Žibalo pliūpsnis į konkurencijos ugnį: Kaune iškilusios „Vilnius Tech“ reklamos įžiebė diskusiją – Kas vyksta Kaune

Žibalo pliūpsnis į konkurencijos ugnį: Kaune iškilusios „Vilnius Tech“ reklamos įžiebė diskusiją

VGTU reklama Kaune
R. Tenio nuotr.

Pirmadienį po plačiuosius interneto vandenis pradėto plisti vieno universiteto reklama, išdygusi prie Kauno technologijos universiteto (KTU) studentų miestelio. Vieni iš stende esančio teksto tik pasijuokė, o kiti tokią aukštosios mokyklos populiarinimo strategiją įvertino itin kritiškai.

Reklama, kviečianti mokytis Vilniaus Gedimino technikos universitete („Vilnius Tech“), iškilo šalia įvažiavimo į KTU studentų miestelį tarsi provokacija Kauno akademinei bendruomenei. Joje yra klausiama, ar tikrai studentai ketverius metus nori mokytis Kaune.

Verta pastebėti, kad išmoningai atkreipdami dėmesį į „Vilnius Tech“, reklamos autoriai įvėlė gramatinę klaidą – su daiktavardžiu „metai“ pavartojo ne dauginę, kaip derėtų, o pagrindinę skaitvardžio formą.

Dar vienas stendas su klausimu „Ar tikrai esi ten, kur turi būti?“ pastatytas Studentų skvere Kauno centre. Į tokius rinkodaros ėjimus sureagavo KTU Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto dekanas doc. dr. Ainius Lašas.

„Mano kaimas yra krutesnis už tavo kaimą: VGTU reklamuoja Vilnių Kauno sąskaita! Jo… matyt daugiau savo pridėtinių verčių nerado. Tai siūlau naują VGTU šūkį: „VGTU – we suck, but Vilnius is lovely!“ – savo „Facebook“ paskyroje pirmadienio rytą komentavo docentas.

Jo siūlomas „Vilnius Tech“ šūkis švelniuoju būdu verstinas maždaug „VGTU – mes nieko gero, bet Vilnius puikus!“ Radikalizavus sostinės universiteto skleidžiamą žinutę, tokia versija visai įmanoma, mat reklama apeliuoja ne į kokius nors aukštosios mokyklos privalumus, o perskyrą tarp dviejų didžiųjų Lietuvos miestų apskritai.

Skaldančia reklama pasidalyta studentų bendruomenės „Facebook“ puslapyje „barake.lt“, tokiu rinkodaros žingsniu asmeninėje paskyroje stebėjosi kaunietis televizijos operatorius Kęstutis Aleksandravičius, kontrastą paryškinęs išgalvotu miestų dialogu, kuriame Kaunas sveikina Vilnių su gimtadieniu ir kviečia švęsti 2022-uosius Europos kultūros sostinės metus, o Vilnius tylomis kabina šį plakatą.

Didesnė dalis internautų tvirtino, jog toks reklamos turinys yra niekam tikęs, esą visi universitetai turėtų būti suinteresuoti aukšta mokslo kokybe ir studentams palankia aplinka kiekviename mieste, o ne žeminti konkurentus.

Kai kuriems tokia viešųjų ryšių kampanija, visgi, pasirodė neprasta: „Nemanau, kad čia dugnas. Šita reklama juk tik žaidžia miestų konkurencingos stereotipais ir tiek. Įžūloka, bet juokinga, gera reklama.“

Kilus sujudimui socialiniuose tinkluose, reklamos strategiją savo „Facebook“ paskyroje pakomentavo „Vilnius Tech“ Viešosios komunikacijos direkcijos direktorė Ilma Cikanaitė. Anot jos, tai yra „žaismingas ir drąsesnis būdas patraukti jaunosios auditorijos dėmesį, paskatinti juos pamąstyti ir pakviesti studijuoti „Vilnius Tech“.

„Reklaminė kampanija neneigia, ji klausia. Glaudžiai bendradarbiaujame su kitais universitetais: tiek atliekant mokslinius tyrimus, tiek studijų procesų gerinime. Ši reklaminė kampanija nėra nukreipta prieš kažką. Kviečiame studijuoti „Vilnius Tech“ iš visos Lietuvos, tad mūsų universiteto reklama yra daugelyje Lietuvos miestų“, – aiškino I. Cikanaitė.

Anot aukštosios mokyklos atstovės, sprendžiant dėl naujos viešųjų ryšių kampanijos konsultuotasi su laisvai samdomais reklamos specialistais, pasirinktos tokios vietos, kur yra didelis jaunų žmonių srautas, o reklamuotis prie kitų universitetų esą jokia naujiena. Tai I. Cikanaitė iliustravo kelerių metų senumo KTU kampanija, kurios stendai stovėjo ir prie VGTU.

2015 m. KTU reklama / „Facebook“ nuotr.

Tiesa, čia pirmuoju smuiku griežė palyginimas su kitais universitetais, tuo metu naujausios „Vilnius Tech“ kampanijos komunikacija yra abstraktesnė ir kelianti tokius retorinius klausimus, kurie verčia mąstyti apie miestų skirtumus bendrąja prasme.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on email
Sponsored Video
Susijusios naujienos
Naujausios žinios
EismAS
112
Laisvalaikis
KULTŪRA
Verslas
Mokslas ir IT
SPORTAS
POLITIKA
  1. Konkurso pavadinimas: „Mieliausio augintinio rinkimai“.
  2. Konkurso organizatorius: MB „KAS VYKSTA“.
  3. Konkurso rėmėjas: KG VET ir QUATRO maistas augintiniams.
  4. Konkursas „Mieliausio augintinio rinkimai“ vyksta 2021 05 03 – 2021 05 30
    • Augintinių nuotraukas galite siųsti 2021 05 03 – 2021 05 16
    • Pirminis balsavimas už visus augintinius vyks: 2021 05 16 – 2021 05 23
    • Finalinis balsavimas už daugiausia balsų surinkusius dalyvius (10 augintinių) vyks 2021 05 24 – 2021 05 30
  5. Prizas skiriamas vienam asmeniui, nepriklausomai nuo to, kiek nuotraukų įkels.
  6. Pagrindinių prizų laimėtojai bus paskelbti 2021 m. gegužės mėn. 30 d.
  7. Dešimt dalyvių, surinkę daugiausiai balsų, bus apdovanoti rėmėjo QUATTRO šunų ir kačių maistu.
  8. Prizai:
    • Šunų kategorija:
      • 1 vieta. Šunų maistas – 60 kg.
      • 2 vieta. Šunų maistas – 30 kg.
      • 3 vieta. Šunų maistas – 10 kg.
      • 4 vieta. Šunų maistas – 10 kg.
      • 5 vieta. Šunų maistas – 10 kg.
    • Kačių kategorija:
      • 1 vieta. Kačių maistas – 30 kg.
      • 2 vieta. Kačių maistas – 20 kg.
      • 3 vieta. Kačių maistas – 10 kg.
      • 4 vieta. Kačių maistas – 10 kg.
      • 5 vieta. Kačių maistas – 10 kg.
  9. Specialus prizas įsteigtas MB „KAS VYKSTA“
  10. Dėl prizų atsiėmimo QUATTRO susisieks su konkurso dalyviais jų nurodytais kontaktais.
  11. Konkurso dalyvis norėdamas dalyvauti konkurse turi pateikti šiuos duomenis: Vardas, Pavardė; El. paštas; Kontaktinis telefono numeris; Augintinis: Šuo / katė / kitas.
  12. Konkurse dalyvaujantys dalyviai sutinka, kad būtų talpinamos ir viešai skelbiamos nuotraukos. Konkurse dalyvauja tik augintinių nuotraukos.
  13. Konkurse dalyvaujantys dalyviai sutinka, kad jų atsiųsta video medžiaga su augintiniais būtų naudojama portalo rengiamoje medžiagoje ir viešinama, tačiau konkurso balsavime nedalyvauja.
  14. Už „Mieliausio augintinio rinkimai” galima balsuoti spaudžiant balsavimo mygtuką. Balsų kiekis yra ribojamas. Iš vieno IP adreso leidžiama balsuoti 10 kartų per parą. Nustačius sukčiavimo atvejį, pasiliekama teisė pašalinti dalyvį ir anuliuoti balsus be perspėjimo.
  15. Tais atvejais kai nepavyksta pateikti nuotraukos per balsavimo formą, galima nuotrauką ir aprašymą siųsti el.paštu konkursas@kasvyksta.lt
  16. Jei atsiunčiamos kelios augintinio nuotraukos, redakcija pasilieka teisę balsavimui teikti vieną nuotrauką savo nuožiūra.
  17. Balsuodamas skaitytojas suteikia konkurso organizatoriui teisę tvarkyti IP adresą konkurso laimėtojo nustatymo ir sąžiningo balsavimo užtikrinimo tikslu.
  18. Kilus įtarimui, kad yra sukčiaujama siekiant surinkti kuo daugiau balsų, redakcija pasilieka teisę pašalinti sukčiaujantį dalyvį iš konkurso.
  19. Konkursas skirtas asmenims ne jaunesniems nei 16 metų.
  20. Konkurso dalyviai ir balsuojantys įsipareigoja laikytis konkurso taisyklių.
  21. Konkurso dalyvis supranta, kad anketoje minimų duomenų pateikimas, jų naudojimas ir viešas skelbimas konkurso metu yra būtina dalyvavimo konkurse sąlyga. Konkurso dalyvis sutinka, kad jo pateikti duomenys būtų publikuojami, viešai skelbiami ir kitaip naudojami dalyvavimo konkurse ir jo laimėtojų nustatymo tikslu. Konkurso dalyviai turi teisę bet kuriuo metu susipažinti su tvarkomais jų asmens duomenimis ir reikalauti juos ištaisyti ar sunaikinti. Dalyviui pareikalavus sunaikinti tvarkomus jo asmens duomenis, dalyvis praranda galimybę toliau dalyvauti konkurse.
  22. Konkurso organizatorius arba rėmėjas pasilieka teisę keisti konkurso taisykles iš anksto viešai apie tai portale KAS VYKSTA informavus dalyvius ir balsuojančius už juos.