Kauniečiams pristatytose tarptautinio mados šou kolekcijose – ir pastatai, ir sielos ekologija

D. Tarėlos nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Ekologija – žmogaus minčių, kūno, gamtos, miesto. Tokią žinią jaunieji mados kūrėjai šįmet kauniečiams transliavo nuo tarptautinio mados šou „Apkalbos 2019“ podiumo. Savo kolekcijų žinutes dizaineriai pateikė išraiškingai, ekspresyviai ir atsakingai, rašoma pranešime spaudai.

Pradedantieji savo karjerą kūrėjai iš 5 šalių – Lietuvos, Latvijos, Čekijos, Turkijos ir Portugalijos – publikai dovanojo 18 kolekcijų. „Apkalbos“ jau užaugo ir tapo gerai visuomenei žinomu renginiu, todėl pristatyti savo idėjas ir diktuoti madą turime atsakingai“, – teigia Greta Rakšytė, viena iš jungtinės kolekcijos „Secundus Gradus“ autorių. Kauno kolegijos menininkų organizuojamas, ne vieną dizainerių kartą užauginęs, mados kultūrą populiarinantis renginys skaičiuoja 21-us metus.

Vyresniųjų patarimai jauniesiems – su pipirais

Ievos Šlaičiūnaitės kolekcija „In the Air“ šįmet sulaukė mados dizainerio Juozo Stakevičiaus mamos Vandos Stakevičienės simpatijų. „Labai elegantiškai atrodo. O jau tie batai-žudikai! Čia gerąja prasme – apie aukštakulnius. Juozas visuomet sako, kad svarbu parinkti tinkamą avalynę, tuomet demonstruojamas rūbas atrodo dar įspūdingiau“, – kalbėjo žymaus dizainerio mama, ištikima mados šou „Apkalbos“ lankytoja, nepraleidusi nei vienų renginio metų.

„Kūrėjai, žiūrėkite, kad modelių pėdkelnės nebūtų raukšlėtos. Atidumas ir kruopštumas – būtinos savybės!“ – savo patarimus dalino elegantiškoji ponia Vanda. Jai pritarė siuvimo ir modeliavimo meistrė Lolita Gruzdienė, studijavusi toje pačioje meno mokykloje kaip ir J. Statkevičius. „Studijų laikais mūsų kursas krikštijo Juozo kursą“, – su šypsena prisiminė L. Gruzdienė.

Jau patyrę specialistai, stebėję jaunųjų menininkų darbus, taip pat pažėrė daug patarimų. Kęstutis Lekeckas patarė koncentruotis į savo idėją ir siekti ją išgryninti. „Kelias nuo pirmų bandymų iki kokybiško galutinio rezultato yra ilgas. Tik nesustokite. Visą tą laiką galvokite.“ – kalbėjo žinomas kūrėjas. O štai audinių žinovas, įmonės „Šilko tekstilė“ vadovas Gintautas Strolys rėžė griežtai: „Muštro sau! Išnaudokite visas galimybes. Juk naujoji mados dizainerių karta šiais technologijų laikais turi begalines galimybes. Tik tereikia atrasti motyvaciją.“

„Kristi Andress“ prekės ženklo kūrėjų duetas Kristina Kalinauskaitė ir Andrius Sergejenko jauniesiems kūrėjams patarė nevaržyti savo kūrybinių minčių, tačiau išlaikyti disciplinos, sąžiningumo rėmus. „Tai juodas darbas. Verta atsakingai pasvarstyti – ar būti profesionaliu kūrėju, ar geriau rinktis mėgėjo kelią. Nebūkite vidutiniokai – siekite maksimumo!“ – linkėjo palankaus vėjo naujokams ši dizainerių pora.

Kolekcijose – gyvasties ir urbanizmo virsmai

Vandenyje. Iš Portugalijos atvykusi ir pristačiusi kolekciją „Seahorse Concept“ aprangos dizainerė Vânia Filipa Verissimo Mateus teigė, jog Lietuvą pasirinko ne šiaip sau – ji norėjo savo kurtais drabužiais paskleisti žinią apie pasaulio vandenų taršą „Mūsų abi valstybės yra jūrinės. Siekiu, kad žmonės susimąstytų apie šią opią problemą, o žinią transliuoju per mados formas akcentuodama sparčiai nykstantį gyvūną – jūrų arkliuką“. Pasirinkusi jūros tematiką saugoti žmogaus gyvybę kvietė ir kūrėja Anna Zvěděliková iš Čekijos, pristatydama vyriškų drabužių kolekciją „Handle with Care“, įkvėptą saugos ženklų, naudojamų ant jūrų transporto krovininių dėžių.

Mieste. Tvarios aplinkos kūrimo, atsakingo vartotojiškumo idėjos sklandė ne tik vandenyje, bet ir ant žemės. „Mus kurti inspiravo Stambulo architektūra, o kolegas turkus įkvėpė Lietuvos miestų statiniai“, – pasakoja G. Rakšytė apie atsakingą urbanistinį vartotojiškumą, šįmet atsispindėjusį net trijose kolekcijose. Jungtinėje kolekcijoje „Secundus Gradus“ žiūrovas pamatė mečečių vitražus ir dangoraižių bokštus, nusidriekusius per du žemynus. Turkijos kūrėjų jungtinė kolekcija mušė draugišką įvartį parodydami Trakų architektūros detales savo kolekcijoje „Hand by Hand“. O štai lietuvio kūrėjo Jono Jakšto, už savo kolekcijas sulaukusio daug publikos simpatijų, kolekcijoje „Kaunas 22“ nugulė Kauno soboras, Pažaislio vienuolynas, Perkūno namas ir kiti įstabūs miesto pastatai.

Žmoguje ir gamtoje. Žmogaus kūno ir sielos ekologija, išreikšta per trikampių aštrumus, kontrastingumą. Mus supančios gamtos – augalijos ir gyvūnijos – virpesiai ir trapumas. Visa tai atsispindėjo kolekcijose: Paulės Mozūraitytės „Flashlight“, Karolinos Gaščiauskaitės „Game“, Miglė Žvirblytės „Fantasyland“, Karolinos Kemežaitės „ Inner Fear“, Lauros Žilinskaitės „Tropicana“ Inese Dembovskos iš Latvijos „Point to I“, Viktorijos Skorupskaitės „Dysmorphia“, Rūtos Kriaučiūnaitės „Nude Garden“, Adam Zapletal iš Čekijos „Atrprotis“, lietuvių jungtinė kolekcija „Ne(On)“, Alma Kackane iš Latvijos sukūrusi „Anba“, bei Aistės Černiauskaitės kolekcija „(Im)perfect“.

0 KOMENTARŲ
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujausios žinios

Kauno širdyje surengtas „Laisvės piknikas“ uždarytas su trenksmu

Važiuojant link Jonavos - baisus sunkvežimio ir automobilio susidūrimas

Įvertinkite: šviežiu asfaltu dar kvepiantis Ateities plentas

Orai toliau lepins šiluma: smarkiausiai kais Kaune

Smarkus susidūrimas prie „Megos“ atskleidė vieną problemą

Kaunietė A. Jagelavičiūtė su vyru suka skirtingais keliais

Nemuno salą užtvindė į „Laisvės pikniką“ susirinkę kauniečiai

Bankų kodų kortelių dienos suskaičiuotos

Aiškėja daugiau detalių apie kraupią nelaimę šalia „Megos“ (n-18)

Ateities plentu vėl rieda automobiliai