Kauno kolegija sėkmingai įveikia nuotolinių studijų mestą iššūkį

Kovo pabaigoje Kauno kolegija studijų procesą ėmė organizuoti nuotoliniu būdu. Staigūs pokyčiai visoje švietimo sistemoje – išbandymas tiek studentams, tiek dėstytojams. Pradžia, nors ir nelengva, buvo sėkminga – kolegijoje pasirinktos nuotolinio mokymo sistemos garantavo gerą techninę paskaitų vedimo nuotoliniu būdu kokybę, o studentų lankomumas pranoko lūkesčius.

Sėkmei užtikrinti – būtinas pasiruošimas

Sėkmingą nuotolinių studijų procesą lėmė kruopštus pasiruošimas. „Suderinome ir išbandėme visas reikiamas informacinių technologijų platformas nuotoliniam darbui ir studijoms. Turėjome galimybę naudotis mūsų kolegų operatyviai parengtomis įvairiomis naudotojų instrukcijomis ir papildomais mokymais bei reikalingų kompetencijų ugdymu nuotoliniu būdu.

Iš naujo suplanavome studijų organizavimo procesą bei subūrėme konsultantų komandą, kuri stebėjo pirmuosius bandymus ir buvo pasirengusi kuo greičiau pašalinti bet kokius iškilusius nesklandumus“, – apie akademinės bendruomenės susitelkimą ir pasirengimą vykdyti nuotolinių studijų procesą pasakoja Kauno kolegijos direktorius Paulius Baltrušaitis.

Kauno kolegijos direktorius Paulius Baltrušaitis / Organizatorių nuotr.

Kolegijoje iš anksto buvo įvertintos technologinės galimybės ir parengta infrastruktūra studijoms nuotoliniu būdu. Nuotolines studijas organizuojamos virtualioje mokymo(-si) aplinkoje Moodle, o bendravimui ir bendradarbiavimui naudojami Google G Suite for Education įrankiai: Gmail, Hangouts Meet ir Hangouts Chat.

Pasak Kauno kolegijos Informacinių technologijų projektų vadovo Dominyko Baltrušaičio, jau pati pirmoji nuotolinių studijų diena praėjo sklandžiai. Klausimų dėl darbo nuotoliu sulaukta mažiau nei tikėtasi.

Pagal poreikį dėstytojams suteiktos reikalingos darbo priemonės – kompiuteriai ar mikrofonai, o tam tikrais atvejais sudarytos galimybės paskaitas vesti tuščioje auditorijoje kolegijos patalpose. Visa detali informaciją apie studijų proceso organizavimą studentus ir dėstytojus pasiekė elektroniniu paštu, o taip pat buvo patalpinta Moodle aplinkoje.

Pozityvumo ir motyvacijos suteikia studentų lankomumas

„Dirbti nuotoliniu būdu, kai nėra galimybės matyti studentų, nėra paprasta, tačiau dar kartą pasitvirtino taisyklė, jog nėra nieko neįmanomo – reikia tik drąsos ir noro. O taip pat pozityvumo ir papildomos motyvacijos suteikia studentų lankomumas – net 90 procentų!“, – džiaugiasi Pedagogikos katedros vadovė Asta Jakimavičienė ir priduria, kad katedros studentai ne tik mokosi, bet ir praktikas darželiuose atlieka nuotoliniu būdu.

„Tai – iššūkis visiems, tačiau pedagogams tenka dirbi ir neplanuotomis, o šįkart – net ekstremaliomis – sąlygomis, todėl mokomės. Studentai padeda pedagogams darželiuose dalindamiesi savo idėjomis bei IT žiniomis“.

Kalbų centro dėstytoja Ieva Brazauskaitė–Zubavičienė džiaugiasi studentų aktyvumu ir sako, jog ir jai pačiai šis procesas yra labai įdomus, nes naujas: „Per pastarąsias savaites išmokau labai daug, jaučiuosi kur kas stipriau. Iki šiol nemaniau, kad nuotolinis mokymas(-is) galėtų būti puikia alternatyva kontaktui. Tačiau tik alternatyva ar planas „B“, nes gyvas kontaktas tai – didžiulė vertybė“, – savo patirtimi dalinasi I. Brazauskaitė–Zubavičienė.

Pirmosios nuotolinių studijų savaitės pasiekimai – aukštesni už vidutinius

Kalbų centro studijų vedėjas, dėstytojas Albertas Juodeika sako, kad gyvų paskaitų ir gyvo bendravimo technologijos tikrai nepakeis ir to nereikėtų siekti, tačiau XXI a. visuomenė, o ypač švietimo sistema, privalo būti pasiruošusi teikti savo paslaugas nuotoliniu būdu. „Išsivysčiusiose pasaulio šalyse tai sėkmingai taikoma jau daugelį metų, o Lietuvoje apie tai buvo daugiau diskutuojama, nei realiai daroma.

Kauno kolegija / Organizatorių nuotr.

Džiaugiuosi, kad Kauno kolegija gali priimti tokį iššūkį ir perkelti savo studijų procesą į virtualias aplinkas. Nors kolegos šiek tiek nerimavo dėl pasikeitusios darbo metodikos, tačiau jau pirmosios nuotolinio darbo savaitės pasiekimai buvo aukštesni už vidutinius. Studijų procesas nenutrūko, dėstytojai imliai ir noriai naudojo įvairius nuotolinio darbo įrankius, studentų susidomėjimas nuotolinio darbo galimybėmis pranoko lūkesčius“, – pažymi A. Juodeika.

Kūrybiškas požiūris į pasikeitusį studijų procesą

„Menų akademijos dėstytojai į pasikeitusį studijų procesą reagavo kūrybingai ir netgi tokiam studijų dalykui kaip tapyba rado sprendimų kaip paskaitas vesti per atstumą. Kadangi ir anksčiau studentų bei dėstytojų bendravimas buvo artimas, tai ir dabar, manau, studijuojantys nejaučia diskomforto kreipdamiesi į dėstytojus per medijas.

Žinoma, padaugėjo asmeninių konsultacijų, tačiau grupėse nėra didelių studentų skaičių, todėl tai įveikti įmanoma. Kad nuotolinių studijų procesas pradėtų vykti, dėstytojai dirbo su jiems pažįstamais įrankiais, o kad viskas sklandžiai įsivažiuotų – mokosi valdyti ir naujus darbo įrankius“, – pozityvia patirtimi dalinasi Menų akademijos vadovė dr. Inga Valentinienė.

„Darbas nuotoliniu būdu yra puiki patirtis. Su studentais po vakar vykusios paskaitos dar ilgai diskutavome, aiškinomės užduotis“, – apie studentų įsitraukimą nuotolinių studijų metu pasakojo Kauno kolegijos dėstytoja Zita Baužienė ir atskleidžia, kad dirbti šiuo metu jai patogiausia dviem kompiuteriais.

„Vienas yra tiesioginiam bendravimui, o kitame laikau visą reikalingą informaciją. Dabar dar daug idėjų kilo dėl nuotolinio darbo, kurias ateityje tikrai reikės realizuoti“.

Tik visos akademinės bendruomenės ir aptarnaujančio personalo bendromis pastangomis bei nuoširdžiu darbu yra užtikrinamas sklandus studijų procesas ir puikūs mokymosi rezultatai.

„Pademonstravome sutelktumą, profesionalumą ir brandą įveikiant mums metamus iššūkius. Didžiuokimės tuo ir džiaukimės žinodami, kad kartu galime padaryti labai daug“, – sako Kauno kolegijos direktorius P. Baltrušaitis.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA