Pirmadienį po plačiuosius interneto vandenis pradėto plisti vieno universiteto reklama, išdygusi prie Kauno technologijos universiteto (KTU) studentų miestelio. Vieni iš stende esančio teksto tik pasijuokė, o kiti tokią aukštosios mokyklos populiarinimo strategiją įvertino itin kritiškai.
Reklama, kviečianti mokytis Vilniaus Gedimino technikos universitete („Vilnius Tech“), iškilo šalia įvažiavimo į KTU studentų miestelį tarsi provokacija Kauno akademinei bendruomenei. Joje yra klausiama, ar tikrai studentai ketverius metus nori mokytis Kaune.
Verta pastebėti, kad išmoningai atkreipdami dėmesį į „Vilnius Tech“, reklamos autoriai įvėlė gramatinę klaidą – su daiktavardžiu „metai“ pavartojo ne dauginę, kaip derėtų, o pagrindinę skaitvardžio formą.
Dar vienas stendas su klausimu „Ar tikrai esi ten, kur turi būti?“ pastatytas Studentų skvere Kauno centre. Į tokius rinkodaros ėjimus sureagavo KTU Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto dekanas doc. dr. Ainius Lašas.
„Mano kaimas yra krutesnis už tavo kaimą: VGTU reklamuoja Vilnių Kauno sąskaita! Jo… matyt daugiau savo pridėtinių verčių nerado. Tai siūlau naują VGTU šūkį: „VGTU – we suck, but Vilnius is lovely!“ – savo „Facebook“ paskyroje pirmadienio rytą komentavo docentas.
Jo siūlomas „Vilnius Tech“ šūkis švelniuoju būdu verstinas maždaug „VGTU – mes nieko gero, bet Vilnius puikus!“ Radikalizavus sostinės universiteto skleidžiamą žinutę, tokia versija visai įmanoma, mat reklama apeliuoja ne į kokius nors aukštosios mokyklos privalumus, o perskyrą tarp dviejų didžiųjų Lietuvos miestų apskritai.
Skaldančia reklama pasidalyta studentų bendruomenės „Facebook“ puslapyje „barake.lt“, tokiu rinkodaros žingsniu asmeninėje paskyroje stebėjosi kaunietis televizijos operatorius Kęstutis Aleksandravičius, kontrastą paryškinęs išgalvotu miestų dialogu, kuriame Kaunas sveikina Vilnių su gimtadieniu ir kviečia švęsti 2022-uosius Europos kultūros sostinės metus, o Vilnius tylomis kabina šį plakatą.
Didesnė dalis internautų tvirtino, jog toks reklamos turinys yra niekam tikęs, esą visi universitetai turėtų būti suinteresuoti aukšta mokslo kokybe ir studentams palankia aplinka kiekviename mieste, o ne žeminti konkurentus.
Kai kuriems tokia viešųjų ryšių kampanija, visgi, pasirodė neprasta: „Nemanau, kad čia dugnas. Šita reklama juk tik žaidžia miestų konkurencingos stereotipais ir tiek. Įžūloka, bet juokinga, gera reklama.“
Kilus sujudimui socialiniuose tinkluose, reklamos strategiją savo „Facebook“ paskyroje pakomentavo „Vilnius Tech“ Viešosios komunikacijos direkcijos direktorė Ilma Cikanaitė. Anot jos, tai yra „žaismingas ir drąsesnis būdas patraukti jaunosios auditorijos dėmesį, paskatinti juos pamąstyti ir pakviesti studijuoti „Vilnius Tech“.
„Reklaminė kampanija neneigia, ji klausia. Glaudžiai bendradarbiaujame su kitais universitetais: tiek atliekant mokslinius tyrimus, tiek studijų procesų gerinime. Ši reklaminė kampanija nėra nukreipta prieš kažką. Kviečiame studijuoti „Vilnius Tech“ iš visos Lietuvos, tad mūsų universiteto reklama yra daugelyje Lietuvos miestų“, – aiškino I. Cikanaitė.
Anot aukštosios mokyklos atstovės, sprendžiant dėl naujos viešųjų ryšių kampanijos konsultuotasi su laisvai samdomais reklamos specialistais, pasirinktos tokios vietos, kur yra didelis jaunų žmonių srautas, o reklamuotis prie kitų universitetų esą jokia naujiena. Tai I. Cikanaitė iliustravo kelerių metų senumo KTU kampanija, kurios stendai stovėjo ir prie VGTU.
Tiesa, čia pirmuoju smuiku griežė palyginimas su kitais universitetais, tuo metu naujausios „Vilnius Tech“ kampanijos komunikacija yra abstraktesnė ir kelianti tokius retorinius klausimus, kurie verčia mąstyti apie miestų skirtumus bendrąja prasme.