Verslios visuomenės koncepciją palaikantis Kauno kolegijos Verslo fakulteto Verslo centras kartu su Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakultetu šią vasarą jauniesiems ateities verslininkams suteikė galimybę ugdyti savo verslumą ir kūrybiškumą vasaros stovykloje – kūrybinėse dirbtuvėse „Verslumas + kūrybiškumas = ?“.
Ne paslaptis, kad verslūs žmonės ir jų veikla lemia šalies ekonominį augimą, populiarumą ir konkurencingumą pasaulyje. Pasak Europos Komisijos, „verslumas – tai vertingas ES piliečių asmeninio ir profesinio tobulėjimo įgūdis“. Šio įgūdžio įvaldymas atskleidžia ir kitas žmogaus savybes, tokias kaip smalsumas, atkaklumas, lankstumas, strateginis mąstymas bei viena svarbiausių laikomą kompetenciją – kūrybiškumą.
Verslumo įgūdžiai svarbūs ir menininkams
Birželio 28 – liepos 2 d. vykusioje dieninėje stovykloje 10–11 klasių moksleiviai klausėsi praktinių paskaitų, dirbo komandose, kūrė verslo idėjas, įvaizdines fotografijas, interneto svetaines ir kt. Stovyklos organizatorė Ramunė Bagočiūnaitė atskleidžia, jog šios stovyklos tikslas – lavinti moksleivių, siejančių savo profesiją su meno kryptimi, verslumo įgūdžius, kūrybinį mąstymą bei gebėjimus.
„Pasirinkusieji meno kryptį neretai susiduria su iššūkiais, susijusiais su verslumo kompetencijos trūkumu. Vadybos požiūriu verslumas siejamas su įgimtomis ir įgytomis žmogaus savybėmis, o kultūros vadybininkai verslumą sieja su menininko gebėjimais suteikti kūrybiniams sprendimams ne tik estetinę, bet ir ekonominę vertę.
Menininkas kūrybingai įgyvendina savo sumanymus, aktyviai siūlo naujas kūrybinės veiklos formas ir jų įgyvendinimo būdus bei žvelgia į kūrybą kaip į įdomią ir teigiamų atradimų teikiančią veiklą, išlikdamas atviras pokyčiams, ieškojimams, naujoms idėjoms ir naujai patirčiai. Tačiau, kad kūrybinė mintis, o galutiniame etape – ir produktas, būtų įgyvendinti, reikia sugebėti atpažinti vertingą galimybę, suprasti auditoriją, bendradarbiauti, valdyti išteklius, spręsti įvairias problemas ir priimti vadybinius sprendimus.
Dar 2006 m. Europos Komisijos nutarime akcentuojama, kad verslumu pagrįstas mąstymas ir įgūdžiai geriausiai skatinami mokymusi remiantis praktika, įgyvendinant praktinius projektus ir veiklą. Šiuo pagrindu sudaryta stovyklos programa. Projekto tikslas – lavinti moksleivių, siejančių savo profesiją su meno kryptimi, verslumo įgūdžius, kūrybinį mąstymą bei gebėjimus, sėkmingai įgyvendintas!“ – džiaugiasi Verslo centro vadovė R. Bagočiūnaitė.
Studijų programos Kauno kolegijoje yra sudarytos taip, kad besimokantieji per studijų laikotarpį įgytų tvirtas teorines žinias ir maksimaliai išlavintų praktinius įgūdžius. Pasak R. Bagočiūnaitės, pastarųjų įgūdžių lavinimui didelis dėmesys buvo skiriamas ir stovyklos metu.
„Kauno kolegijoje orientuojamės į praktinę veiklą ne tik vykdant aukštojo mokslo studijas, bet ir organizuojant neformaliojo švietimo veiklas tiek suaugusiesiems, tiek jaunimui. Šioje stovykloje lavinti moksleivių įgūdžiai prisidės prie kuriamos vertės būsimiems menininkams ir verslo aplinkai, kurioje moksleiviai įgyvendins savo ekonominę veiklą. Viliamės, jog penkių dienų moksleiviams užteko ir dabar jie turi mažiau baimių ateityje ne tik dirbti samdomą darbą, bet ir pradėti nuosavą veiklą“, – pasakoja R. Bagočiūnaitė bei dalijasi stovyklos metu pasiektais rezultatais.
„Stovyklos metu suburta 10 moksleivių komandų, kurios kiekvieną dieną intensyviai įgyvendino numatytus projekto rezultatus. Kiekviena komanda sukūrė po verslo idėją, rengė jai verslo planą, modeliavo asmeninį įvaizdį, kūrė įvaizdines fotografijas, vizitines korteles ir išmėgino savo jėgas kuriant interneto svetaines. Šie rezultatai atspindi stovyklos dalyvių rengimąsi kurti ekonominę veiklą bei ateityje tinkamai ir kūrybiškai ją reprezentuoti.“
Verslo centro vadovė džiaugiasi, kad pirmoji tokio tipo Kauno kolegijos organizuojama stovykla sulaukė pasisekimo ir teigiamo įvertinimo.
„Labai nudžiugome, kai sulaukėme ne vieno dalyvio klausimo, ar šią vasarą dar vyks tokio tipo stovykla. Nors šiai vasarai numatyta tik viena stovykla, tačiau peržvelgę grįžtamojo ryšio anketas įsitikinome, jog moksleiviams mūsų sukurta programa buvo įdomi, veiklos aktualios ir naudingos praktikoje.
Grįžtamojo ryšio anketas užpildė net 86 proc. dalyvių ir dauguma atsakė, jog apibendrinus, stovykla jie patenkinti ir ją rekomenduotų savo draugams ir klasiokams. Padėkos išsakytos išskirtinai lektorėms Danguolei Kraskauskienei ir Sandrai Bernotaitei. Tai mums geriausias įvertinimas ir postūmis moksleivių vasaros stovyklą organizuoti ir kitąmet“, – ateities planais dalijasi R. Bagočiūnaitė.
Stovykloje – motyvuoti ir žingeidūs moksleiviai
Nors vasaros stovykloje didžiausias dėmesys buvo skiriamas verslumo ir kūrybiškumo lavinimui, tačiau pasak Kauno kolegijos lektorės Editos Pažereckaitės, vedusios praktinę paskaitą apie teisinį raštingumą, pastarosios srities išmanymas meno srities atstovams taip pat labai svarbus.
„Kūrybiškumas, verslumas ir teisinis raštingumas gyvenime ypatingai susijusios sritys, nes turint unikalią idėją būtina žinoti būdus, kaip tinkamai ją įgyvendinti. Tam reikalingos žinios apie verslo steigimą, teisinių dokumentų rengimą ir institucijų, su kuriomis gali tekti susidurti, veiklos specifiką.
Įvairių disciplinų išmanymas, žinojimas apie informacijos paieškos įrankius ir teisinės-informacinės bazės valdymas kūrybiškumo atskleidimui gali pasitarnauti ir atnešti naudos kuriančiam jaunuoliui. Keleto sričių išmanymas išlaisvina ir darbo rinkoje yra neįkainojamas privalumas“, – sako E. Pažereckaitė. Pašnekovė taip pat pastebi, kad tokio tipo stovyklos moksleiviams naudingos ne tik dėl žinių.
„Panašaus pobūdžio stovyklos ir projektai būtini, nes veiklos tobulina moksleivių kompetencijas kūrybiškumo, verslumo, teisinio ir finansinio raštingumo srityse, ugdo emocines kompetencijas, leidžia pademonstruoti saviraišką, lyderystę, oratorystę, drąsą. Savaitė produktyvaus laiko trisdešimties tarpusavyje nepažįstamų jaunuolių būryje, po mokslo metų nuotolyje, naudinga ir intelektine, ir emocine prasme“, – mintimis dalijasi E. Pažereckaitė.
Nors dažnai galima išgirsti nuomonių apie tai, kad jaunoji karta nori viską pasiekti greitai ir be didelių pastangų, Kauno kolegijos lektorė E. Pažereckaitė sako, jog stovykloje, priešingai, sutiko motyvuotus bei žingeidžius moksleivius: „Negalima absoliutinti ir teigti, kad visi jaunuoliai nori greito rezultato be pastangų. Dalyvavimui stovykloje registravosi motyvuoti, žingeidūs ir ieškantys moksleiviai. Veiklų metu juos buvo nesudėtinga sudominti, įtraukti ir dalytis žiniomis, patirtimi, nuomonėmis, idėjomis, kurios savo inovatyvumu ir šiuolaikiškumu išties stebino.“
Stovykla moksleiviams paliko teigiamą įspūdį
Moksleiviai Liutauras Vaičiulis ir Dovydas Kataržis neslepia, kad dalyvavimas Kauno kolegijos organizuojamoje stovykloje buvo išties naudingas ir suteikė vertingų žinių. „Dalyvavimas šioje stovykloje man suteikė geresnį verslumo bei kūrybiškumo supratimą, taip pat leido pagerinti bendravimo įgūdžius ne tik su bendraamžiais, bet ir stovyklos vadovais bei nuostabiais lektoriais“, – įspūdžiais dalijasi L. Vaičiulis.
Abu moksleiviai sutaria, kad tokios stovyklos reikalingos ir suteikia neįkainojamos patirties bei vertingų žinių. „Manau, kad tokios stovyklos yra labai reikalingos, nes leidžia pagilinti žinias verslo srityje, ugdyti kūrybiškumą bei supažindina su verslo kūrimo procesu“, – sako dešimtoku būsiantis D. Kataržis.
„Tikrai raginčiau bendraamžius dalyvauti tokioje stovykloje, nes ji lavina kūrybiškumą, kuris svarbus tiek moksluose, tiek ir kitose srityse“, – skatina L. Vaičiulis.
Miesto investicinio patrauklumo ir verslumo didinimo bei jaunimo galimybių kūrimo ir skatinimo vardan iniciatyvą remia Kauno miesto savivaldybės programa „Iniciatyvos Kaunui“, kviečianti nevyriausybines organizacijas ir miesto bendruomenes prisidėti prie Kauno problemų sprendimo. Programos dėka finansuojami projektai, kurie sprendžia aktualias problemas ir yra orientuoti į aiškius rezultatus.
Projektas finansuojamas Kauno miesto savivaldybės.