Aplinkos ministerijos žinia apie parengtą Transporto priemonių taršos mokesčio projektą vairuotojams pro akis nepraslydo. Susivieniję feisbuko grupės „Viskas apie automobilius“ nariai portale Peticijos.lt išplatino peticiją, kuria paprašė Seimo nepritarti siūlomam taršos mokesčio projektui.
Seimui adresuotą peticiją penktadienio popietę jau buvo pasirašę kone 3000 naudotojų, tačiau šis skaičius sparčiai auga.
Peticijos autorius V. Kazlauskas dėsto, kad jį, kaip ir daugelį lietuvių, sukrėtė netikėti planai apmokestinti įsigyjamus automobilius.
„Taip, mes visi norime gyventi sveikiau ir nevažinėti taršesniais automobiliais, bet kartais tiesiog nėra kitos išeities. Vilniuje gyvenantys ponai nesupranta skurdžių rajonų realijų – miesteliuose daug kur nevažinėja viešasis transportas, apie kaimus nėra net ką kalbėti“, – teigė peticijos autorius.
Anot jo, pusė Lietuvos pigius automobilius naudoja ne dėl patogumo ar noro pasipuikuoti, o dėl būtinybės nuvažiuoti nuo taško A į tašką B. Anot V. Kazlausko, periferijos kasdienybė yra gydymo centrai, esantys tik didesniuose miestuose, lygiai taip pat ir darbovietės. Be to, Lietuva sensta ir, anot iniciatoriaus, negali penkiasdešimtmečiai ar pensininkai nešti sunkių krovinių per visą miestą.
„Be to, šitas mokestis neišgelbės nuo taršių automobilių išnykimo. Padūkęs jaunimėlis jau dabar yra prisipirkęs trilitrinių BMW ar Audi, kuriuos eksplotuos iki paskutinio variklio atodūsio, nes neįpirks iš užsienio vežamų pabrangusių, bet galbūt jau mažiau taršių mašinų“, – įsitikinęs peticijos autorius.
Peticiją galite rasti čia.
DELFI primena, kad naudotas transporto priemones parduodančių asociacijų atstovai prognozavo, kad Lietuvoje dėl siūlomo taršos mokesčio projekto gali kilti protesto banga.
Nuo 36 iki 1400 eurų
Aplinkos ministerija parengė Automobilių taršos mokesčio projektą, kurį siūloma pradėti įgyvendinti nuo 2020 m. sausio 1 dienos. Mokestį tektų mokėti visiems, kurie registruoja į Lietuvą naujai atvežtą automobilį, arba perregistruoja kitam savininkui jau Lietuvoje registruotą automobilį.
Tokių sandorių, sakoma, rinkoje kasmet yra apie 600 tūkst.
Nurodoma, kad mokėti mokesčius, kurie siekia nuo 36 eurų iki 1400 eurų, reikėtų visiems, kurių turima benzininė transporto priemonė viršija 130 g/km anglies dvideginio ribą, ir tiems, kurių turimas dyzelinis automobilis išmeta daugiau CO2 nei 115 g/km.
Pabrėžiama, kad daugiausiai mokės dyzelinu varomų automobilių naudotojai, kadangi tokios transporto priemonės daugiau teršia azoto oksidais ir kietosiomis dalelėmis.
Mokesčiai turėtų būti mokami pagal išmetamų teršalų duomenis techniniame pase, arba, jeigu jame teršalų kiekis nenurodytas, apskaičiuojami pagal specialias formules.
Nusprendę mokesčių nemokėti, galės sulaukti 200-800 eurų dydžio baudų.
Daugiau naujienų skaitykite čia.