Per visuomenę nuvilnijo žinia apie nesėkmingas BMW gaudynes Kauno apylinkėse. Vilnius-Kaunas-Klaipėda kelyje policijos pareigūnai pastebėję BMW su vokiškais valstybiniais numeriais, tačiau su vairuotojo vieta dešinėje, pareigūnai nusprendė sustabdyti šį automobilį patikrinimui. Deja, šis pabėgo ir surasti vairuotoją pavyko tik po poros dienų.
Paaiškėjo, kad tai – pareigūnams gerai žinomas asmuo, ne tik jau nebeturintis teisės vairuoti, bet ir prisirinkęs galybę protokolų už Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus. Kilo diskusija, kaip sutramdyti tokius piktybinius pažeidėjus.
Kaip anksčiau nurodė policija, BMW vairuotojas magistralės Vilnius-Kaunas atkarpoje, kur leidžiama važiuoti 120 km/val., padidino greitį iki 200 km/val., nepakluso reikalavimui sustoti nei įjungus švyturėlius, nei to pareikalavus per garsiakalbį.
BMW vairuotojas pavojingai manevravo nemažindamas greičio, kai kur transporto priemones apvažiuodavo kelkraščiu, galiausiai – kirto geležinkelio pervažą degant raudonam šviesoforo signalui ir apvažiuodamas nuleistas pervažos užtvaras. Šį rizikingą manevrą pamatyti galite čia.
Sulaikė vairuojantį kitą automobilį
Po poros dienų nuo policijos pareigūnų su BMW pasprukęs vairuotojas buvo sustabdytas vairuojantis kitą transporto priemonę – „Ford Transit“ su angliškais registracijos numeriais.
Paaiškėjo, kad 1993 m. gimęs vairuotojas turėjo nemažą pagrindą sprukti nuo teisėtvarkos pareigūnų. Jis neturėjo teisės vairuoti, mat ši už anksčiau padarytus pažeidimus buvo atimta 10-čiai metų.
Kaip pasakojo pareigūnai, iki šiol šiam vairuotojui surašyti 125 protokolai už KET pažeidimus. Šį sąrašą papildė dar keli už pirmadienio pažeidimus: nepaklusimas sustabdyti transporto priemonę, greičio viršijimas, pavojingas ir chuliganiškas vairavimas, važiavimas per geležinkelio pervažą degant draudžiamam šviesoforo signalui.
Daugiau šia tema
Kauno apskrities vyriausiasis policijos komisariatas taip pat surašė kelis protokolus už anksčiau padarytus nusižengimus.
Teisių neturi, bet vairuoja
Visgi po šių policijos gaudynių kilo nemaža diskusija, kodėl tokie piktybiniai vairuotojai, kurie yra baudžiami net ne dešimtis, o šimtus kartų, ilgam netekę teisės vairuoti, be baimės sėda prie automobilio vairo ir toliau daro nusižengimus. Nemaža dalis, negana to, nemoka ir paskirtų baudų.
Kaip „Delfi“ komentavo Policijos departamento Komunikacijos skyriaus vedėjas Ramūnas Matonis, policija baudų išieškojimo klausimo nesprendia – tuo rūpinasi Valstybinė mokesčių inspekcija.
„Jei jiems nepavyksta, tada įsijungia antstoliai“, – pridūrė pareigūnas. Visgi kalbėdamas apie vairuojančius, tačiau šią teisę praradusius asmenis, R. Matonis neslėpė – problemų yra.
„Šiuo metu galioja Saugaus eismo automobiliu keliais įstatymo 22 straipsnio norma, bet ji aktuali tiems, kurie nori gauti vairuotojo pažymėjimą. Įstatyme numatyta, kad asmeniui, nesumokėjusiam visų jam paskirtų baudų už padarytus KET pažeidimus (kai nustatytas terminas jas sumokėti pasibaigęs), vairuotojo pažymėjimas neišduodamas ir nekeičiamas“, – sakė pašnekovas.
Be to, pasakojo pareigūnas, dabar sulaikytas dėl vairavimo be teisės vairuoti asmuo, susiradęs žmogų, turintį vairuotojo pažymėjimą, gali jau tą pačią dieną atsiimti priverstinai nuvežtą transporto priemonę, nes Administracinių nusižengimų kodeksas (ANK) už tokį pažeidimą konfiskavimo nenumato.
„Policijos iniciatyva dėl tokių, kurie nuolat vairuoja neturėdami teisės vairuoti, Vidaus reikalų ministerijai (VRM) pateiktas ANK pakeitimo projektas. Mes siūlome ne tik už pakartotinį vairavimą, kai asmuo neturi teisės vairuoti, skirti didesnę baudą, bet tokiam asmeniui atimti teisę atitinkamam laikotarpiui įgyti teisę vairuoti. Kitaip tariant, vairuotojas negalės gauti vairuotojo pažymėjimo. Tai pat siūlome ir galimybę konfiskuoti transporto priemonę, tai yra, tokiems ereliams kiekvieną kartą bus galima konfiskuoti transporto priemonę“, – detalizavo R. Matonis.
Šiuo metu ANK pakeitimo projektas derinamas su suinteresuotomis institucijomis ir artimiausiu metu bus pateiktas svarstyti Vyriausybei. Be to, pabrėžė pašnekovas, Policijos departamentas kartu su VRM ieškos ir kitų būdų bei siūlys teisės aktų projektus, kaip būtų galima tramdyti tokius kelių erelius.
Daugiau naujienų skaitykite čia.