Kaune pristatytas laivas, šią vasarą plukdysiantis į Nidą ir Rusnę

R. Tenio nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Apniukusį, nors vasariškai šiltą ketvirtadienio rytą būrelis žmonių lūkuriavo Nemuno prieplaukoje prie Vytauto Didžiojo bažnyčios. Netrukus čia taškydamas vandens purslus prisišvartavo baltai oranžinis ilgo liemens laivas, pakrikštytas „Deimos“ vardu. Interesantams sušokus vidun, „Zaria“ tipo transporto priemonė leidosi į pirmą parodomąją kelionę, o jau nuo kitos savaitės pradės plaukti suplanuotais reisais į Rusnės salą ir Nidą.

Atsistūmus nuo prieplaukos variklis garsiau suriaumoja ir apie 40 km/val. greičiu pajudame Nemunu žemyn. Dalis keleivių salone užėmę „Airbus A319“ orlaivio sėdynes – triukšmo lygis čia gana normalus, susišnekėti galima be didelių problemų – o kiti šalia kapitono tiltelio išlindę laukan plaiksto plaukus vėjyje.

Prie šturvalo – laivavedys Aleksandras Sapožnikovas, plukdysiantis naujais maršrutais į Rusnę ir Nidą kartu su kolega Sigitu Gedminu. Pastarojo veidą, beje, galėjote matyti prie restauruotos „Raketos“ sraigto, dėl dokumentų trūkumo laivą į Kuršių neriją, deja, šiemet nunešusio tik kartą.

Į „Raketos“ nuleidimą atvykęs V. Matijošaitis susikivirčijo su vandens kelių direkcijos vadovu 39 nuotr.

„Žinoma, kad plaukia saugiai. Greitis kitas, įdomiau plaukt nei tokiu krovininiu, kuris eina 10 km/val. Skirtumas yra. Plaukioju jau 40 metų, esu vedęs šį laivą, „Raketą“, paskutiniu metu dirbau kateriu“, – pasakojo A. Sapožnikovas.

Šis laivas, lyginant su „Raketa“, anot jo, sekliau „sėdi“, jo grimzlė – 50 cm. Judant „Deimai“ užtenka ir dar mažiau vandens, bet išjungus srautą į vandenį panyra apie pusę metro.

„Kalbant apie manevravimą, mažiau to darbo, tik su vairu sukasi. Sraigtas kaip siurblys – pučia vandenį, kur nukreipi, į tą pusę ir plaukia, arba atgal „važiuoja“, vairą susukai ir viskas, – aiškino patyręs upeivis, o paklausus apie „Zaria“ vandens transporto priemonės stabilumą, nesutriko. – Jis neapvirs, jeigu būtų svorio centras aukštai, tada virstų, o šis laivas žemai palei vandenį „sėdi“.“

Prie laivo plušėjo devynis mėnesius

Kaip „Kas vyksta Kaune“ pasakojo laivą įsigijusio „Nemuno turo“ vadovas Mindaugas Žiedelis, keliones bendrovė vykdo jau šešerius metus, plaukia į Rumšiškes, Kadagių slėnį, Birštoną. „Plaukiame sėkmingai, bet vieną ketvirtadienį toks Rimas Mažukna sako, pirkite laivą, užteks čia tik organizuoti keliones. Ir pirmadienį mes jį įsigijome aukciono būdu“, – prisiminė M. Žiedelis.

Pasak jo, laivas buvo pakankamai tragiškas, kad naujieji savininkai tikėtų jį galint plaukti, tačiau suradus tinkamus žmones, dirbančius prie variklio, kurie jį prikeltų, prasidėjo atgaivinimo darbai, kurie truko devynis mėnesius.

„Tokių problemų, su kuriomis nesusitvarkytume, nebuvo, pagrindinis iššūkis – žmogiškieji ištekliai. Turime kitus darbus, plušame vakarais ir savaitgaliais. Galiausiai, prieš paskutinius techninės apžiūros etapus – ir naktimis“, – kalbėjo M. Žiedelis.

Didžiulių sunkumų, „Nemuno turo“ vadovo teigimu, nepatirta, kalbant apie techninę apžiūrą, inspektoriai atvažiuodavo vieną kartą, surašydavo pataisymus, atvykdavo antrą kartą, ir jie buvo nuosekliai atliekami, kol praėjusį penktadienį gautas oficialus raštas, kad šį laivą eksploatuoti ir plaukti į Nidą tikrai galima. „Ko gero, šiandien tai padaryti galime vieninteliai“, – džiaugėsi M. Žiedelis.

Dokumentus teko „medžioti“ Rusijoje

„Nors neturėjome nuosavo laivo, mūsų patirtis ant vandens siekia kelerius metus, tad turėjome smarkiai patyrusį užnugarį. Pasitarėme, ką galime daryti ir ko ne, tuomet ėjo darbų seka, labai didelių kliūčių nekilo. Be abejo, techninės apžiūros, saugos reikalavimai, automatinės gesinimo sistemos ir t. t., tačiau to negalima kvestionuoti, reikia pasidaryti – atlikome ir viskas“, – dėstė pašnekovas.

Paklausus, kuo „Deima“ skiriasi nuo biurokratinę nesėkmę šį sezoną iš esmės patyrusios „Raketos“, M. Žiedelis nurodė, kad šis laivas priskirtas kitai kategorijai, todėl vienos pažymos, kurios „Raketos“ savininkams, ko gero, pritrūko, „Nemuno turui“ nereikėjo.

„Tiesa, turėjome pateikti leidimą, tokį stovumo dokumentą, kuris privalomas ir „Raketai“ – jo teko ieškoti užsienyje. Kolega Arnas dokumentą sėkmingai suorganizavo iš Rusijos, Volgogrado srities, kur šiandien dar eksploatuojamos 8 „Zarios“, 12 „Raketų“ ir kita flotilė tokio pobūdžio laivų. Jie mums labai geranoriškai skenuotus dokumentus susiuntė per kelias dienas“, – pasakojo M. Žiedelis.

Jo tikinimu, daryta viskas, kad ilgoka kelionė į Rusnę ir Nidą neatsibostų. Keleiviams palikta daugiau erdvės – vietoje originaliai „Zarioje“ numatytų 86 vietų sumontuotos 45 sėdynės su galimybe išplėsti iki 50. Įrengtas kondicionierius, papildoma mechaninė ventiliacija.

„Vienas didžiausių privalumų – kad mums nereikia daug vandens, užtenka 60 cm, o plaukiant – 40 cm. Reiškia, Nemunu galima plaukti tiek iki Nidos, tiek iki Rusnės. Bet kuriuo atveju, Vidaus vandens kelių direkcija upės vagą gilina, minėtus gylius Nemune, manau, tikrai rasime bet kur“, – optimistiškai nusiteikęs buvo M. Žiedelis.

Siūlo du maršrutus su programa

Bendrovės vadovo pagirtas „Nemuno turo“ atstovas Arnas Menciūnas žurnalistams sakė, kad šis maršrutas įmonei yra visiška naujiena, nes anksčiau vykdyti reisai Kauno mariomis, iki Birštono ir trumpesni. Tačiau susidomėjimas kelionėmis link pajūrio esą didelis, šią savaitę startavo bilietų pardavimai – jie nuteikia gerai. „Pavyzdžiui, pirmam reisui į Nidą jau esame pilni, turime bilietų tik grįžtamajam reisui į Kauną“, – kalbėjo A. Menciūnas.

Jis vylėsi, kad kitas sezonas, pradėsimas dar gegužę, bus ilgesnis, ir iki tol bus pakankamai laiko maršrutų viešinimui. O šiemet numatyti keli reisai: pirmasis į Rusnės salą įvyks rugpjūčio 17 d., antrasis – 31 d. Į Nidą bus plaukiama rugpjūčio 24 d., į Kauną grįžtama 25 d. Kuršių neriją pasiekti „Deima“ į vieną pusę kainuos 39 eurus, kelionė truks apie 7 val.

„Į Rusnę plaukimas organizuojamas prijungiant kelionę autobusu. Kadangi laivas iki ten plaukia 6 val., atgal keleivius grąžinsime ratine transporto priemone ir surengsime jiems labai smagią ekskursiją po salą. Ši kelionė atsieis 45 eurus, į kainą įeina plaukimas su gido programa laive, taip pat 2,5 val. trukmės ekskursija aplankant Uostadvarį, etnografinę žvejo sodybą, Rusnės miestelį, patogi kelionė autobusu į Kauną“ – vardijo A. Menciūnas.

„Kas vyksta Kaune“ primena, kad gegužės pabaigoje Kaune į Nemuną triukšmingai nuleista gerokai už „Zaria“ grakštesnė „Raketa“. Istorinę transporto priemonę įsigiję verslininkai planavo visą vasarą į Nidą plukdyti tris kartus per savaitę, tačiau ambicingas projektas įstrigo institucijoms pareikalavus pateikti daugiau laivo techninę būklę ir saugumą patvirtinančių dokumentų.

102 KOMENTARAI
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujausios žinios

Šįvakar Kauno centre ir vėl skambės gyva muzika: vyks akcija „Ačiū, Lietuva!“

Prasidėjo priėmimas į šalies universitetus ir kolegijas

Kaune atidaryta naujoji stiliaus „meka“ – grožio studija „Modish Beauty Lounge“ (foto)

Lietuva atsiveria kai kurių šalių gyventojams: skelbiamas sąrašas, iš kur atvykus nereikalinga izoliacija (papildyta)

R. Požėla: nušautas policijos pareigūnas apsaugos liemenės nedėvėjo

Tiesioginė transliacija: A. Veryga informuoja apie koronaviruso situaciją šalyje po savaitgalio

Lietuvoje – vos 3 nauji koronaviruso infekcijos atvejai

Kauno rajone užsiliepsnojo ūkinis pastatas: sudegė naminiai gyvūnai, sužalotas žmogus

Kauno oro uostas atnaujina veiklą: skelbia pirmuosius reguliarių skrydžių reisus

„Škoda“ atradimai ant dviračio sugrįžta: kvies aplankyti žymiausias Kauno bei Kauno rajono asmenybes