Papasakojo apie Muravos sankryžos rekonstrukciją: ne visi sprendimai pasiteisino

Asociatyvi / R. Tenio nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Praėjusią savaitę pagrindiniu Kauno vairuotojų keiksmų objektu tapo vadinamoji Muravos sankryža, kur susikerta arterinės miesto gatvės – Savanorių ir Pramonės prospektai. Įrengus naujus šviesoforus ir įvedus kai kuriuos kitus pakeitimus, automobilių eilės nusidriekė toli Pramonės prospektu bei gretimomis gatvėmis. Kauno savivaldybės atstovai sako, kad šie pokyčiai buvo privalomi.

Kauniečių pasipiktinimo šūksniai pertvarkius sankryžą socialiniuose tinkluose skriejo be perstojo, beldėsi ir į redakcijos duris. Keliasdešimt minučių spūstyse priversti stovėti vairuotojai tvirtino anksčiau tokių kamščių nematę, dalis jų prašė, kad būtų sugrąžinta senoji tvarka.

Kiti pastebėjo, kad Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje kylant užsienio įmonių gamykloms, kuriose įsidarbins keli tūkstančiai žmonių, transporto mazgas apskritai taps nepravažiuojamas. Visgi gręžiotis atgal dėl Muravos sankryžos Kauno eismo dirigentai nežada.

Laidumas mažėja dėl saugos reikalavimų

Kaip „Kas vyksta Kaune“ aiškino Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras, iš esmės eismo organizavimo tvarka sankirtoje nepasikeitusi, tačiau, kaip reikalauja šiuo metu galiojančios Šviesoforų įrengimo taisyklės, įdiegtos papildomos saugumo priemonės, įrengtos saugios pėsčiųjų perėjos, sankryžos viduryje nebeliko antrosios šviesoforų eilės, kuri anksčiau klaidindavo vairuotojus. Taip pat buvo įrengta papildoma eismo juosta kairiajam posūkiui iš Savanorių pr. į Šiaurės pr.

„Sankryžoje buvo sumontuoti nauji šviesoforai, pakeistas valdiklis. Senieji šviesoforai sankryžoje neatitiko Šviesoforų įrengimo taisyklių reikalavimų. Be to, senieji šviesoforai buvo visiškai susidėvėję ir sunkiai matomi vairuotojams, ypač saulėtą dieną. Taip pat, kaip jau visiems vairuotojams žinoma, nuo 2019 m gruodžio 31 d. Kelių eismo taisyklėse nebelieka lentelių su žaliąja rodykle, naudojamų prie šviesoforų“, – komentavo P. Keras.

Jis pripažino, kad vis minėti privalomi eismo saugos reikalavimai didina pėsčiųjų bei vairuotojų saugumą, tačiau kainuoja sekundes šviesoforų valdymo cikle bei mažina sankryžų pralaidumą.

„Rekonstruoti taip intensyviai apkrautą transporto mazgą pagal naujus reikalavimus ir nepabloginti jo laidumo, juo labiau nepertraukiant eismo bei reguliavimo sankryžoje – pakankami didelis iššūkis projektuotojams ir rangovams. Todėl atsiprašome miestiečių dėl patiriamų nepatogumų vykdant darbus bei kiek užsitęsus derinimo procesui. Tikimės, kad iki savaitės vidurio sankryža pasieks maksimalų laidumą“, – nurodė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.

Ne visi sprendiniai pasiteisino

P. Kero teigimu, nauji reikalavimai sankryžoms didina jų saugumą, tačiau mažina laidumą lyginant su senos kartos sankryžomis, o naujai diegiamos išmaniosios sistemos esą padeda sušvelninti neigiamą poveikį.

„Deja, kalbant apie Muravos sankryžą, ne visi projektuotojų pasiūlyti sprendiniai pasiteisino, todėl specialistai vis dar dirba siekdami tinkamai suderinti įrangą ir pasiekti maksimalų rezultatą, – tvirtino savivaldybės atstovas.

– Žinoma, jei anksčiau esant papildomai lentelei prie šviesoforo buvo leidžiama sukti dešinėn bet kurios fazės metu, tai panaikinus šias lenteles įrengtas atskiras šviesoforas tokį veiksmą gali leisti tik tam tikrų fazių metu. Toks pakeitimas negali padidinti sankryžos laidumo, tačiau įrengdami salele apsaugotą posūkį galime neigiamą poveikį sumažinti iki minimumo.“

Šitoks apsaugotas posūkis, anot P. Kero, jau šią savaitę atsiras sukant dešinėn iš Savanorių prospekto į Pramonės pr. Saugios pėsčiųjų perėjos taip pat reikalauja papildomų sekundžių, tačiau tikimasi panaudojant išmanųjį valdymą sumažinti šių pakeitimų neigiamą poveikį. Tai padaryti, pažymėjo Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas, itin sunku, kai sankryža veikia ties savo laidumo riba.

Laukia daugiau pakeitimų

„Išmanieji šviesoforai padeda efektyviau paskirstyti sankryžos šviesoforų fazių laiką. Šie įrenginiai atsižvelgdami į daviklių duomenis perskirsto sankryžos fazes pagal realius eismo srautus ir leidžia maksimaliai išnaudoti transporto mazgo laidumą“, – dabar daug kur montuojamų įrenginių veikimo principą aiškino P. Keras.

Pasak jo, įspūdis, kad nauji šviesoforai kalti dėl išaugusių spūsčių, vairuotojams gali susidaryti todėl, jog rekonstruojant sankryžas privalomai diegiama daug kitų eismo saugos priemonių, kurios dažnai mažina sankryžos laidumą. Tuo tarpu, išmanieji įrenginiai padeda sušvelninti šį poveikį.

Artimiausiu metu, nurodė P. Keras, turėtų būti užbaigtos šviesoforų eilės Savanorių prospekto bei gretimose Partizanų gatvės sankryžose – čia bus modernizuoti įrenginiai, bet eismo tvarka iš esmės nesikeis. Taip pat bus įrengti nauji šviesoforai Eivenių ir J. Lukšos-Daumanto gatvių sankirtose su Sukilėlių prospektu.

24 KOMENTARAI
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujausios žinios

Tiesioginė transliacija: A.Veryga praneša naujausią informaciją apie koronavirusą Lietuvoje

Ligoninės vadovas: 17-asis mirties nuo koronaviruso atvejis – „įdomus ir keistas“

Kaip Kaune katalikai švęs 2020-ųjų Velykas?

Mirė aktorius, skaitovas R. Lukšas

Kauno savivaldybė primena: velykinį savaitgalį likę namuose išvengsite problemų

Tiesioginė transliacija: kaip Lietuvoje bus švenčiamos Velykos?

Ketvirtadienį dėl karantino draudimų nesilaikymo nubausta 80 žmonių

S. Skvernelis: gali būti, kad esame lūžio taške

Priminimas gyventojams: įsigalioja naujos karantino taisyklės

Lietuvoje patvirtintas 17 mirties nuo koronavirusinės infekcijos atvejis