu ir kurjerių paslaugos buvo net šiek tiek nišinis dalykas. Dabar tokia paslauga tapo kasdienybe, paštomatus rasite šalia daugelio net nebūtinai didelių prekybos centrų. Prie to ženkliai prisidėjo el. komercijos plėtra. Paskutiniaisiais metais pastebime ir tai, kad kurjerius atrado ir vyresni klientai, puikiai perpratę užsakymų internetu procesą“, – pokyčius pastebi M. Šilkūnas.

„Siųsk pigiau“ komanda / Organizatorių nuotr.

Nors pradžioje buvo veiklos Lietuvoje pionieriai, per dešimt metų kurjerių brokerių nišą pabandė užpildyti ne viena įmonė. Tačiau pašnekovas – ramus, mat ilgametis įdirbis, anot jo, leidžia sužibėti tarp konkurentų pasiūlymų. „Siuntų gabenimas ir tarpininkavimas tarp siuntėjų ir kurjerių yra kasdien besikeičiantis procesas. Mes adaptuojamės, ieškome sprendimų, kurie tenkintų abi puses. Šiandien dirbame jau su 11 vietinių ir tarptautinių kurjerių partnerių, kurių dėka klientams galime pasiūlyti ne tik operatyvų pristatymą, bet ir lanksčią kainodarą. Ir toliau nuolat ieškome būdų, kaip klientui pasiūlyti dar geresnę kainą.“

Tiesa, bendradarbiavimas su kurjeriais – tik pusė darbo. Anot pašnekovo, dar svarbiau skirti pakankamai dėmesio klientui, į kurio poreikius per veiklos dešimtmetį jau neblogai įsigilinta. „Anksčiau buvome linkę manyti, kad klientams svarbiausia – patraukli kaina, tačiau patirtis parodė, jog visgi ne mažiau aktualu ir profesionali konsultacija. Dėl šios priežasties didelį dėmesį skiriame klientų aptarnavimo vadybininkams, kad tiek internetu, tiek apsilankę mūsų biuruose gautumėte visą reikiamą informaciją“, – patikina M. Šilkūnas, dar pridėdamas, kad noras visokeriopai padėti klientui įkvepia ir el. platformos tobulinimą bei naujų, patogių įrankių įgalinimą.

Pasiteiravus, kokiais principais kasdien vadovaujasi įmonė, vadovas tik primena, jog tiek versle, tiek gyvenime nevertėtų nusigręžti nuo bendražmogiškų vertybių. „Skaidrumas ir sąžiningumas yra itin svarbu. Su kitais stengiuosi elgtis taip, kaip norėčiau, kad elgtųsi su manimi. Ši filosofija atsispindi ir mūsų klientų aptarnavime.“

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA