Policijos „trikojai“ kaip ant delno: sudarytas žemėlapis, kur gali būti matuojamas greitis

Asociatyvi / R. Tenio nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Policijos pareigūnai į kelius dirbti išėję su itin moderniais mobiliais greičio matuokliais, pramintais „trikojais“, kilus vairuotojų pasipiktinimui, kad apie tokias priemones nėra perspėjama, nusprendė pasidalinti vietų, kuriose stebimas greitis, sąrašu. Visas šias vietas galima rasti viename žemėlapyje.

Dar praėjusių metų rudenį už daugiau nei 1 mln. eurų Lietuvos policija įsigijo 37 mobiliuosius matuoklius, veikiančius lazerio principu. Net kelias transporto priemones, nesvarbu, ar atvažiuojančias, ar nuvažiuojančias, stebėti galintis įrenginys dirba kelių šimtų metrų atstumu. Užfiksavęs greitį viršijančią transporto priemonę, nuotrauką įrenginys padaro iki jo likus mažiau nei 100 metrų.

Ypatinga tai, kad dirbant su tokiais matuokliais pareigūnams nereikia rašyti protokolo, stabdyti transporto priemonių. Netoliese esantys policininkai turi tik prižiūrėti įrenginį, kad jis nenukentėtų. Tad Lietuvos vairuotojai jau spėjo pastebėti, kad tokiam darbui pasitelkiami nežymėti automobiliai, netgi – civiliais drabužiais dėvintys pareigūnai, todėl pastebėti naująją policijos įrangą vairuotojams labai sudėtinga.

Kauno gatvėse - perversmas per savaitę: policija su „trikojais“ tempo mažinti neketina 25 nuotr.

Paskelbė po pykčio bangos

Nauji policijos greičio matuokliai kaip reikiant išgąsdino greičio mėgėjus, tad kilo nemažas triukšmas ir buvo inicijuota daugybė bandymų priversti pareigūnus ženklais pažymėti vietas, kuriose stebimas greitis.

Vytautas Grašys, Lietuvos Kelių policijos tarnybos (LKPT) viršininkas „Delfi“ pabrėžė, kad buvo kreiptasi į kolegas iš Europos Sąjungos (ES) dėl to, ar jie žymi greičio matavimo įrangą. Gautas atsakymas vienareikšmis: daugumoje šalių žymėti įrangos nereikia, o kai kur – netgi draudžiama perspėti apie vykdomą greičio kontrolę.

Visgi visų Lietuvos apskričių policijos komisariatai nusprendė paskelbti sąrašus su avaringiausiais keliais, gatvėmis ir ruožais, kuriuose, jų nuomone, daugiausiai eismo nelaimių įvyksta būtent dėl viršyto leistino greičio. Tokiais duomenimis pasidalino kone visos Lietuvos apskritys išskyrus Panevėžį – čia policijos pareigūnai kol kas viešinti „trikojų“ buvimo vietų neplanuoja.

Sudarytame žemėlapyje – ne tik didžiųjų ir mažesnių miestų gatvės, bet ir užmiesčio keliai, kuriuose vairuotojai turėtų tikėtis „trikojų“. Žemėlapį, kuriame pažymėtos visos vietos, kuriose gali būti „trikojai“, galite rasti čia.

Svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad greičio matavimo vietos gali keistis priklausomai nuo eismo situacijų ir atsižvelgiant į visuomenės pageidavimus. Taip pat verta pastebėti, kad „trikojais“ leistiną greitį planuojama stebėti ne tik rajonų ir miestų keliuose, bet ir magistraliniuose, tarp kurių – ir kelias iš Vilniaus į Klaipėdą, A1 magistralė.

Be to, dažnu atveju, nors pareigūnai paskelbė sankirtą, kurioje gali būti „trikojis“, vairuotojai turėtų suprasti, kad greitis gali būti stebimas ir vienoje, ir kitoje kelio pusėje.

Daugiau naujienų skaitykite čia.

49 KOMENTARAI
Komentuoti

Komentuoti

*

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.

Naujausios žinios

Koronavirusu užsikrėtė namuose buvęs nepilnametis: turėjo artimą kontaktą su sergančiuoju

„Iki“ paskelbė, kiek kainuos vienkartinės kaukės

Seimas nusprendė: kokios subsidijos bus skiriamos darbdaviams už prastovas

Už neįvykusias keliones bus išduodami specialūs kuponai

Seimas pakėlė algas koronaviruso židiniuose dirbantiems medikams

Po vidurnakčio laukiama 220 iš Londono parskrendančių lietuvių

KIKA pirkėjams Kaune dovanoja dezinfekcinį skystį paviršiams valyti

Skaudi nelaimė Kauno centre: nuo Aleksoto tilto nukritęs žmogus neišgyveno

Naujausia informacija: miestai ir miesteliai turėtų būti uždaryti iš ketvirtadienio į penktadienį (patikslinta)

Seimas nusprendė: valdžia galės reguliuoti būtiniausių prekių kainas