Antras pagal dydį Lietuvoje tarptautinis Kauno oro uostas planuoja plėsti orlaivių remonto verslą – artimiausiais metais tikimasi pritraukti maždaug 25 mln. eurų užsienio investicijų ir sukurti daugiau nei 400 aukštos kvalifikacijos gerai apmokamų darbo vietų.
Tris oro uostus valdanti įmonė Lietuvos oro uostai skelbia, jog į Kauną norima pritraukti techninės lėktuvų priežiūros, dažymo ir kitas orlaivių remonto bei priežiūros įmones.
„Tai yra orlaivių techninio aptarnavimo vystymas, bandome pritraukti vystytojus, kurie statytų angarus ir atsirastų orlaivių remonto bazė. (…) Laikomės koncepcijos, kad Kaunas labiau galėtų būti techninio aptarnavimo ir krovinių oro uostas, tai ir tęsiame tą viziją“, – BNS sakė Lietuvos oro uostų vadovas Marius Gelžinis.
Projektas bus įgyvendintas dviem etapais. Pirmajame numatyta įrengti apie 7,2 tūkst. kv. metrų žemės sklypą dviejų angarų statybai, kuriuos aukciono būdu išsinuomojusios bendrovės investuotų apie 7 mln. eurų bei sukurtų apie 150 naujų darbo vietų.
Vėliau būtų įrengtas dar vienas apie 21 tūkst. kv. metrų ploto sklypas šešiems angarams. Į jų statybą tikimasi pritraukti 18 mln. eurų investicijų, sukuriant maždaug 300 naujų darbo vietų.
Pasak M. Gelžinio, sklypų nuomos aukcionai bus paskelbti netrukus, šiuo metu dar deramasi su potencialiais investuotojais. „Šiuo metu su potencialiais vystytojais deriname jų atėjimą, kol kas dar net nepaskelbėm rangos konkurso, bet čia savaičių reikalas. Su valdyba sutarėme – kol neturime aiškių dalyvių, neskelbiame rangos konkurso“, – sakė Lietuvos oro uostų vadovas.
Anot jo, nemažai įmonių nori kurtis Kaune, didžioji dalis jų – Europoje veikiančios kompanijos. M. Gelžinio teigimu, tikimasi, kad bazės galėtų pradėti veikti 2021-2022 metais.
Tikimasi, kad orlaivių remonto plėtra turėtų paskatinti ir naujų mokymo programų atsiradimą universitetuose. „Kiek Lietuvoje dabar yra aviacijos specialistų? Norint tokius angarus aptarnauti, aviacijos specialistų turėtų būti paruošta daugiau, tai su paklausa turės universitetai ar aukštosios mokyklos pradėti ruošti. Jokie universitetai dabar neturi tokio masinio technikų ruošimo programų, čia jiems taip pat didelis iššūkis“, – BNS sakė M. Gelžinis.
Pasak jo, šiuo metu Lietuvoje veikia kelios orlaivių remonto ir priežiūros bazės: Vilniuje – aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antrinė lėktuvų techninės priežiūros įmonė „FL technics“, o Kaune – Airijos pigių skrydžių bendrovės „Ryanair“ remonto bazė bei „FL technics“ angaras.