Šią savaitę centrinėje Kauno dalyje padvelkė naujais darbais – Karaliaus Mindaugo prospekte ir Nemuno saloje išdygo statybinės tvoros, žemes rausti pradėjo „Autokaustos“ ekskavatoriai. Čia pradėtas statyti naujas pėsčiųjų tiltas per Nemuną: pirmąjį darbų etapą planuojama įgyvendinti iki kitų metų vasaros, o vėliau link Aleksoto kranto turėtų nutįsti dar viena jungtis.
Pastatyti įsipareigojo per 14 mėnesių
Kaip „Kas vyksta Kaune“ pasakojo Kauno savivaldybės Statybos valdymo skyriaus vedėjas Vigimantas Abramavičius, šiuo metu vyksta statybvietės parengimo darbai, o pačias statybas rangovas žadėjo pradėti kovo 15 d. Vasarį patvirtintame savivaldybės paskolos projekte nurodoma, kad šiemet bus atlikti paruošiamieji darbai, įrengtos atraminės sienos, tilto perdangos bei iškelti inžineriniai tinklai.
„Pagal sutartį, numatytas darbų užbaigimo terminas – 14 mėnesių. Jeigu neatsiras kokių nors netikėtumų, naujas tiltas Karaliaus Mindaugo prospektą su Nemuno sala turėtų sujungti kitų metų vasarą“, – skaičiavo V. Abramavičius.
Pusiau juokais išreiškus viltį terminus netikėtai nenusikelsiant kaip S. Dariaus ir S. Girėno stadiono atveju, pašnekovas pastebėjo, kad lygiai „sėkmingai“ kaip turkų bankrutuoja ir lietuvių bendrovės. „Šio projekto rangovas – „Autokausta“, kol kas tikrai patikimas, tad viskas turėtų būti gerai“, – pridūrė Statybos valdymo skyriaus vedėjas.
Dalį darbų apmokės skolintomis lėšomis
Kol kas numatoma statyti tik tiltą nuo Kauno centro, o Aleksoto kranto jungtis, pasak V. Abramavičiaus, labiau susijusi su M. K. Čiurlionio koncertų rūmais. Šiuo metu esą nėra prasmės statyti tiltą į niekur, artimiausiu metu konkrečių planų antram pėsčiųjų tiltui savivaldybė neturi.
Viešojo pirkimo dokumentuose nurodoma, kad bendra rangos darbų kaina negali viršyti 5 mln. eurų su PVM, minėtame paskolos projekte įvardijama kiek mažesnė statybų vertė – 4,7 mln. eurų. Šio etapo įgyvendinimui bus panaudota 1,4 mln. iš 26 mln. eurų paskolos, kurią vasario 25 d. nutarė imti Kauno savivaldybės taryba.
„Stebėsime statybų eigą – jeigu prireiks daugiau, manau, biudžete pinigų atsiras. Gal kurių nors lėšų nepanaudosime“, – kalbėjo V. Abramavičius.
Antras tiltas – užstačius salą ir kitą Nemuno krantą
Kaip praėjusių metų spalį naujienų agentūrai BNS sakė Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Tadas Metelionis, dabar pradedamas statyti tiltas bus skirtas pėstiesiems, dviratininkams ir specialiajam transportui. Pasak savivaldybės atstovo, jis pasitarnaus ir pradėjus nacionalinio mokslo ir inovacijų centro „Mokslo sala“ statybas.
„Tilto iki H. ir O. Minkovskių gatvės nėra tikslinga statyti, kol nepastatytas M. K. Čiurlionio koncertų centras. Šis tiltas tinkamai pasitarnaus, kuomet bus sutvarkyta visa Nemuno salos infrastruktūra: pastatytas baseinas, „Mokslo salos“ muziejus, įrengtos laisvalaikio ir sporto erdvės“, – BNS teigė T. Metelionis.
Kauno savivaldybė dar 2018-ųjų vasarą skelbė, kad bendras abiejų tiltų ir jiems skirtų takų per Nemuno salą projektavimo bei statybos biudžetas turi tilpti į 8 mln. eurų.