Kelių policijai Kauno apskrityje kas savaitę „trikojais“ fiksuojant šimtus greičio viršijimo atvejų, miestiečių užfiksuotas vaizdelis sukėlė klausimų. Nuotraukoje matyti, kaip vairuotojams gerai žinoma baltąja gulbe praminta „Škoda“ stovi greta mobiliojo greičio matuoklio, nors automobilis pats aprūpintas akceleratoriaus minkytojus fiksuojančia įranga.
Kaip matyti Šiaurės prospekte šiomis dienomis darytoje nuotraukoje, specialiais policijos ženklais nepažymėtoje „Škodoje“ įsitaisę pareigūnai dirbo su „trikoju“, nors pats automobilis taip pat turėtų būti aprūpintas modernia greičio viršytojų fiksavimo įranga.
Keistokas vaizdas „Kas vyksta Kaune“ skaitytojus privertė susimąstyti, ar policijos turimas inventorius išnaudojamas maksimaliai efektyviai. Kauniečiai svarstė, kad gavus mobiliuosius greičio matuoklius, salono radarai išjungti ir galbūt net išmontuoti.
Vis dėlto Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato (VPK) Komunikacijos poskyrio vedėja Odeta Vaitkevičienė portalui pateiktame komentare spėjo pareigūnų turimi nežymėtus automobilius jau tapus tokiu įprastu dalyku, kad vairuotojai patys vis mažiau jų ieško eisme.
„Kauno apskrities VPK Kelių policijos valdybos pareigūnai turi ir naudojasi penkiais nežymėtais automobiliais, tarp jų ir minima „Škoda Octavia“. Automobiliuose sumontuota įvairi technika, skirta eismo saugumui užtikrinti“, – nurodė O. Vaitkevičienė.
Anot jos, gyventojai galbūt ne taip dažnai pastebi šias transporto priemones, kadangi nežymėti policijos automobiliai vairuotojus stabdo labai retai. Dažniausiai LR Administracinių nusižengimų kodekso 611 str. vadovaudamiesi pareigūnai pradeda administracinio nusižengimo teiseną su vairuotoju kontakto nė neturėdami.
Protokolas (kai automobilis priklauso fiziniam asmeniui) arba pranešimas (kai automobilis priklauso juridiniam asmeniui) surašomas vairuotojui nedalyvaujant ir įstatymo numatyta tvarka siunčiamas paštu. O. Vaitkevičienė informavo, kad iš viso šiais metais nežymėtais automobiliais užfiksuoti 2157 Kelių eismo taisyklių pažeidimai.
„Kas vyksta Kaune“ primena, kad 2016 m. Kauno pareigūnų pradėta naudoti „Škoda Octavia“ išoriškai niekuo nesiskiria nuo įprastų mašinų. Keturiais ratais varomame automobilyje sukasi standartinis dyzelinis variklis, o skirtumus, kurie ryškiausi salone, gali pastebėti tik labai akylas vairuotojas.
Daugiau šia tema
Kaip skelbta anksčiau, baltojoje gulbėje sumontuota viena moderniausių pasaulyje radarų sistemų „Stalker Dual SL“. Radarai įrengti tiek automobilio priekyje, tiek gale. Ekrane iš karto fiksuojami 32 automobiliai, judantys visomis kryptimis, jų greitis nustatomas 2–3 km spinduliu.
Be radarų „Škodoje“ sumontuotos ir keturios vaizdo kameros: dvi stebi vaizdą priekyje, viena – gale, dar viena – automobilio viduje. Vaizdas filmuojamas ir saugomas laikmenose nuo tos akimirkos, kai užvedamas variklis.