Kauno startuoliams reikia ne tik pinigų, bet ir duomenų (foto) – Kas vyksta Kaune

Kauno startuoliams reikia ne tik pinigų, bet ir duomenų (foto)

Praeitą savaitgalį KTU Santakos slėnyje vykusiu atvirų duomenų (anglų k. – open data) hakatonu startavo ketvirtus metus skaičiuojanti verslumo skatinimo programa „Kauno startuoliai“, kuriai įgyvendinti šiemet Kauno miesto savivaldybė skyrė 100 tūkst. eurų. Tačiau šiame renginyje paaiškėjo, kad ne mažiau už skirtas lėšas sėkmingai startuolių ekosistemai yra svarbūs ir patys duomenys – jų apimtis, pateikimo forma ir aktualumas.

[galerija kiek=”8″]

Kauno miestui – trys dešimtys inovatyvių idėjų

Dvi dienas trukusio hakatono, kitaip tarinat – kūrybinių dirbtuvių metu, inovatyvius ir Kauno miestui aktualius sprendimus kūrė daugiau nei šimtas įvairių sričių talentų. Pagrindinė šio hakatono nuostata buvo, kad kūrėjai naudotų įvairių miesto organizacijų ir pačios savivaldybės viešai atvertus duomenis. Vieni iš renginio pagrindinių organizatorių KTU „Startup Space“ džiaugėsi, kad iš organizacijų gautus duomenis prieš hakatoną apsiėmė adaptuoti ir pritaikyti startuolių veiklai kelionių paieškos platformos „KAYAK“ kūrėjai, kurie drauge su bendradarbystės erdvės „Talent Garden“ yra ir šio renginio organizatoriai.

Hakatonui buvo gauti Kauno įmonių „Kauno autobusai“, „Kauno planas“, „Kauno švara“, VŠĮ „Automobilių stovėjimo aikštelės“, Kauno oro uosto bei Kauno miesto savivaldybės duomenys, kuriuos analizavo ir su jais susijusias idėjas generavo daugiau nei 130 programuotojų, dizainerių, verslo vystymo specialistų ar tiesiog naujovių entuziastų. Per dvi dienas skirtingų sričių specialistų komandos sukūrė net 27 idėjas Kaunui. Kaip ir siūlė iškelta hakatono tema, visos idėjos buvo skirtos Kauno mieste kylančių iššūkių, problemų sprendimui ir miestiečių gyvenimo sąlygų gerinimui, o dėl keturių geriausių išrinkimo ir apdovanojimo sprendė komisija. Prizinio fondo vertė siekė 3500 EUR.

Nuo kaunietiško Tinderio iki medžių apkabinimų

Nors keletas organizacijų pateikė realaus laiko ir tinkamus atvirus duomenis, tačiau jų įvairovės trūkumas iš dalies apribojo kūrybinių idėjų galimybių lauką. Net kelios komendos ėmėsi sumanymų, susijusių su žaliosiomis Kauno erdvėmis, nes inovatorius sudomino ypač kokybiški ir išsamūs duomenys apie Kaune augančius medžius.

Viena iš komandų pasiūlė sukurti „Medžių banko“ aplikaciją, kurią naudojantis vartotojas gali padovanoti savo draugui mieste augantį medį, jam tereikia išsirinkti norimą augalą žemėlapyje ir užpildyti dovanos gavėjo kontaktus, kuris gaus elektroninį medžio globos pasą. „Laimingas draugas, laimingas medis ir laimingas Kaunas“, – teigė kūrėjai.

Kita medžių temą pasirinkusi komanda kėlė tikslą skatinti žmones daugiau vaikščioti po miestą, todėl jie ėmėsi vystyti fizinio medžių apkabinimo idėją. Šios programėlės vartotojai būtų įtraukiami į varžybas, kas apkabins daugiau medžių mieste. Kad būtų įdomiau žaisti, kai kurie apkabinti medžiai slėptų lobį (partnerių prizų) ar papasakotų įdomių istorijų.

Dar viena idėja buvo skirta Kauno miesto bendruomenės stiprinimui ir siūlė medžių priežiūros realiu laiku galimybę. Tai reiškia, kad savo medžius pasirinkę vartotojai būtų skatinami juos aplankyti, stebėti jų būklę, diagnozuoti, jei medis yra pažeistas ar jį puola kenkėjai. Prie kiekvieno medžio dalyviai galėtų peržiūrėti jo profilio aprašymą.

Laimėjo gyvenimo kokybės palyginimo idėja

Pirmoji vieta atiteko komandai „MIKADO“, sukūrusiai platformą, kuri leidžia apskaičiuoti skirtingų Kauno miesto mikrorajonų gyvenimo indeksą ir palyginti juos tarpusavyje. Komanda buvo apdovanota 500 EUR piniginiu prizu ir 2000 EUR vertės KAYAK ekspertų konsultacijų.

Antrąją vietą iškovojo komanda „Hike U”, kuri pateikė interaktyvią kultūrinių maršrutų programėlę, trečioji vieta – „CBK” komandai, kurie keliaujantiems po miestą pasiūlė patogią daiktų saugojimo konteinerio idėją, ketvirti liko „Honey“, sukūrę medžių dovanojimo sistemą.

Šis hakatonas yra „Kauno startuolių 2018“ tinklinimo programos dalis, iš viso šią programą sudarys dvylikos renginių serija, trunkanti nuo rugsėjo iki gruodžio. Tai nemokamos paskaitos ir mokymai, skirti besikuriančiam jaunam verslui: nuo kūrybiškumo auginimo, idėjos generavimo, jos pristatymo investuotojams, iki komandos būrimo, laiko planavimo, teisinių įmonės veikimo aspektų.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA