Sulig Neries krantinėje iškilusia „Maxima“ parduotuve įrengta ir judrią gatvę kertanti nereguliuojama pėsčiųjų perėja. Visgi „Kas vyksta Kaune“ skaitytojai baiminasi, kad Šilainių kalno papėdėje atsiradusia perėja žmonėms naudotis gali būti pavojinga.
„Prie naujai pastatyto prekybos centro Neries krantinėje atsirado nereguliuojama pėsčiųjų perėja. Mano giliu įsitikinimu, per keturių eismo juostų kelią pagal galiojančius Statybos techninius reglamentus įrengti tokios perėjos negalima“, – dėstė kaunietis, nors čia jis gali klysti, kadangi nereguliuojamų perėjų yra toje pačioje Neries krantinėje ar Jonavos gatvėje.
Bet kokiu atveju, skaitytojo manymu, ši vieta yra pavojinga, nes nuo kalno besileidžianti gatvė sukasi ir matomumas eismo dalyviams apribotas. Be to, Baltų prospekto nuokalne leidžiama važiuoti 70 km/val., ne vienas čia paspaudžia ir daugiau.
„Ir nors 70 km/val. ribojimas sankryžoje prieš perėją baigia galioti, tačiau iki perėjos ne visi automobiliai spėja pristabdyti iki leistino. Kai pradės veikti naujas objektas, manau, jog atsiras dar vienas raudonas taškas avarijų žemėlapyje“, – mintimis dalijosi skaitytojas.
Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius „Kas vyksta Kaune“ patvirtino, kad ties perėją maksimalus leistinas greitis yra 50 km/val., o 70 km/val. ribojimas nustoja galioti ties A. Strazdo gatvės sankryža.
„Sprendimas priimtas palikti nereguliuojamą pėsčiųjų perėją, kadangi lygiai tokį patį sprendinį turime prie Kuršėnų gatvės. Ten srautai, manome, didesni nei bus prie „Maximos“, nes tai yra jungiamoji kvartalų vieta. Atitinkamai, kai derinome leidimą parduotuvės statybos projektui, sutarta dėl tokios pat perėjos“, – aiškino M. Matusevičius.
Kadangi pėsčiųjų perėjos ženklas yra, perėja jau galiojanti ir vairuotojai turi prievolę praleisti pėsčiuosius, tačiau kai leis oro sąlygos, bus nubrėžtas ir horizontalusis ženklinimas, perėja bus apšviesta.
„Visko, kas įrengta mūsų perėjose, esame pareikalavę ir iš „Maximos“ rangovų. Perėja savivaldybei dar neperduota, tad nežinome jos realaus įrengimo lygio, tik pravažiuojant teko matyti, kad ženklai jau sustatyti. Formaliai perėja dar nebaigta“, – nurodė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.
M. Matusevičius pridėjo, jog toje atkarpoje taip pat dažnai būna statomas „trikojis“, tad vairuotojai esą važiuoja gana atsakingai. Be to, yra posūkis, kuris savaime priverčia greitį sumažinti. Eismo specialisto vertinimu, avarijų čia padaugėti neturėtų.
„Kas vyksta Kaune“ primena, kad į Vilijampolę besileidžiančio Baltų prospekto papėdėje itin skaudi nelaimė įvyko 2016-ųjų rugsėjį – čia buvo partrenkta mažametė. Dėl patirtų sužalojimų mergaitė neišgyveno.
Kirsti gatvę kalno tiesiojoje itin pavojinga dėl didelio automobilių greičio. Iki šiol pėstiesiems tekdavo pereiti į kitą pusę Panerių gatve po tiltu arba tolokai pėdinti iki M. Matusevičiaus minėtos Kuršėnų gatvės. Visgi ne vienas rizikuodavo eidamas per gatvę neleistinose vietose – dėl to 2018-ųjų pradžioje skiriamojoje juostoje įrengta tvora.
Papildyta kovo 8 dieną 15.15 val.
Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos poskyrio vedėja Odeta Vaitkevičienė portalui nurodė, atlikus šios konkrečios pėsčiųjų perėjos patikrinimą, matyti, kad pėsčiųjų perėjoje yra kryptinis kitos spalvos apšvietimas, įrengta saugumo salelė, sumontuoti padidinto ryškumo kelio ženklų skydai.
Važiavimo greitis šioje vietoje yra 50 km/val. Baltų pr. važiavimo greitis 70 km/val., važiuojant nuokalne, baigiasi ties Baltų pr. ir A. Strazdo g. sankirta.