Po rekonstrukcijos atidarytą Kauno pilies žiedą vairuotojai pasitiko spūstyse | Kas vyksta Kaune

Po rekonstrukcijos atidarytą Kauno pilies žiedą vairuotojai pasitiko spūstyse

D. Biržiečio nuotr.

Viena pagrindinių miesto transporto arterijų pirmadienį vėl atverta vairuotojams, tačiau iki galo nepabaigti darbai sukėlė nepatogumų jau pirmomis akimirkomis. Gatvėje dirbantys darbininkai, anot skaitytojų, laksto automobiliams po ratais, ženklai neaiškūs ir sudėlioti kur papuola, o vairuotojai esą puola į neviltį bei išsiblaškę sukelia avarines situacijas.

Kauniečiai rugsėjo 1-osios rytą pasitiko spūstyse, kurios nusidriekė prie naujai atidaryto Kauno pilies žiedo ir P. Vileišio tilto. Čia kai kurie vairuotojai praleido ir apie valandą laiko.

Nuo pat tilto rikiuojasi viešojo transporto eilė – kad nereikėtų bereikalingai laukti, vairuotojai keleivius išleidžia nepasiekę stotelės tiesiog gatvėje. Iš esmės srautas stoja dėl Šauklių gatvėje siaurėjančios važiuojamosios dalies.

Viena Šv. Gertrūdos gatvės pusė vis dar išrausta. Statybvietėje „Kas vyksta Kaune“ sutikti kelininkai skundėsi, kad remonto darbai vietomis nusikėlė apie tris savaites dėl skrupulingų archeologinių kasinėjimų.

Primename, kad Kauno pilies žiedas kapitaliniam remontui buvo uždarytas gegužės 17 d., tada miesto valdžia žadėjo, kad iki rugsėjo 1-osios bus sutvarkytos P. Vileišio tilto deformacinės siūlės, atnaujinamos Kauno pilies žiedo, Šauklių bei Šv. Gertrūdos gatvių važiuojamosios dalys ir šaligatviai. Taip pat numatyta keisti kontaktinį troleibusų tinklą.

Kaip prieš didįjį žiedo atidarymą kalbėjo Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis, rugsėjo 1-ąją eismas atnaujinamas P. Vileišio tiltu ir Pilies žiedu, tačiau atkarpa nuo žiedo iki Laisvės alėjos liks dalinai uždaryta, čia atveriama tik po vieną eismo juostą, nes rangovai nespėja atlikti visų darbų dėl didesnės nei tikėtasi archeologinių darbų apimties.

Koją kiša laiku nesuderinti darbai

Darbų baigti nespėjantys rangovai kaltino darbus prižiūrinčius archeologus, o šie tikina, kad darbai galėjo vykti sklandžiau, jei būtų buvę suderinti nuo pradžių. Šauklių ir Šv. Gertrūdos gatvėse šiuo metu vis dar iškastos tranšėjos, tebekeičiami Kauno savivaldybės bendrovei „Kauno vandenys“ priklausantys vamzdynai. Kol šie darbai nebaigti, negalima kloti asfalto dangos.

„Darbo likę vienai, dviem dienoms, bet juos stabdo archeologai. Atkasame gabaliuką, kol jie neištiria tos vietos – neleidžia net prisiliesti. Nieko negalime padaryti, „Kauno tiltai“ taip pat negali paskubėti. Šiandien gal 2 metrus vamzdžio įdėsime ir vėl stovime, net nežinome kas bus rytoj ar poryt“, – portalui „Delfi“ prieš porą dienų sakė „Kauno vandenų“ užsakymu vamzdynus keičiančios bendrovės „Senoji Varėnė“ direktorius Audrius Ažukas.

Pilies žiedo ir jo prieigų kapitalinis remontas jau nuo darbų pradžios buvo lydimas nesusipratimų. Nors kasinėjant gruntą Kauno senamiestyje – kultūros paveldo teritorijoje būtini archeologiniai tyrimai bei priežiūra, ją užsakiusi buvo tik viena šiame projekte dalyvavusių bendrovių – „Kauno energija“.

Kitos įmonės sutarčių su archeologais sudariusios nebuvo, šiam faktui paaiškėjus paveldosaugininkai laikinai sustabdė darbus, trims dirbusioms bendrovėms skyrė baudas ir liepė pasamdyti kasinėjimus prižiūrėsiančius specialistus. Šie rekonstrukcijos trikdžiai galimai ir lėmė užsitęsusius darbus, kurie visgi nebuvo pabaigti pagal planą, o šiandien Kauno vairuotojams laiką leisti tenka spūstyse.

Grįžta viešasis transportas

Atidarius Kauno pilies žiedą ir P. Vileišio tiltą sugrįžo ir viešojo transporto maršrutai, išskyrus 20-ąjį, kuris nesikeis dėl tebevykstančių darbų Seniavos plente. Per patį kapitalinio remonto įkarštį dalis autobusų ir troleibusų vykdavo kitomis trasomis.

Visgi Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius įspėja, kad dėl išaugusio automobilių srauto dalis grafikų piko metu gali vėluoti.

Atnaujintus Kauno viešojo transporto grafikus rasite čia.

Pasikeitimų sulauks ir vairuotojai, ir pėstieji

Rekonstravus žiedinę sankryžą, papildoma A juosta įrengta dar prieš įvažiuojant į žiedą Šauklių gatve nuo Šv. Gertrūdos gatvės. Kaip anksčiau skelbė savivaldybė, dėl to autobusams ir troleibusams nebereikės stovėti vienoje eilėje su automobiliais. Kauno pilies stotelė taps kur kas erdvesnė viešajam transportui ir keleiviams.

Taip pat padidintos saugumo salelės ties žiedine sankryža, platinami šaligatviai Šv. Gertrūdos gatvėje nuo Šauklių gatvės iki pat Laisvės alėjos. Tiesa, bent jau kol kas šaligatviai nėra baigti statyti, pėstiesiems tenka žygiuoti apkasais. Požeminė Vilniaus gatvės perėja uždaryta, o Šv. Gertrūdos ir Gimnazijos gatvių šviesoforas išjungtas.

Kapitalinį remontą, kurio vertė siekia apie 3 mln. eurų, atlieka konkursą laimėjusi akcinė bendrovė „Kauno tiltai“.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA